Vyhledávání

PSA: Milion prodaných vozů na světě s emisemi pod 130 g CO2 / km

 V Paříži dne 11. ledna 2010
3 188 000 vozů prodaných v roce 2009
Nárůst celosvětového podílu na trhu o 5,1 %


Nejdůležitější fakta za rok 2009

• Nárůst podílu na trhu na 5,1 %
• 3 188 000 prodaných vozů a náhradních dílů, tzn. -2,2 % na trhu, který zaznamenal pokles o 3,5 %
• Nárůst podílu na trhu v Evropě, s ročním průměrem 13,7 % a 14,4 % v posledním čtvrtletí
• Úspěch všech nových modelů: Citroën C3 Picasso, nová C3 a Peugeot 206+, 3008 a 5008
• Posílení postavení jedničky na evropském trhu s lehkými užitkovými vozy, s tržním podílem, který vzrostl na 22,2 %
• Milion prodaných vozů na světě s emisemi pod 130 g CO2 / km

Rok 2009 byl poznamenán novým poklesem světových automobilových trhů a velmi rozdílnými situacemi: jde jak o kontrast z hlediska zeměpisných oblastí (Evropa*: -5,4 %, z toho Francie +5,3 % a Německo +19,9 %; Rusko -50,1 %; Latinská Amerika: -2,2 %, z toho Brazílie +12,5 %; Čína OV +47 %), tak o kontrast v průběhu roku, kdy 1. pololetí bylo velmi obtížné a ve 2. pololetí došlo k návratu k mnohem příznivější situaci na světových trzích.

V Evropě se situace na trzích díky šrotovnému, které bylo zavedeno ve 13 evropských zemích, během roku zlepšovala: Q1: -19,5%, Q2: -8,9 %, Q3: -0,1 %, Q4: +13,1 %.

V této situaci se prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën, které po celém světě činily 3 188 00 smontovaných vozů a náhradních dílů (1 842 000 Peugeot a 1 346 000 Citroën) oproti 3 260 000 kusů v roce 2008, snížily o 2,2 %.

Prodeje smontovaných vozů dosáhly 2 845 000 kusů (1 515 000 Peugeot a 1 331 000 Citroën), což představuje pokles o 3,6 %.

Naopak prodeje náhradních dílů, které podpořila aktivita značky Peugeot, zaznamenaly výrazný nárůst o 10,8 % a dosáhly 342 000 kusů, oproti 309 000 v roce 2008.



* Evropa: EU + ESVO + Chorvatsko


Nárůst podílu na trhu v Evropě

Na evropském trhu s OV+LUV, který v roce 2009 poklesl o 5,4 %, se počet nově registrovaných vozů skupiny PSA Peugeot Citroën snížil o 3,7 % na 2 192 000 kusů (1 153 000 Peugeot a 1 039 000 Citroën). Ve stejném období se podíl skupiny na trhu výrazně zvýšil a dosáhl 13,7 %, oproti 13,5 % v roce 2008. Pozice skupiny se na konci roku zlepšila, podíl na trhu ve 4. čtvrtletí vzrostl na 14,4 %.

Rok 2009 byl v Evropě poznamenán zavedením šrotovného. Tyto příspěvky, které byly vypláceny ve 13 zemích, pokrývají přibližně 90 % objemu na trhu OV. Významným způsobem podpořily poptávku, především ve Francii a v Německu.

Trh s LUV zaznamenal v Evropě výrazný pokles, o 29,3 %. V tomto oslabeném prostředí skupina PSA Peugeot Citroën své pozice posílila a podařilo se jí zvýšit podíl na trhu z 19,7 % v roce 2008 na 22,2 %. Skupina takto potvrdila a posílila své vedoucí postavení v tomto segmentu.

Ve Francii skupina dosáhla podílu na trhu ve výši 32,2 % (+0,6 %), kdy bylo nově registrovaných 851 000 vozů (OV + LUV), což představuje výrazný nárůst o 7,1 %, a to na trhu, který zaznamenal nárůst o 5,3 %.

V Německu se podíl PSA Peugeot Citroën na trhu ustálil na 6,3 %, což znamená nárůst o 0,6 %. Na trhu, který díky zavedení šrotovného zaznamenal nárůst o 19,9 %, se počet nově registrovaných vozů skupiny zvýšil o 31,8 %, na 250 000 kusů.

V Itálii skupina dosáhla podílu na trhu ve výši 10,8 %, což je nárůst o 1 %. Počet nově registrovaných vozů se zvýšil o 7 % a dosáhl 251 000 kusů, na trhu, který poklesl o 2,1 %.

Ve Španělsku sleduje počet nově registrovaných vozů skupiny PSA Peugeot Citroën (-19,1 %) vývoj trhu (-20,2 %). S 206 000 nově zaregistrovanými vozy dosáhl podíl na trhu 19,4 %, což představuje lehký nárůst oproti roku 2008 (+0,3 %).

Ve Velké Británii skupina pokračovala ve své politice zaměřené na omezení negativního dopadu nepříznivého vývoj směnného kurzu mezi librou a eurem na prodeje. Na trhu, který poklesl o 9,9 %, se počet nově registrovaných vozů skupiny v důsledku toho snížil o 14 % na 204 000 kusů.

Ve střední a východní Evropě, kde trh postihnul prudký pokles ve výši -30,9 %, se počet nově registrovaných vozů skupiny snížil o 34,3 % na 98 000 kusů, což je pokles srovnatelný s poklesem trhu. Podíl na trhu dosáhl 9,4 % oproti 9,9 % v roce 2008.


Prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën mimo Evropu se zvýšily o 2,4 % a představují 33,1 % oproti 31,6 % v roce 2008

Mimo Evropu dosáhly v roce 2009 prodeje smontovaných vozů a sad náhradních dílů skupiny 1 055 000 kusů, což znamená nárůst o 2,5 %. Za celý rok představují 33,1 % všech prodejů.


Čina: nárůst prodeje o 52 %
Prodeje skupiny dosáhly 272 000 prodaných vozů, což znamená nárůst o 52 %.
Za tímto výsledkem stojí úspěch nově uvedených modelů: Peugeot 207 hatchback a notchback a Citroën C-Quatre a C-Elysée. Čína dnes tvoří 2. největší trh skupiny.


Latinská Amerika: další obtížný rok
S výjimkou Brazílie (+12,5 %) zaznamenaly všechny trhy v roce 2009 pokles. Průměrně tento pokles činil 2,2 %. Počet nově zaregistrovaných vozů skupiny poklesl v této situaci o 11,2 % na 234 000 kusů, což představuje podíl na trhu 5,3 %.

Rusko: výrazný nárůst podílu na trhu na 2,9 %
Na trhu, na němž došlo k velmi silnému poklesu (-50,1 %) se skupině podařilo pokles svých prodejů omezit na –31,6 %. Podíl skupiny na trhu se tak za celé období zvýšil o 0,8 %. Skupina zlepšuje své postavení i přes nepříznivý směnný kurz.



Skupině PSA Peugeot Citroën se v roce 2009 podařilo udržet trvalý rytmus uvádění nových vozů a dokázala využít svých silných stránek, především v oblasti LUV a vozů s nízkými emisemi CO2.

Rok 2009 byl poznamenán uvedením nových modelů, které se setkaly u zákazníků s velmi dobrým ohlasem a zdaleka překonaly prognózy.

• Citroën C3 Picasso, jehož prodeje dosáhly 86 000 kusů.

• Peugeot 3008, první crossover značky Peugeot, zaznamenal více než 59 000 prodaných kusů.

• Peugeot 206+, nový model základní řady značky Peugeot, je přesnou odpovědí na současnou hospodářskou situaci a od svého uvedení v březnu se setkal s ohromným úspěchem.

• Díky modelové řadě LUV, kterou tvoří dobře zvolené vozy atraktivního vzhledu, se skupině podařilo vzdorovat poklesu prodejů v tomto segmentu.

• Skupina díky své řadě motorů s nízkými emisemi a spotřebou dosáhla skupina v roce 2009 v Evropě průměrných emisí 136,2 g C02 / km oproti 140,1 g v roce 2008.
V roce 2009 skupina PSA Peugeot Citroën prodala téměř milion vozů (979 000) s emisemi méně než 130 g CO2, a potvrdila tak své vedoucí místo v této oblasti.


Výhled na rok 2010

V roce 2010 by měly trhy vykazovat na celosvětové úrovni známky oživení, kromě Evropy, která pravděpodobně zažije další rok negativního růstu, neboť bude ukončeno vyplácení šrotovného nebo dojde k postupnému snižování jeho výše. Náznaky zlepšení by se měly objevit ve druhém pololetí. Skupina PSA Peugeot Citroën proto počítá se snížením průměrných prodejů na evropských trzích o méně než 10 %.


Tento negativní vývoj na evropských trzích by měl být vykompenzován trvalým úspěchem modelů uvedených na trh v roce 2009, tedy vozů Peugeot 206+, 308 CC, 3008 a 5008, a vozů Citroën C3 Picasso a nová C3, k nimž se přidají modely uvedené na trh v roce 2010, tedy Peugeot RCZ a i0n a dále Citroën DS3 a C-ZERO.





Kontakty:

Kontakt s tiskem Kontakt s investory
Hugues Dufour +33 (0) 1 40 66 53 81
hugues.dufour@mpsa.com
James Palmer +33 (0) 1 40 66 54 59
james.palmer@mpsa.com
Pierre-Olivier Salmon +33 (0) 1 40 66 49 94
pierreolivier.salmon@mpsa.com Jean-Hugues Duban +33 (0) 1 40 66 40 28
jeanhugues.duban@mpsa.com
Laurent Cicolella +33 (0) 1 40 66 52 04
laurent.cicolella@mpsa.com

PSA Peugeot Citroën: světové prodeje v roce 2008 a 2009 (OV + LUV)


2008 2009
Evropa* Peugeot 1 168 000 1 115 000
Citroën 1 063 000 1 017 000
PSA celkem
2 231 000 2 132 000
Rusko Peugeot 48 000 28 000
Citroën 11 000 12 000
PSA celkem
59 000 40 000
Latinská Amerika Peugeot 166 000 141 000
Citroën 97 000 92 000
PSA celkem
263 000 234 000
Čína Peugeot 77 000 112 000
Citroën 102 000 161 000
PSA celkem
179 000 272 000
Zbytek světa Peugeot 153 000 119 000
Citroën 66 000 49 000
PSA celkem
219 000 167 000
Smontovaná vozidla celkem (SV) Peugeot 1 613 000 1 515 000
Citroën 1 339 000 1 331 000
PSA celkem
2 952 000 2 845 000
Náhradní díly (ND) Peugeot 291 000 327 000
Citroën 17 000 15 000
PSA celkem
309 000 342 000
SV + ND celkem Peugeot 1 904 000 1 842 000
Citroën 1 356 000 1 346 000
PSA celkem
3 260 000 3 188 000


* Evropa: EU + ESVO + Chorvatsko
PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu