PSA uzavírá partnerství na zvýšení rozvoje telematických automobilových služeb v Evropě
V Paříži dne 15. května 2009
PSA Peugeot Citroën podepisují partnerství se společností P&TLuxembourg na zvýšení rozvoje svých telematických automobilových služeb v Evropě
Společnosti PSA Peugeot Citroën a P&TLuxembourg podepsaly v pátek 15. května 2009 partnerství týkající se řešení integrovaných telekomunikačních systémů, které budou sériově montovány do vozů Peugeot a Citroën od roku 2010 (podle dané verze vozu).
Nové zařízení, které vyvinula skupina PSA Peugeot Citroën, odděluje telematickou funkci od funkcí rádia, navigace a telefonu a zavádí „vestavěnou“ SIM kartu, tzn. kartu, která je součástí autonomního telematického boxu (ATB) zabudovaného ve voze: s tímto řešením bude mít zákazník zdarma a bez přihlašování k dispozici nouzové a asistenční služby,
Tyto služby jsou dnes k dispozici u zařízení kombinujících funkce rádia, navigace, telefonu a telematických služeb, přičemž u těchto musí zákazník používat zvláštní SIM kartu.
S příchodem ATB budou osobní telefonické komunikace probíhat prostřednictvím modulů Bluetooth v audio a navigačním zařízení.
Toto nové zařízení je odpovědí skupiny PSA Peugeot Citroën na případnou evropskou standardizaci nouzového volání – projekt eCall – a představuje podporu rozvoje nových telematických služeb jako je řízení fleetových vozových parků.
PSA Peugeot Citroën dnes v Evropě zastává čelní pozici z hlediska rozvoje telematických zařízení: od roku 2003 bylo zařízením nouzového volání vybaveno více než 700 000 vozů Peugeot a Citroën a přibližně 3 500 osob, které se dostaly do potíží, dostalo pomoc prostřednictvím nouzového volání, jež dnes funguje v 9 evropských zemích.
Na základě podepsané dohody bude společnost P&TLuxembourg zajišťovat pro PSA Peugeot Citroën:
mobilní telefonní řešení, specificky vytvořené pro automobilové telematické služby
pokrytí tohoto řešení ve všech 27 evropských zemích plus zemích ESVO (Švýcarsko, Norsko, Irsko), včetně souvisejících prvků řízení.
Tím, že skupina PSA Peugeot Citroën svěřila tuto službu společnosti P&TLuxembourg, získala partnera přinášejícího nejlepší kvalitu roamingových služeb na evropské úrovni a prokázala vůli investovat do rozvoje inovačního řešení.
Toto partnerství společnosti P&TLuxembourg umožní poukázat na vývoj mobilních řešení i u jiných aplikací a vyvíjet novou oblast telematických aktivit. P&TLuxembourg poskytuje skupině PSA Peugeot Citroën svou zkušenost a flexibilitu a vyvíjí specifické telematické řešení, umožňující co nejlépe zareagovat na specifická očekávání zákazníků.
O společnosti P&TLuxembourg:
P&TLuxembourg je nejvýznamnějším poskytovatelem telekomunikačních služeb v Lucembursku. V telekomunikačních službách nabízí P&TLuxembourg komplexní škálu hlasových a datových služeb, určených soukromým a profesionálním zákazníkům. Mobilní síť LUXGSM, kterou provozuje P&TLuxembourg, je od svého vstupu na trh v roce 1993 nejvýznamnější lucemburskou sítí, se světovým roamingovým pokrytím ve více než 120 zemích. Společnost P&TLuxembourg byla první, která v Lucembursku v roce 2001 zavedla službu mobilního přenosu dat GPRS, v roce 2003 provedla první komerční volání UMTS a v roce 2007 datovou službu HSDPA. Nová, plně redundantní jádrová síť umožní řídit datové relace zřízené v rádiových sítích a zajistit jejich přesun do IP sítí.
P&TLuxembourg rovněž v Lucemburku nabízí velkokapacitní služby prostřednictvím optické sítě, která spojuje všechna datová střediska a velké podniky. Mezinárodní optická síť společnosti P&TLuxembourg TERALINK nabízí nové možnosti v lucemburském odvětví informačních a komunikačních technologií s kapacitou připojení, která může dosáhnout až 40 GB/s. Na začátku roku 2008 přišla společnost P&TLuxembourg s televizní obchodní nabídkou IPTV cestou ADSL. Společnost je rovněž hlavním poskytovatelem internetového přístupu v Lucembursku.
O skupině PSA Peugeot Citroën:
Skupina PSA Peugeot Citroën je evropským výrobcem mezinárodního významu, který spojuje dvě značky nabízející inovační modelové řady rozdílného stylu: Peugeot a Citroën.
Skupina, která je obchodně zastoupena ve 150 zemích, prodala v roce 2008 po celém světě 3,3 milionů vozů a více než třetinu svých prodejů realizuje mimo západní Evropu.
Skupina PSA Peugeot Citroën se prosadila jako světově uznávaný lídr trhu z hlediska ekologických řešení. V roce 2008 prodala již třetí rok po sobě více než milion vozů s emisemi do 140 gramů CO2 na kilometr. Skupina se zasazuje i za bezpečnost silničního provozu, které každoročně věnuje velkou část svého výzkumného a vývojového rozpočtu.
Martina Bedrnová Radka Matthey
Public relations Public relations
CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o. PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o