Vyhledávání

Rady motoristům: Na co si dát pozor v autoservisech

Desatero společnosti LeasePlan:
Na co si dát pozor v autoservisech

(Praha, 31. května 2010) – Společnost LeasePlan přichází na základě svých zkušeností největšího vlastníka automobilů v České republice se sérií doporučení pro motoristy týkajících se autoservisů. Řidiči by měli tyto rady respektovat, pokud se chtějí vyhnout různým typům problémů spojených s autoservisy a pokud chtějí šetřit svůj čas, peníze i nervy.

„Doporučení, na co by si lidé měli dát v autoservisech pozor, se dají rozdělit na dvě základní oblasti. První z nich jsou chyby, kterých se motoristé dopouštějí sami vinou vlastního opomenutí či neznalosti. Druhou pak jsou neúmyslná či úmyslná pochybení některých autoservisů. Naše doporučení by měla pomoci v obou těchto oblastech,“ komentoval zmíněné rady expert ze společnosti LeasePlan Ondřej Všianský.

Deset doporučení společnosti LeasePlan týkajících se autoservisů:

1. Základem je jasná a úplná objednávka
Již při telefonickém objednávání sdělte servisu přesně, jaký rozsah služeb budete požadovat, nezapomeňte ani na požadavky typu zajištění náhradního vozidla. Předem si připravte údaje jako RZ (SPZ) a vlastnictví vozidla (zda jste vlastníkem vy jako privátní osoba nebo automobil patří například leasingové společnosti).

2. Přijďte včas a chtějte zkušební jízdu
Při předávání vozidla servisu se dostavte se v domluvený čas či ještě lépe s malým předstihem. Hlavně větší autoservisy si plánují práci na delší dobu dopředu a pokud přijdete později, budete muset déle čekat na převzetí automobilu servisem i na samotnou opravu. Klíčové je při předávání vozidla servisnímu technikovi závadu jasně předvést. Hlavně v případě na první pohled hůře patrných závad či nestandardních provozních jevů je dobré požadovat zkušební jízdu. Servisní technik se může zdráhat, ale chcete-li se vyhnout opakovaným návštěvám servisu, trvejte na tom.

3. Nenechávejte při předání nic ve vozidle
Nezapomeňte před předáním servisnímu technikovi z vozidla vyndat osobní věci, u služebních aut pak předměty typu farmaceutických či stavebních vzorků. Těžko budete později dokazovat, že jste v pravé kapse u dveří měli například drahé plnící pero či cokoliv jiného.

4. Důkladně si před podepsáním pročtěte sjednaný zakázkový list
Zakázkový list, který vám servis musí vystavit, je klíčovým dokumentem, neboť jeho podpisem berete na vědomí seznam požadovaných oprav a úkonů, termín opravy i cenu servisního úkonu. Řada klientů tento dokument podceňuje a servis poté například provede i nevyžádané úkony preventivního typu nebo například doplňkové služby jako tepování interiéru, které se mohou velmi prodražit. Důležité je také zkontrolovat, zda je v zakázkovém listu správně zaznamenaný stav tachometru a stav paliva, aby potom při přebírání automobilu nedocházelo ke zbytečným sporům. Odhad ceny je lepší dát do zakázkového listu spíše menší a trvat na tom, aby každé navýšení částky bylo ze strany servisu telefonicky konzultováno tak, jak předepisuje platná legislativa.

5. Pozor na poznámky drobným písmem
Pozor na nenápadné poznámky v zakázkovém listě či na faktuře typu: „Zavazuji se k uhrazení parkovného v případě nevyzvednutí automobilu v den ukončení zakázky.“ či „Beru na vědomí, že po ujetí 200 km zkontroluji utažení šroubů...“. Důkladným prostudováním takovýchto ustanovení se vyhnete možným nepříjemným překvapením při účtování servisního úkonu.

6. Pozor na zabezpečovací zařízení
Řidiči často při předávání vozu do servisu zapomenou na zabezpečovací zařízení, jako je zamykání řadící páky nebo systémy fungující na principu satelitní lokalizace. Potom se stane, že servis musí řidiči volat, aby přivezl klíčky od mechanického zabezpečení, případně do servisu dorazí zásahové vozidlo bezpečnostní služby, které mělo hlášený poplach. Vždy proto nechte mechanická zabezpečovací zařízení odemčená a na ostatní systémy zabezpečení servis alespoň upozorněte.

7. Náhradní vozidlo – nutný je detailní předávací protokol
Pokud budete mít po dobu opravy od autoservisu k dispozici náhradní vozidlo, trvejte ve vlastním zájmu na podrobném předávacím protokolu, kde budou zapsána veškerá existující poškození automobilu. Důvodem je, aby na vás servis později nemohl vznášet nároky týkající se poškrábaného laku či jiných závad a poškození, které jste nezpůsobili. Důležité je také upřesnit si, jak bude probíhat finální účtování – někdy jde o paušální platbu, jindy se přičítá kilometrovné.

8. S sebou do servisu vždy servisní knížku
Do servisu si s sebou nikdy nezapomeňte vzít malý technický průkaz (Osvědčení o registraci vozidla) a také servisní knížku. Při vyzvedávání automobilu si pak zkontrolujte, zda bylo do servisní knížky autoservisem vše potřebné zaznamenáno. Je to důležité i kvůli záruce mobility, tedy speciálních služeb poskytovaných většinou značek v případě dodržení garančních podmínek výrobce.

9. Převzetí automobilu – zkontrolujte namontované díly
Při přebírání automobilu si před podepsáním podrobně projděte zakázkový list a popis provedených úkonů i účtovaných částek. Technik by vám měl dále předvést nově namontované díly, stav hladiny vyměněného motorového oleje a umožnit vizuální kontrolu všech opravovaných částí. Máte právo si odnést i vyměněné vadné díly. Při větších opravách by měla být standardní součástí předání i zkušební jízda, při které bude jasně demonstrováno, že závada byla odstraněna.

10. Nejste-li s něčím spokojeni, vozidlo nepřebírejte
Pokud je s vozidlem něco v nepořádku, není vaše povinnost jej přebrat. Do zakázkového listu pak musí být zaznamenáno, v čem je problém a s čím nesouhlasíte. Nenechte se uchlácholit výroky jako: „To si sedne.“ nebo „To se časem upraví“. Záležitost řešte s nadřízeným příslušného servisního technika, který by měl sjednat nápravu. Servis také nesmí navýšit částku uvedenou na zakázkovém listě více než o deset procent, pokud mu to předem telefonicky nebo e-mailem neschválíte.

Společnost LeasePlan připravila těchto deset doporučení na základě svých konkrétních zkušeností a také zkušeností svých zákazníků se stovkami autoservisů po celé České republice. LeasePlan v současnosti provozuje přes 20 000 vozidel, která svým zákazníkům pronajímá formou operativního leasingu.


LeasePlan

LeasePlan je evropským lídrem operativního leasingu automobilů a celosvětově patří k největším firmám poskytujícím automobilové služby. Je zastoupen ve 30 zemích. V roce 1995 přivedl operativní leasing do České republiky a stal se jedničkou tuzemského trhu. Dnes zde spravuje vozový park téměř tisícovce klientů a v jeho flotile je přes 20 tisíc vozidel. Pro další informace prosím navštivte www.leaseplan.cz.


Operativní leasing:

Operativní leasing je nástrojem pro pořízení a externí správu firemních vozidel. Jde o dlouhodobý pronájem vozidel firmám včetně zajištění veškerých služeb. Operativní leasing pomáhá firmám ušetřit, protože veškerou agendu i servis spojené s firemními vozidly za ně efektivněji vyřizuje LeasePlan. LeasePlan jako specialista na firemní vozidla dosahuje nejnižších cen u dodavatelů, a tuto výhodu přenáší na své zákazníky.
Operativní leasing je dnes standardně nabízen od 12 do 60 měsíců a do celkového nájezdu kolem 180 tisíc km.

Hlavní výhody operativního leasingu v podání společnosti LeasePlan jsou:

 Všechny služby v jednom a bez starostí – firmy se mohou plně věnovat hlavnímu předmětu své činnosti, a ne se zabývat správou vozového parku.
 Operativní leasing zahrnuje pořízení vozidel, servis i veškerou administrativu. Umožňuje také přesně spočítat měsíční náklady na vozidlo - vyjádřené v jediné měsíční položce, kterou klienti předem znají.
 Firmy s pomocí operativního leasingu ušetří - lepší ceny u dodavatelů přenášené na zakázníky.
 LeasePlan nakupuje 6 tisíc automobilů ročně a je významným zákazníkem servisů i dalších dodavatelů – díky tomu nižší ceny pro klienty.
 Žádná počáteční akontace – operativní leasing je výborný pro cash flow firmy.





Jan Šimral
Madison PA

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu