Vyhledávání

Rekordní pololetí z hlediska objemů pro skupinu PSA

Skupina PSA Peugeot Citroën v 1. pololetí roku 2010:
Nárůst celosvětových prodejů o 16,9 %
Rekordní pololetí z hlediska objemů

Klíčová data


· Prodej vozů a montážních celků Skupiny: 1 856 000 kusů, + 16,9 %, nejúspěšnější pololetí v historii z hlediska objemů
· Silný nárůst podílu Skupiny na evropském* trhu na 14,6 %; zisk 1 procentního bodu oproti 1. pololetí roku 2009
· Nárůst podílu prodejů mimo Evropu na 36 % oproti 34 % v 1. pololetí roku 2009
· Další pokles průměrných emisí vozů na 133,2 g CO2 / km oproti 135,5 g v roce 2009
· Potvrzený úspěch nových modelů Peugeot 3008, 5008 a RCZ a nových vozů Citroën C3 a DS3
· Posílení vedoucího postavení na evropském trhu s lehkými užitkovými vozy, s podílem na trhu, který vzrostl na 22,4 %

* Evropa: EU + ESVO + Chorvatsko

Celosvětové automobilové trhy v 1. pololetí roku 2010 vzrostly o 13 %, zejména díky Číně (+ 27 %) a Latinské Americe (+ 11 %). V Evropě došlo k lehkému nárůstu poptávky, ale mezi jednotlivými zeměmi existují značné rozdíly:

- Francie: +6 %,
- Německo: -27 %,
- Španělsko: +38 %,
- Velká Británie: +19 %,
- země střední a východní Evropy: -13 %.

Za těchto okolností se prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën, která v 1. pololetí 2010 prodala 1 856 000 vozů a montážních celků, zvýšily o 16,9 %:
- +16,8 % u smontovaných vozů (1 618 000 kusů)
- +18 % u montážních celků (237 000 kusů), zejména díky aktivitě značky Peugeot.

Peugeot v 1. pololetí opět potvrdil, že je nejprodávanější francouzskou značkou automobilů na světě.

Jean-Marc Gales, ředitel značek, prohlásil:
„První polovina roku 2010 byla pro Skupinu z hlediska objemů rekordní. Tyto obchodní výsledky svědčí o obchodní dynamice našich značek Peugeot a Citroën: došlo k výraznému nárůstu našeho tržního podílu v Evropě, zlepšilo se naše postavení v Číně, potvrdilo se naše vedoucí postavení mezi výrobci vozů s nízkými emisemi. Tento výsledek se opírá o úspěch modelů, které jsme v nedávné době uvedli na trh. Jde o vozy Peugeot 3008, 5008 a RCZ, Citroën DS3 a C3 v Evropě, Peugeot 408, Citroën C-QUATRE a C5 v Číně a Peugeot Hoggar v Latinské Americe.“


Výrazný nárůst podílu na evropském trhu

Na evropském trhu s osobními a lehkými užitkovými vozy, který v 1. pololetí roku 2010 zaznamenal nárůst o 1,1 %, vzrostl počet nově registrovaných vozů PSA Peugeot Citroën na 1 214 000, což představuje výrazný nárůst o 7,7 %. Během tohoto období se výrazně zvýšil podíl Skupiny na trhu a dosáhl 14,6 %, což je nárůst o 1 procentní bod oproti 1. pololetí 2009. Největší nárůst tržního podílu Skupina zaznamenala v Itálii (+ 1,2 %) a ve Velké Británii (+0,3 %).

Trh s osobními vozy byl v 1. pololetí roku 2010 poznamenán snížením šrotovného ve Francii a jeho neprodloužením v Německu a ve Španělsku. Po výrazném nárůstu poptávky v průběhu 1. čtvrtletí (+9,4 ) se trend v 2. čtvrtletí otočil (-7,6 %).

Trh s lehkými užitkovými vozy v 1. pololetí vzrostl o 9,4 %. Skupina PSA Peugeot Citroën si udržela své vedoucí postavení, její podíl na trhu opět vzrostl na 22,4 % (oproti 22 % v 1. pololetí roku 2009).


Úspěch modelů uvedených na trh v roce 2009 a 2010

Úspěch modelů uvedených na trh v roce 2009 na začátku roku 2010 pokračoval, nejen v Evropě (Peugeot 3008 a 5008, nový Citroën C3 a C3 Picasso), ale také v Číně (Citroën C-Quatre a C5).

· Peugeot 3008, prvni crossover značky Peugeot, a Peugeot 5008, první kompaktní MPV značky Peugeot, se setkaly s jasným obchodním úspěchem, jejich prodej přesáhl očekávání. Třísměnný provoz, který byl v polovině roku 2009 zaveden v Sochaux, umožnil zvýšit výrobu z počátečních 600 vozů denně na 900 a bude takto pokračovat až do konce letošního roku. Model Peugeot 3008 zaznamenal 65 000 prodaných kusů a Peugeot 5008 od uvedení do prodeje 40 000 prodaných kusů.

· Citroën C3, který se na trhu objevil na konci roku 2009, se také setkal s obchodním úspěchem. Počet prodaných vozů měsíc po měsíci stoupal až na 113 000 za celé 1. pololetí.

· Citroën C3 Picasso je nejprodávanějším vozem v segmentu MPV segmentu B. Jeho výroba vzroste od srpna ze současných 310 vozů za den na 356 kusů.

Výsledkem obchodní dynamiky v 1. pololetí bylo uvedení nových modelů Peugeot RCZ a Citroën DS3 na evropský trh.

· Nové kupé Peugeot RCZ, které bylo na trh uvedeno 22. dubna, již zaznamenalo 5 000 prodaných kusů, což je o 50 % než byl jeho roční cíl. Peugeot RCZ byl zvolen nejkrásnějším vozem roku 2009.

· Citroën DS3, první vůz řady DS, zaregistroval za pouhé 4 měsíce od uvedení na trh prodeje více než 34 000 objednávek. Výroba vozu v továrně v Poissy dosahující dnes 350 kusů za den, bude v září zvýšena na 420 kusů.

Druhé pololetí bude poznamenáno dvěma významnými událostmi: zahájením prodeje nového Citroënu C4, který patří do segmentu kompaktních sedanů, a představením nástupce modelu Peugeot 407 na pařížském autosalonu. PSA Peugeot Citroën bude také prvním evropským výrobcem, který v Evropě nabídne elektrické vozy, a to Peugeot i0n a Citroën C-ZERO.




Prodeje mimo Evropu představují 36 % všech prodejů

Prodeje mimo Evropu představovaly v 1 pololetí 36 % celkových prodejů Skupiny, oproti 34 % v roce 2009. Tento vývoj je potvrzením obchodní dynamiky skupiny PSA Peugeot Citroën, zejména na nově se rozvíjejících trzích. Ilustruje závazek Skupiny stát se globálnějším podnikem.


Latinská Amerika: návrat k růstu
Trhy v Latinské Americe se prudce rozvíjejí, zejména v Brazílii (+ 7 %) a v Argentině (+ 21 %). Skupina registruje nárůst prodejů o 13 % a její podíl na trhu činí 5,3 %. Obchodní dynamiku Skupiny v regionu ztělesňuje pick-up Peugeot Hoggar, který se prodává od března, a vozy Citroën C3 Aircross a Peugeot 408, které budou uvedeny na trh ve druhém pololetí.

Čína: úspěch nových modelů a nárůst podílu na trhu
Prodeje skupiny PSA Peugeot Citroën v Číně dosáhly v 1 pololetí nového rekordu, s více 176 000 prodanými vozy (+49 %) na trhu, který vykázal růst ve výši 27 %. Podíl Skupiny se ustálil na 3,3 % oproti 3,2 % v 1. pololetí roku 2009. Vozy Skupiny se zde setkaly s úspěchem. K výkonům PSA Peugeot Citroën výrazným způsobem přispívá Citroën C5, jehož se od ledna prodalo více než 18 000 kusů. Peugeot 408, který je v prodeji od dubna, je prvním vozem Peugeot, který byl uveden ve světové premiéře v Číně. Od uvedení do prodeje ho bylo prodáno již více než 17 00 kusů.

Rusko: v blízké době se očekává návrat k růstu
Na trhu, který dosáhl 3 % růstu a který byl od března podpořen šrotovným, se prodeje Skupiny snížily o 7,6 %. Její podíl na trhu dosáhl 2,5 %. Montování vozů Peugeot 308 a Citroën C4 v nové továrně, jež zahájila provoz v dubnu ve městě Kaluga, umožní Skupině ve 2. pololetí využít očekávaného oživení růstu.








PSA Peugeot Citroën posiluje své vedoucí postavení z hlediska ekologie

Jednou z klíčových strategických ambicí Skupiny je zachovat si náskok v oblasti vozů s nízkými emisemi CO2. V průběhu 1. pololetí roku 2010 dál klesaly průměrné emise vozů značek Peugeot a Citroën a dosáhly 133,2 gramů CO2/km oproti 135,5 g v roce 2009.
Podíl vozů s emisemi nižšími než 120 g/km činí 40 % prodaných vozů.


Výhled na rok 2010

Jak by oznámeno na začátku roku, Skupina očekává pokles na automobilovém trhu o přibližně 9 % za rok.

Mimo Evropu by si měl čínský trh zachovat dvouciferný růst, zatímco růst v Latinské Americe se očekává jen jednociferný.

V Evropě by si měl podíl skupiny na trhu díky dopadu produktové dynamiky zachovat rostoucí trend.





Kontakt pro tisk v ČR :
Radka Matthey + 420 724 106 111 Martina Bedrnová +420 724 009 700
radka.matthey@peugeot.com martina.bedrnova@citroen.com



Kontakty:

Tisk Investoři
Hugues Dufour +33 (0) 1 40 66 53 81hugues.dufour@mpsa.com James Palmer +33 (0) 1 40 66 54 59james.palmer@mpsa.com
Pierre-Olivier Salmon +33 (0) 1 40 66 49 94pierreolivier.salmon@mpsa.com Jean-Hugues Duban +33 (0) 1 40 66 40 28jeanhugues.duban@mpsa.com
Cécile Durand +33 (0) 1 40 66 53 89cecile.durand@mpsa.com







PSA Peugeot Citroën: celosvětové prodeje v 1. pololetí roku 2009 a 2010
(osobní vozy + lehké užitkové vozy)


1. pololetí 2009 1. pololetí 2010
Evropa* Peugeot 548 000 634 000
Citroën 504 000 560 000
PSA celkem 1 052 000 1 194 000
Rusko Peugeot 16 000 15 000
Citroën 7 000 7 000
PSA celkem 23 000 22 000
Latinská Amerika Peugeot 68 000 75 000
Citroën 44 000 52 000
PSA celkem 112 000 127 000
Čína Peugeot 52 000 69 000
Citroën 66 000 107 000
PSA celkem 118 000 176 000
Ostatní země Peugeot 58 000 67 000
Citroën 22 000 32 000
PSA celkem 80 000 99 000
Nová vozidla celkem (NV) Peugeot 743 000 860 000
Citroën 643 000 758 000
PSA celkem 1 386 000 1 618 000
Montážní celky (MC) Peugeot 194 000 233 000
Citroën 8 000 5 000
PSA celkem 201 000 237 000
NV+MC celkem Peugeot 937 000 1 093 000
Citroën 650 000 763 000
PSA celkem 1 587 000 1 856 000




* Evropa: EU + ESVO + Chorvatsko

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu