Rozšíření Technologického centra Škoda Auto o další zkušebny a laboratoře
Dva roky po otevření Technologického centra Škoda Auto v Mladé Boleslavi byl v letošním roce zahájen provoz dalších vývojových zkušeben a laboratoří.
Většina zkušeben, laboratoří, dílen a kanceláří technického vývoje automobilky je nyní shromážděna pod jednou střechou a spojila své technologické kompetence také prostorově. Se zprovozněním posledního úseku tak byla do Technologického centra integrována další důležitá oblast vývoje.
V roce 2009 už byl v moderní budově zahájen provoz klimatické komory pro dlouhodobé a životnostní zkoušky vozu a klimatické komory pro zkoušky topení a klimatizace. Technologické centrum také disponuje průběžně modernizovanou simulační technikou pro elektronické systémy vozu.
"Technologické centrum společnosti Škoda Auto je elementární součástí technického vývoje. Trvale posiluje naši technologickou kompetenci a umožňuje nám rychlý a efektivní vývoj nových vozů. Tím budeme schopni ještě výrazněji podpořit růstovou strategii značky Škoda a navazujeme tím také na dlouhou tradici vývoje a konstrukce automobilů v České republice," zdůraznil Eckhard Scholz, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje.
Nové akustické centrum patří k nejmodernějším svého druhu v Evropě. Oblast technického vývoje tak nyní disponuje psycho - akustickou laboratoří, která umožňuje individuální hodnocení jízdních hluků v interiéru. Vnější jízdní hluky se měří ve dvou laboratořích se zkušebními válci. Zde je možno testovat i vozy s pohonem všech kol.
Technologické centrum úzce spolupracuje s vývojem koncernu Volkswagen. Spolupráce zahrnuje aktivity napříč celým technickým vývojem. Mezi společně řešené oblasti patří vývoj brzd a motorů včetně vývoje převodovek a podvozků. Mezi tyto aktivity se řadí také vývoj elektronických komponentů vozu.
Navíc se etablovala také silná spolupráce s řadou důležitých univerzit. Tyto aktivity jsou zaměřené převážně na snižování emisí C02 a vývoj alternativních pohonů. Partnery jsou především ČVUT Praha, TU Liberec, ZČU Plzeň, VUT Brno a VŠB Ostrava. Spolupráce probíhá formou přímých zakázek, spoluprací na výzkumných projektech a spoluúčastí na projektech podporovaných z veřejných zdrojů.
Otevření Technologického centra v prosinci 2008 znamenalo vytvoření 300 nových pracovních míst. Většina z nich byla obsazena zkušebními techniky, konstruktéry a vývojovými pracovníky pro oblast elektroniky a elektrotechniky. Škoda Auto do Technologického centra investovala částku ve výši 1.159 mil Kč.
Došlo k rozšíření celkové plochy pracovišť technického vývoje zhruba o 70 %. Zastavěná plocha má rozlohu 26.376 m2. Z důvodu ochrany proti povodním je objekt posazen na pilotech, díky čemuž vznikla v přízemí plocha pro parkování 300 vozů.
škoda auto