Vyhledávání

Rychlostní silnice R6 mezi Pavlovem a Prahou s dvouletým předstihem

Rychlostní silnici R6 spojujeme s Prahou s dvouletým předstihem

Dne 19. prosince 2008 slavnostně uvádíme do provozu jednu z klíčových dopravních staveb ve Středočeském kraji, která měla být původně otevřena až v roce 2010. Jde o úsek rychlostní silnice R6 mezi Prahou a Pavlovem. Stávající komunikace I/6 v tomto úseku neodpovídá velké intenzitě vozidel. Velký přínos bude mít nová komunikace především pro obyvatele obcí Hostivice, Jeneč a Pavlov.


Silnice I/6, která nyní v lokalitě funguje jako klíčové spojení, je zahrnuta do transevropské sítě (TEN) a na našem území je to tah R6 Praha – Karlovy Vary – Německo.Přeložky silnice I/6 ve Středočeském kraji se staví etapovitě po jednotlivých úsecích, přičemž jedním z posledních a důležitých úseků je právě úsek Praha – Pavlov.

Stavba měří 10 430 metrů a začíná na kraji Prahy, napojuje se na mimoúrovňovou křižovatku Řepy a v prostoru severně od obce Pavlov navazuje na dříve dokončené úseky, které v současné době končí v Novém Strašecí. „Realizací předmětné stavby dojde k odstranění nevyhovujících průjezdů městem Hostivice, obcí Jeneč a Pavlov. Negativní účinky z dopravy byly nejen z hlediska intenzity dopravy, ale i z hlediska bezpečnosti chodců a ochrany životního prostředí v podobě překračování limitů emisí a hluku,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.


Připojení města Hostivice v době zpracování projektu a stavebního řízení nebylo součástí stavby. Po dohodě se zástupci města Hostivice a budoucích investorů v této oblasti byla v roce 2006 provedena koordinace a úprava projektu, který řeší budoucí napojení města Hostivice a připojení průmyslové zóny mimoúrovňovou křižovatkou. V rámci stavby ŘSD zajistilo nezbytné úpravy projektu vlastní trasy rychlostní komunikace (zrychlovací a zpomalovací pruhy) a úpravu mostního objektu. Vlastní napojení, tedy vybudování připojovacích větví, bude provedeno následně investory průmyslové zóny po zprovoznění trasy přeložky.


Křížení se silnicemi, železničními tratěmi, polními cestami, vodotečemi a biokoridory je řešeno mimoúrovňově (mostními objekty na rychlostní komunikaci nebo nadjezdy). Na trase bylo vybudováno celkem deset mostních objektů o celkové délce 817 metrů, z toho pět na vlastní rychlostní komunikaci a čtyři objekty převádějící stávající silnice, polní cesty a železniční tratě (jedno křížení). Součástí stavby se staly také vyvolané přeložky inženýrských sítí, ražených štol a dešťových usazovacích nádrží, úpravy vodotečí, nové kanalizace, protihluková opatření, úpravy a přeložky komunikací a vegetační úpravy.

V souvislosti s přípravou budoucího přemostění R6 pro letištní dráhu byly v rámci přeložky silnice I/6 provedeny práce a konstrukce, které by nebylo možno vybudovat za provozu na této komunikaci bez výrazného omezení nebo úplného vyloučení provozu v dotčené části silnice I/6.

Předmětem jsou výkopy, část spodní stavby nosných konstrukcí budoucího tunelu a ostatní konstrukce či jejich části, které umožní v budoucnu zkompletovat technická a technologická zařízení tunelu. Momentálně bude na tomto úseku z bezpečnostních důvodů snížena rychlost na 80 km/h.

Veřejnost bude moci úsek poprvé využít cca v poledne v sobotu 20. prosince 2008.

Informační leták včetně mapy stavby naleznete zde.

Informace o stavbě:
Název stavby: R6 Praha - Pavlov
Místo stavby: Středočeský kraj
Délka stavby: 10 430 m
Datum zahájení stavby: 03/2005
Dokončení stavby: 12/2008
Cena stavby bez daně: 2 610 875 000 Kč

ŘSD

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu