Vyhledávání

Scania OmniExpress 3.20 : autokar Class II se odhalí na Transport 2011 v Dánsku

Scania OmniExpress 3.20 – nový autokar Class II debutuje na Transport 2011

Novým sníženým autokarem OmniExpress 3.20 představuje Scania svou roli silného rivala na
rychle rostoucím evropském trhu vozidel pro krátké a střední vzdálenosti pravidelné dopravy.
Dvounápravové a třínápravové typy mohou být stavěny „na míru“ jakýmkoli potřebám
dopravců. Včetně dvanácti délkových variant mezi 11 a 14,5 metry, obsaditelností až 67
cestujícími, třiceti variantami vnitřního uspořádání, motory typu 230 až 440 podle Euro 5 či
EEV o největším výkonu 169 - 323 kW. Podle nabídky Scania pro využití alternativních paliv
budou později k dispozici úpravy pro spalování „bionafty“ nebo etanolu jako první v tomto
segmentu. Volitelná specifikace Ecolution by Scania umožňuje dopravcům zásadně zvýraznit
jejich „zelený profil“.
Nová Scania OmniExpress se veřejnosti poprvé představila na výstavě Transport 2011 ve dnech 6.-9. dubna v Herningu v Dánsku.

„Vozidlo postavené Scanií ve spolupráci s karosárnou Lahden Autokori Oy s kompletním
zabezpečením servisních služeb a náhradních dílů v síti Scania je typ OmniExpress 3.20
favorizován pro získání velkého sousta z koláče meziměstské dopravy,“ říká Melker Jernberg,
starší viceprezident divize autobusů a autokarů Scania.
„Lehká, ale robustní konstrukce s ojedinělou variabilitou, kterou karoserie poskytuje, stejně
jako uspořádání interiéru spolu s vynikající pověstí kvality značky mezi dopravci v celé
Evropě jsou základem její popularity. Navíc nabízíme uživatelům řadu možností zásadního
snížení uhlíkatých stop jejich činnosti. Prodej začíná v pobaltských a severských zemích,
následuje pak ve střední a jižní Evropě,“ dodává.
Stejná modulární konstrukce byla aplikována u základů pro typy 3.40 a 3.60 m řady Scania
OmniExpress, s nimiž nová verze sdílí řadu prvků a systémů. Karoserie, postavená kompletně
z nerezové oceli, má klínovitý sklon (75 mm) vpřed, což dále zlepšuje její aerodynamiku.

Pro tuto modelovou řadu byla zvlášť vyvinuta konstrukce montážní postupy tak, aby
umožňovaly velkou variabilitu v celkových délkách, stejně jako ve výšce. Délku karoserie lze
volit po stupních o délce 300 - 400 mm v rozpětí od 11 do 14,9 metru. Podobně je nabízeno
30 variant vnitřního uspořádání v několika úrovních komfortu, případně s dalším
individuálním přizpůsobením do nejmenšího detailu. Zavazadlový prostor o objemu 6,36 m3
je přístupný otevřením vzhůru výklopných krytů, takže vozidlo může proto sloužit o
víkendech jako autokar pro kratší výlety.
Výška podlahy činí 860 mm, je rovinná se zvláštním ohledem na specifika provozu například
v Německu. Jedny, nebo dvoje dveře mohou být uspořádány v konfiguracích 1-0-0, 1-1-0,
nebo 1-2-0, v posledním případě pak na přání také s plošinou pro vozíčkáře ve středních
dveřích. Ulička je o 100 mm širší, než u vysokých typů a umožňuje tak snadný pohyb
cestujících.
Samočinné řízení klimatizace je konstruováno pro libovolné klimatické podmínky od
arktických na severu Finska v zimě, po letní vedra na jihu Itálie. Také podmínkám prostoru
pro cestující s příjemným prostředím je přizpůsobena velikost a umístění oken, jejichž
zasklení musí dokázat stejně účinně tlumit intenzivní sluneční záření v létě, nebo naopak
izolovat proti chladu v zimě. Dvouvrstvé zasklení postranních okem je koncipováno pro
úsporu hmotnosti. Použity jsou zvláště tenká skla (3 mm), ale instalovány jsou s větší
mezerou, než je obvyklé (9 mm), pro dosažení největšího izolačního efektu.
Pracoviště řidiče, kompletně přejímající ergonomii Scania, je velmi prostorné a příkladně
přístupné. Ve specifikaci se samočinnou převodovkou ZF, nebo Scania Opticruise, je volič
řazení umístěn na přístrojovém panelu (ZF), nebo na sloupku řízení (Scania Opticruise). To
umožňuje řidiči pohyb v jeho prostoru se sedadlem otočným o 90° bez překážek. Velkorysý
rozsah nastavitelnosti sedadla i volantu i zavěšené pedály doplňují obraz důsledného pojetí
pracovního prostředí.
Volitelné hnací řetězce zahrnují výkonné a úsporné devítilitrové a třináctilitrové motory typu
230 - 440 podle Euro 5 nebo EEV o největším výkonu 169 - 323 kW kombinované se
samočinnými převodovkami, nebo samočinným řazením Scania Opticruise. Emisní
technologie Scania EGR eliminuje nutnost použití aditiv a nádrže pro ně, připouští také
spalování až 100% „bionafty“. Další palivovou alternativu poskytuje etanolový motor Scania,
který je v této kategorii autobusů nabízen poprvé. 

Scania OmniExpress 6x2 13.7 – technická data
Autobus vystavený na Transport 2011 v Herningu, je specifikován pro provoz v Dánsku.
CELKOVĚ
Počet sedadel..........................................53+2
Uspořádání dveří.....................................1-1-0
Délka.......................................................13,7 m
Šířka........................................................2,55 m
Celková výška..........................................3,4 m
Objem nádrže paliva................................310 litrů
Objem zavazadlového prostoru................5,19 m3
Ručně ovládaná víka
PROSTOR ŘIDIČE
Vyhřívané sedadlo řidiče s tříbodovým
bezpečnostním pásem
Samostatná klimatizace prostoru řidiče
Kamera pro jízdu vzad a zvuková signalizace
PROSTOR CESTUJÍCÍCH
Nastavitelná sedadla ‘Lahden 42’ s opěrkami hlavy
potaženými kůží
Servisní souprava s individuálními výstupy vzduchu
a LED osvětlením
Otevřené prostory pro zavazadla nad hlavou
KLIMATIZAČNÍ SOUSTAVA
Tlaková ventilace s elektronickým řízením
(samočinná na objednávku)
ELEKTRICKÁ SÍŤ
Akumulátory, ...............................................225 Ah
Alternátor ..................................................2x150 A
Hlavní světlomety H7 s ostřikovači
HNACÍ ŘETĚZEC
Motor ....................................... pětiválec 9300 cm3
Největší výkon.............................240 kW/1600 Nm
Emisní třída.....................................................EEV
Převodovka šestistupňová samočinná ZF s
retardérem
BRZDY
Elektronicky řízené (EBS)
Odlehčovací výfuková se samočinnou aktivací
Autobusová zastávková brzda
PÉROVÁNÍ
Přední sklánění („kneeling“)
Celkové zdvihání a snižování podvozku
KAROSERIE
Nosná struktura z nerezové oceli
Opláštění panely z lehké slitiny
Dvouvrstvé postranní a zadní zasklení

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu