Vyhledávání

Scania testuje ve švédském Stockholmu unikátní a progresivní hybridní autobusy

Scania testuje ve Stockholmu unikátní hybridní autobusy

15. června, 2009 - V souvislosti s úsilím vedení města o zásadní zlepšení ovzduší ve švédské metropoli zahájila automobilka Scania rozsáhlý program provozních zkoušek šesti progresivních městských autobusů. Jejich průkopnická koncepce je založena především na instalaci hnacího řetězce využívajícího etanolové hybridní technologie. Ta přináší snížení spotřeby paliva nejméně o 25 % ve srovnání se standardním vznětovým motorem, ale také radikální redukci úrovně emisí kysličníku uhličitého o 90 %. Automobilka připravila projekt ve spolupráci se společností SL, která provozuje městskou hromadnou dopravu osob ve Stockholmu a s operátorem Swebus.

Během dvouletého zkušebního provozu budou autobusy nasazeny na nejvytíženějších linkách.
„Tyto provozní zkoušky nám poskytnou reálné a cenné poznatky o tom, jak funguje tato hybridní technologie ve skutečném uplatnění, stejně jako fakta o vlivu na životní prostředí,“ konstatuje Göran Hammarberg, vedoucí vývoje autobusové divize automobilky Scania.

Významnou podporu poskytly švédská státní energetická agentura a agentura ochrany životního prostředí.
„Výhledově nám projekt umožní poskytovat dopravcům techniku s výrazně lepšími parametry z hlediska vlivu na životní prostředí.“ doplňuje Göran Hammarberg.

Výrobce zařadil do zkoušek autobusy řady Scania OmniLink ve verzi Low Entry. Nové hnací ústrojí je ideální soustavou pro typický městský a příměstský provoz spočívající v opakovaném rozjíždění a zastavování, krátkých jízdních úsecích a dlouhých provozních směnách.

Klíčovým detailem konstrukce je absence mechanického spojení mezi spalovacím motorem a pohonem kol. Hnací agregát, který pracuje na Dieselově principu a je upraven pro spalování etanolu (ED 95), pohání pulsní generátor. Ten vyrábí elektrický proud pro pohyb vozidla. Působí při zpomalování jako zdroj proudu, který je pak ukládán do kapacitních akumulátorů. Protože fungují na podobném principu jako kondenzátory, mají mnohonásobně delší životnost, než soudobé olověné nebo niklkadmiové akumulátory a nevyžadují téměř žádný servis.

Scania, podporující dlouhodobě úsilí o zlepšování životního prostředí, vyrobila a uvedla do provozu od roku 1989 více než 400 autobusů s etanolovým pohonem, které úspěšně jezdí ve Stockholmu.
***


Scania patří mezi světovou špičku ve výrobě nákladních vozidel pro těžkou dopravu , autobusů a průmyslových a lodních motorů. Scania je zastoupena ve 100 zemích světa a pracuje pro ni na 35 000 lidí.Výzkum a vývoj je soustředěn ve Švédsku, výrobní a montážní závody jsou umístěny jak v Evropě, tak v Jižní Americe. V roce 2008 dosáhla Scania obratu 89 miliard švédských korun a čistý zisk společnosti činil 8,9 miliard švédských korun.

O společnosti Scania Czech Republic
Scania Czech Republic s.r.o. je dceřinou společností švédské firmy Scania CV AB. V roce 2009 slaví patnácté výročí působení na českém trhu, kde dlouhodobě patří mezi nejoblíbenější značky. Společně s nezávislými dealery pracuje pro Scania CZ 475 zaměstnanců. www.scania.cz

 

 

Scania Czech Republic s.r.o., Michaela Blšťáková ,michaela.blstakova@scania.cz , tel.: 739 543 573


PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu