Vyhledávání

Shell CLUBSMART spolupracuje s Nadačním fondem Kapka naděje

Shell CLUBSMART spolupracuje s Nadačním fondem Kapka naděje

1. ÚVOD

Věrnostní klub společnosti Shell CLUBSMART přináší výhody českým motoristům již od roku 1998 a je tak programem s nejdelší tradicí pro zákazníky čerpacích stanic na našem trhu. Počet řidičů, kteří se stávají jeho členy, každým rokem stoupá. Členové programu sbírají prostřednictvím své věrnostní karty body za každé natankování a využití dalších služeb čerpacích stanic. Nasbírané body pak mohou vyměnit za různé produkty a služby.

Od svého vzniku prošel program významným vývojem tak, aby byl neustále zajímavý pro své stávající ale i potenciální členy. Neustále proto zatraktivňuje svoji nabídku benefitů. Zároveň přináší mnoho akčních nabídek a možností sbírat body rychleji(podrobnosti o důležitých změnách v letošním roce viz níže). viz  foto zde

Proměnou prošel také katalog, který dnes Shell vydává v podobě GoSmart magazínu a zákazníci v něm kromě informací o věrnostním programu a aktuální nabídce odměn naleznou také zajímavé články a rozhovory. Podle průzkumu, který Shell realizoval v pěti zemích Evropy ve spolupráci s agenturou GFK hodnotí zákazníci časopis velmi pozitivně, a to především díky informacím o věrnostním programu a slevovým kuponům.

Jak vůbec lidé věrnostní programy vnímají, co je motivuje k členství a jaký mají přístup k charitě, poodhalil letošní exkluzivní průzkum, který pro Shell realizovala výzkumná agentura STEM/MARK.

Zajímavý kalendář Shell CLUBSMART  na rok 2012 viz ZDE


2. VÝSLEDKY PRŮZKUMU O VĚRNOSTNÍCH PROGRAMECH V ČR

Podle aktuálního exkluzivního průzkumu agentury STEM/MARK pro společnost Shell
na reprezentativním vzorku České republiky je využívání věrnostních karet v naší populaci široce rozšířené. O užitečnosti věrnostních programů jsou přesvědčeny téměř 3 respondentů, a to především ženy. 17 % lidí neumí posoudit užitečnost loajalitních programů, přičemž jde především o starší osoby.


Většina dotázaných (66 %) věří, že jsou věrnostní programy výhodné jak pro firmy, tak pro zákazníky, tedy členy daného programu. Také v tomto případě jsou skeptičtější muži (56 %) oproti ženám (76 %).


„Náš věrnostní program existuje již 13 let a počet jeho členů každým rokem stoupá. Situace na trhu se však od té doby významně změnila. Mnohem intenzivněji proto sledujeme dění na trhu, pravidelně si děláme různé průzkumy, přizpůsobujeme a neustále vylepšujeme naši nabídku,“ řekl Petr Šindler, manažer vnějších vztahů společnosti Shell Czech Republic a.s.

Vůči nově nabízeným věrnostním programům jsou spotřebitelé opatrní. Muži přitom projevují odmítavější postoje než ženy a opatrnost také stoupá s věkem. Pouze 10 % dotázaných uvádí velkou ochotu zapojit se do nově nabídnutého programu. Více než polovina respondentů (56 %) by k programu přistoupila pouze za předpokladu výrazných výhod.


Nejpodstatnějšími důvody, které přesvědčí k zapojení do věrnostního programu, jsou konkrétní materiální výhody – slevy (zvolilo 59 % dotázaných) a speciální nabídky (58 %).

Mezi muži a ženami jsou určité rozdíly v preferencích výhod. Zatímco slevy působí na obě skupiny stejně, ženy více upřednostňují speciální nabídky a rovněž možnost přispět na charitativní účely. Rozdíly jsou také mezi věkovými skupinami respondentů. Obecně jsou mladí lidé vůči věrnostním programům více otevření, lépe akceptují argumenty slev, speciálních nabídek i možnosti přispívat na charitu.



„Také členové věrnostního programu Shell CLUBSMART preferují slevy. Pravidelně nabízíme v rámci časově omezené kampaně výměnu bodů za přímou slevu na palivo.
Při těchto kampaních vzroste objem výměny bodů našich zákazníků na dvoj- až trojnásobek proti běžnému období,“ řekla Laura Frankendorferová, marketingová manažerka věrnostního programu Shell CLUBSMART.

„Tuto skutečnost potvrdil i jiný průzkum, který jsme si udělali mezi našimi věrnými zákazníky v České republice, Polsku, Maďarsku, Bulharsku a na Slovensku ve spolupráci s agenturou GFK. Zkoumali jsme názory na náš magazín GoSmart. Jedním z výsledků je fakt, že lidé při jeho nákupu upřednostňují především slevy (22 % zvolilo jako první možnost, 35 % jako jednu z dalších),“ doplnila.

Češi mají nejčastěji dvě věrnostní karty (31 %). Karty přitom vlastní více ženy než muži a počet karet stoupá s výší vzdělání. Žádnou kartu nemá 1/5 respondentů. „Stejný průzkum jsme letos realizovali také na Slovensku, a to ve spolupráci s agenturou GFK. Ve většině otázek byly odpovědi velmi podobné českým. Pokud jde ale o počet věrnostních karet, je počet mírně vyšší. 29,4 % dotázaných uvedlo vlastnictví tří až čtyř věrnostních karet, dvě má ve své peněžence 24,3 % respondentů,“ řekla Laura Frankendorferová.

Nejčastěji Češi využívají věrnostní programy v segmentu rychloobrátkového zboží, tj. supermarkety a nákupní centra (51 %). Na otevřenou otázku ohledně vlastnictví věrnostních karet uvedli respondenti veliké množství nejrůznějších produktů. Někteří dotázaní dokonce uvedli 10 a více karet. Dominantní postavení má Tesco Club Card. Její vlastnictví uvedlo 41 % respondentů. Shell se umístil s 14 % na čtvrtém místě za dalšími zástupci segmentu rychloobrátkového zboží a mezi provozovateli čerpacích stanic jednoznačně vede. „Velmi si vážíme toho, že 7 z 10 zákazníků, kteří přijíždějí na naše čerpací stanice, má naší věrnostní kartu,“ uvedl Petr Šindler.

Respondenti očekávají v rámci věrnostních programů především produkty nebo služby dané firmy (63 %). Oblíbené odměny jsou ale také vybavení domácnosti (30 %) a elektronika (23 %). 16 % dotázaných považuje za užitečné i možnost přispět na charitu.

„Z historických dat pozorujeme, že se postupně mění i struktura odměn, které zákazníci nejraději využívají. Zatímco dříve preferovali spíše odměny ve formě rychloobrátkové zboží, dnes si své body šetří na hodnotnější produkty. Velké oblibě se tak nyní například těší výrobky z kategorií zábava a média nebo domácnost a zahrada. Oblíbenými dárky jsou dlouhodobě věci z naší speciální kolekce Ferrari,“ řekla Laura Frankendorferová. „Snažíme se, abychom měli atraktivní nabídku pro každého – od domácích spotřebičů a kosmetických balíčků pro ženy, přes hračky pro děti, po elektroniku a různé doplňky pro automobilové nadšence.“

Charita je v české společnosti relativně rozšířená. Velmi pozitivním výsledkem aktuálního průzkumu je skutečnost, že alespoň občas přispívá na dobročinné účely 48 % dotázaných, častěji to jsou ženy než muži a ochota přispět na charitu roste s věkem. Pokud jde o účel charitativního daru, převažuje jasně ochrana dětí (50 %) následovaná oblastí zdravotnictví (19 %).
„Od roku 2004 podporujeme Nadační fond Kapka naděje. Na konto nadace přispíváme díky našim zákazníkům čím dál větší částkou, v loňském roce rekordní sumu přes 2,5 milionu korun. Téměř třetinu z celkové sumy přitom zákazníci darovali jen v průběhu speciální předvánoční kampaně. Získanými finančními prostředky podporujeme dlouhodobě projekt Banky pupečníkové krve, “ řekl Petr Šindler.


3. SHELL A KAPKA NADĚJE

Společnost Shell v České republice spolupracuje s Nadačním fondem Kapka naděje již od roku 2004. Na její konto celoročně poukazuje jednu korunu za každý bod, který zákazníci čerpacích stanic věnují v rámci věrnostního programu Shell CLUBSMART. Ze získaných finančních prostředků je dlouhodobě podporován projekt Banky pupečníkové krve.

Od prosince do poloviny ledna již několik let probíhá vánoční kampaň, v rámci které jsou na čerpacích stanicích umístěny vánoční ozdoby vyrobené dětmi z transplantační jednotky hematologického oddělení II. dětské kliniky Fakultní nemocnice v Motole. Členům věrnostního programu Shell CLUBSMART mají připomenout možnost darovat nasbírané body Nadačnímu fondu Kapka naděje. Součástí kampaně je rovněž online dražba vybraných předmětů. Letos se draží výjimečný charitativní kalendáře, s názvem „Příběhy rošťáků 2012“, jenž zobrazuje šťastné příběhy 15-ti vyléčených dětí, které měly nejen dost sil, ale i velkou odvahu bojovat s těžkou nemocí. A tento boj nakonec úspěšně vyhrály. Rovněž tyto získané finanční prostředky jsou věnovány na podporu projektu Banky pupečníkové krve.

„Banku pupečníkové krve podporujeme již celou řadu let, a rád bych tímto poděkoval všem zákazníkům našeho věrnostního programu CLUBSMART za jejich neskonalou štědrost. Jen na nich totiž záleží, jak vysokými prostředky tento výjimečný projekt každoročně podpoříme,“ řekl Petr Šindler.

Banka pupečníkové krve vznikla jako dárcovský neziskový projekt Ústavu hematologie
a krevní transfúze v Praze a její hlavní činností je zajišťování odběru, vyšetřování
a uchovávání štěpů pupečníkové krve pro použití při léčbě maligních (zhoubných) onemocnění krve (například leukémie) a některých dalších nemocí (např. vrozené poruchy imunity a metabolismu), pomocí transplantace.

4. NOVINKY VĚRNOSTNÍHO PROGRAMU SHELL CLUBSMART



Letos v září přinesl Shell v rámci svého věrnostního programu několik významných novinek.

Představil ho v novém a pro loajální zákazníky atraktivnějším provedení včetně nového jména – Shell CLUBSMART. Shell CLUBSMART nově umožňuje sbírat body snadněji než kdykoli předtím – nejen při tankování paliva, ale i při každém nákupu v prodejnách na čerpacích stanicích. Za každých 25 Kč z nákupu zákazníci nově získají 1 Shell CLUBSMART bod. Vybranou odměnu tak mohou mít rychleji. Karta Shell CLUBSMART navíc získala nový moderní design.

„Byli jsme první v České republice, kdo nabídl motoristům možnost zapojit se do věrnostního programu. Počet jeho členů neustále stoupá," řekla Laura Frankendorferová, marketingová manažerka věrnostního programu Shell CLUBSMART. „Současným členům samozřejmě platí jejich karty nadále a mohou s nimi využívat všech nových výhod. Věřím, že si k nám díky atraktivnější nabídce najdou cestu i zákazníci noví, kteří pravidelnými návštěvami na čerpacích stanicích mohou z věrnostního programu získávat dodatečné výhody," dodala.

Shell CLUBSMART body je možné sbírat za natankování paliv Shell (1 bod za litr standardního paliva Shell FuelSave, za každý litr prémiového paliva Shell V-Power a Shell V-Power Diesel 2 body a za Shell V-Power Racing 3 body), využití služeb mycích linek nebo nákup vybraného zboží v prodejnách na čerpacích stanicích. Nově se navíc připočítá jeden Shell CLUBSMART bod za každých 25 Kč z nákupu v prodejně. Rychleji lze sbírat body v neděli, kdy je za každý litr paliv Shell V-Power připisován dvojnásobný počet bodů. Speciální nabídky jsou k dispozici na www.shellsmart.com.

PR

 

Fotogalerie

Otevření benzínky a pojízdná laboratoř v Brně Bystrci

foto Jar. Pazderník

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu