Vyhledávání

Sportovní elektromobil Audi vyjede na silnice koncem roku 2012

Výrobu elektromobilu e-tron zajistí závod Neckarsulm
• Závod Neckarsulm těží ze svých zkušeností v oblasti lehké konstrukce a malosériové výroby
• Manufaktura společnosti quattro GmbH zajišťuje ideální pracovní prostředí
• Sportovní elektromobil Audi vyjede na silnice koncem roku 2012


E-tron, vize budoucí elektrické mobility v podání značky Audi, bude vznikat v závodě Neckarsulm v režii společnosti quattro GmbH, která v dohledné době zahájí manufakturní výrobu prvního modelu Audi e-tron technicky odvozeného od Audi R8. Audi uvede omezený počet prvních čistě elektricky poháněných vozů své značky do prodeje koncem roku 2012.

Značka Audi začala psát další kapitolu své historie. Zanedlouho se v závodě Neckarsulm rozběhne výroba prvního modelu Audi e-tron, a to v prostředí, které se vyznačuje ideálními pracovními podmínkami a nekompromisními měřítky kvality. V minulosti sehrál výrobní závod Audi v Neckarsulmu již několikrát důležitou roli v zavádění vyspělé techniky do výroby. Z pionýrských výkonů značky Audi má v Neckarsulmu své kořeny například vývoj motoru TDI nebo koncept hliníkové karoserie s prostorovým rámem ASF (Audi Space Frame).

„Vysokovýkonný sportovní vůz e-tron je začátkem rozmachu elektrické mobility budoucnosti. „Stejně jako se název quattro stal synonymem pohonu všech kol, tak e-tron má být označením značky Audi pro elektrickou mobilitu“, zdůrazňuje Rupert Stadler, předseda představenstva společnosti AUDI AG.

Společnost quattro GmbH se může pochlubit značnými zkušenostmi v oblasti výroby automobilů v malých sériích a sportovních vozů. V současnosti dokazuje své umění úspěšnou produkcí vysokovýkonného sportovního vozu R8 a závodního stroje R8 LMS pro soukromé závodní týmy. Nedávno k nim přibyla limitovaná série exkluzivního modelu R8 GT.

Zaměstnanci, kteří budou vyrábět první exempláře elektricky poháněného vysokovýkonného sportovního vozu, jsou speciálně vyškoleni a cíleně připraveni pro práce na vozidlech s elektrickým pohonem. „Tito zaměstnanci jsou v nejlepším slova smyslu našimi pionýry ve výrobě elektromobilů. Sbírají znalosti na poli elektrické mobility, které následně přeneseme z malosériové do velkosériové produkce. Už u technologie Audi Space Frame jsme dokázali, že tato metoda funguje dokonale,“ objasňuje Frank Dreves, člen představenstva společnosti AUDI AG pro výrobu.

Model e-tron, který byl představen v expozici značky Audi na IAA 2009 ve Frankfurtu nad Mohanem, se vyznačuje fascinující dynamikou a příkladnou účinností. Stane se tak nositelem hodnot značky Audi v budoucnosti. Čtyři elektromotory poskytují společně celkový výkon 230 kW a dvoumístné kupé katapultují z 0 na 100 km/h za 4,8 s, přičemž akcelerace pokračuje až k nejvyšší rychlosti 200 km/h. Sada akumulátorů Li-Ion dává k dispozici 42,4 kWh využitelné energie, což postačuje k ujetí vzdálenosti cca 250 km na jedno dobití, které při použití silnoproudu trvá přibližně 2,5 hodiny. Za jízdy dochází navíc k rekuperaci kinetické energie během brzdění.

„Při řešení mnoha technických úkolů během vývoje modelu Audi e-tron vstupujeme do země neznámé. V ostatních oblastech těžíme z přednosti našeho zcela speciálního know-how,“ vysvětluje Jochen Wagner, vedoucí projektu Audi R8. „E-tron vykazuje jistou příbuznost s R8, mimo jiné v koncepci karoserie Audi Space Frame.“ V oboru lehké konstrukce si značka Audi vypracovala rozhodující náskok před konkurencí.

Již dnes hraje lehká konstrukce rozhodující roli v inovativní automobilové výrobě a v budoucnosti bude tento faktor hrát ještě větší roli. S důsledně odlehčenou konstrukcí se můžeme setkat například v modelu R8 GT, u něhož inteligentní koncepty snižují hmotnost v porovnání se sériovým modelem o cca 100 kg. Například zadní výklopné víko je tvořeno samonosnou konstrukcí zhotovenou kompletně z kompozitních materiálů vyztužených uhlíkovými vlákny, která uspořila přibližně 6,6 kilogramu hmotnosti.

Společnost AUDI AG prodala v roce 2009 přibližně 950 000 vozů. Obrat za rok 2008 činil 29,8 miliardy EUR a provozní zisk 1,6 miliardy EUR. Audi vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, Changchunu (Čína) a Bruselu (Belgie). Na konci roku 2007 odstartovala CKD produkce Audi A6 v indickém Aurangabadu, Audi A4 pak na počátku září 2008. Výroba nového Audi A1 byla spuštěna v bruselském závodě od května 2010. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese (Itálie) a quattro GmbH v Neckarsulmu. V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 58 000 lidí, z toho 45 500 v Německu. V letech 2010–2012 Audi Group plánuje investovat zhruba 5,5 miliard EUR zejména do nových produktů, aby podpořila pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“. Do roku 2015 Audi plánuje výrazně rozšířit své portfolio na 42 modelů.

Značka Audi již dlouho plní svoji sociální odpovědnost na mnoha úrovních - s cílem učinit budoucí život hodnotný pro přicházející generace. Základem pro trvalý úspěch značky Audi je proto ochrana životního prostředí, uchování zdrojů, mezinárodní konkurenceschopnost a dopředu hledící personální politika. Jedním z příkladů odpovědnosti společnosti AUDI AG k environmentálním otázkám je nově založená Nadace životního prostředí Audi.

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu