Vyhledávání

Téměř 150 jezdců na slovenském kopci Jankov Vršok

Téměř 150 jezdců na slovenském kopci Jankov Vršok

Premiéru ve společném závodě automobilů do vrchu má za sebou Jankóv Vŕšok, kde se mezi sebou utkali jezdci MSR PAV a KW Berg-Trophy při Summit Finance Race. A dopadla nad očekávání velmi dobře! Téměř 150 jezdců ze Slovenska, České republiky, Polska, Maďarska, Rakouska, Německa, Itálie a Austrálie připravilo pro tisíce diváků na trati nádhernou a vzrušující podívanou.

Sobotní slunečné počasí se v závěru závodu změnilo v silně deštivé a tudíž jsou výsledky KW Berg-Trophy International, zejména v absolutním pořadí ,tímto značně ovlivněné. Po první závodní jízdě se schylovalo k obrovské bitvě mezi Vladimírem Vitverem (Formule Lotus), Martinem Šípkem (BMW M3), Milošem Zmeškalem (Dallara F3) a Pavlem Ulmanem (BMW M3), ale počasí rozhodlo jinak.

A tak se z vítězství radoval Norbert Kováčik (BMW M3), druhý byl Martin Rondík (Mitsubishi Lancer Evo VIII) a třetí Norbert Pothe (Subaru Impreza). Všichni jsou slovenští jezdci třídy S+2000. Neděle již žádné překvapení nepřipravila, rozdali si to mezi sebou favorité závodu. Miloš Zmeškal neponechal nic náhodě a již první závodní jízdou si připravil pozici pro celkové vítězství v závodě: „Až na včerejší déšť byly závody velmi dobré. Jsem samozřejmě s nedělním vítězstvím spokojen.

Závody probíhaly i přes velké množství startujících naprosto bez problémů, tak jako všechny závody KW Berg-Trophy. Bylo to naprosto srovnatelné s MMČR ZAV i ME“. Velký souboj se odehrál o druhé místo mezi jezdci SVC Motorsport Náchod. Šťastnější byl Vladimír Vitver, který se svým nádherným speciálem porazil Martina Šípka o 0,12 sekundy. Čtvrtý Karel Moural (Ralt F3) ztrácel na M.Šípka již více jak 4 sekundy a pátý Aleš Mlejnek (Formule Intech) sekund pět.

V jednotlivých třídách se odehrával boj zejména ve třídě S-2000. V sobotu kraloval suverénně Jan Čermák (Renault Clio), který nechal za sebou svého kolegu z týmu EBC Brakes Martina Čábelu (Honda Integra Type R) o deset sekund. Ten udržel za svými zády třetího Stanislava Firtla jr. (Renault Clio) o 1,3 sekundy a čtvrtého Aleše Ryše (Opel Kadett) o 3,2 sekundy.

Tento jezdec výrazně zrychlil v neděli a bylo z toho výborné druhého místo o pouhé 1,3 sekundy za vítězným J.Čermákem. Třetí místo obsadil Tomáš Bek (Renault Clio), který v sobotu pro poruchu vozu závod nedokončil. Ve třídě E1-1150 byli mezi jezdci větší časové rozdíly a tak po oba dny zvítězil Krzysztof Kogut před Blazejem Ziobrowski (oba PL, Fiat Cinquecento) a třetím Petrem Pížou (Mini Morris).

Zajímavostí této třídy byla účast australského jezdce Jonese Edlloyda na voze Fiat Seicento! Třída E1-1400 měla po celý víkend rovněž stejné pořadí na stupních vítězů. Filip Zelenský (Suzuki Swift) měl již svůj vůz po havárii v Divákách opraven a tak nedal nikomu šanci pomýšlet na metu nejvyšší: „Závody se mně povedly, dvakrát jsem vyhrál ve své třídě. Sobotní první místo ve skupině E1 a šesté absolutně je rovněž skvělé. Jsem rád, že jsem se po havárii v Divákách vrátil do seriálu, protože mám trochu nabouranou psychiku. Celkové hodnocení tohoto společného víkendu s MSR PAV je jenom kladné“. Druhý po oba závodní dny byl Jiří Pražák (Suzuki Swift) a třetí nejrychlejší žena seriálu Jarka Molnárová (Škoda Felicia).

MSR PAV mělo jednoznačného favorita, kterým byl Jaroslav Krajči (Lola F3000). Ten oba dny celému startovnímu poli suverénně kraloval. V sobotu v deštivé loterii porazil Martina Koiše (Ford Focus) o dvě sekundy, ale v neděli již o šestnáct. Sobotní třetí místo pro sebe uzmul výborným výkonem Peter Jureňa (Mitsubishi Lancer Evo IX). Pro nedělní třetí místo si přijel Igor Drotár (Škoda Octavia WRC), který se v sobotu závodu neúčastnil pro povinnosti v rallye. Na třetího M.Koiše ztrácel pouhé dvě sekundy.

Závody i přes několik nehod probíhaly velmi svižně, takže panovala na závodišti a v depu všeobecná spokojenost. Obavy, zda tyto společné závody mohou fungovat, se nepotvrdily. Všichni si navzájem vycházeli vstříc a nejvíce na tom vytěžil divák, který si odnáší výborné zážitky, které mu pořadatelé i samotní jezdci připravili.

Dalším dílem KW Berg-Trophy bude závod v Konici 23. – 24. 8., který se započítává do regionální části. Mezinárodní část seriálu má pokračování 6. a 7. 9. ve Vsetíně – Malé Bystřici. Veškeré informace naleznete na www.berg-trophy.cz

 

.

 

Fotogalerie

Vrchařský KW v Pelhřimově 2008, foto pořadatelů

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu