Vyhledávání

Třetí Rallye Show Nemyčeves je minulostí. Tentokrát se jelo na suchu

Třetí Rallye Show Nemyčeves je minulostí. Tentokrát se jelo na suchu

Třetí Rallye Show Nemyčeves 26.2.2011

Autokrosový tým Motorsport Babák a Automotoklub Český Ráj uspořádali o poslední únorové sobotě již třetí podnik amatérského seriálu závodů automobilů Rallye Show Nemyčeves.

Diváky a závodníky přivítalo po ránu krásné slunečné, téměř jarní počasí, které vydrželo po celý den
.

Pořadatelé připravili pro 16 závodníků půl kilometru dlouhou, technicky náročnou trať se suchým povrchem.

Startovní pole bylo rozděleno do třech kategorií. Ve dvoukolkách do 1400ccm bylo přihlášeno 10 jezdců, ve dvoukolkách nad 1400 ccm čtyři jezdci a v kategorii čtyřkolek přijeli závodit dva jezdci se Subaru Impreza STI a Mitsubishi Lancer EVO9.

Po zahájení tréninků se nad tratí objevily mračna prachu a tak došlo i na „ autokrosové “ kropení dráhy. Povrch tratě díky tomu v ranních hodinách mírně namrznul a to slibovalo napínavé souboje a atraktivní jízdu ve všech kategoriích.

Jako první se na trať vydali nejslabší vozy s motory do 1400ccm a v jízdách na dvě kola si nedarovali na ledových plotnách ani vteřinku. První jízdy vyhrál Martin Chytráček s rodinnou Škodou Felicií s dvou vteřinovým náskokem na Lukáše Salabu se Škodou Rapid. Tento jezdec nádherně vodil skvěle připraveného Rapida a předváděl zajímavé průjezdy pro diváky. Martin Babák, který si pořídil na tento závod takřka nový vůz Škoda Favorit v první jízdě dojel na třetím místě a držel si nenápadný odstup na dvojici nejrychlejších.

V kategorii nad 1400ccm na trať vyrazil jako první Martin Kejzral se svým naftovým Peougeotem 205 a suveréně ovládl třídu velkých dvoukolek. Za ním jako druhý dojel Jan Tarant s Ford Sierra následovaný Radkem Mádlem na stejném voze.

Ve čtyřkolkách to bylo jako na houpačce a Lukáš Hašek s EVO9 se s Pavlem Richterem na Subaru Impreza střídali průběžně ve vedení tabulky. Jejich divoké průjezdy dveřmi napřed ovšem zvedali divákům adrenalin a taky je zasypávali oblaky prachu.

V dalších sériích jízd začala trať osychat a v malých dvoukolkách začal vystrkovat růžky Pavel Malý se Škodou Felicia, který se přibližoval časům nejrychlejších a ve třetí serii dokonce obsadil pomyslnou druhou příčku za Martinem Babákem. Chytráček se Salabou v této sérii předvedli jediné své slabší výkony celého dne a s Martinem Babákem sváděli souboje o desetinky. Průběžné pořadí této třídy naznačovalo velký boj o post vítěze.

Ve velkých dvoukolkách se nenápadně za suverénního Martina Kejzrala začal dotahovat Martin Gergel se Škodou Felicia 1600 a odsunul Mádleho a Taranta na konec průběžné tabulky. Vedoucímu Martinu Kejzralovi se celý den dařilo, přesto, že jel velmi rychle a atraktivně, tak nedělal žádné chyby a pohyboval se svými časy v popředí celkových výsledků.

Čtvrté jízdy nabídli zajímavou podívanou, když se těsně pod stupně vítězů probojoval Karel Hovorka se Škodou Formanem a který nabídl divákům ne zrovna obvyklý zážitek jízdy po dvou kolech. Celou situaci ustál a svým rychlým časem překvapil i šéfa Rallye Týmu Hrubec známého závodníka Igora Hrubce, který mu a ostatním svým jezdcům předával cenné rady a staral se o závodní vůz.

Tuto sérii jízd ovládl Martin Babák, který nového Favorita teprve učil jezdit a podle dosahovaných časů se mu to velmi dařilo. Za ním se v obvyklém pořadí narovnali Chytráček, Salaba a Stanislav Musil se Škodou 120, který předváděl atraktivní i když občas pomalejší smyky. Za ním jezdil vyrovnané časy Roman Nepraš s Felicií, který občasně nahodil diváky oblaky prachu.

Ve velkých dvoukolkách se na pořadí nic neměnilo a pro vítězství ve třídě mířil s ohromným náskokem Martin Kejzral

Předposlední série jízd byla rozhodující ve třídě čtyřkolek, když se Pavel Richter se Subaru Impreza snažil napodobit Karla Hovorku v jízdě po dvou kolech, co mu nevyšlo a převrátil se přes střechu zpět na kola. Jezdec vyvázl bez úhony, nic se mu nestalo, ale to už se nedalo říct o závodním autě, které utrpělo mírnou poruchu karoserie a podvozku.
To však nevadilo jeho konkurentovi Lukáši Haškovi a ten se svojí EVO 9 zajel jeden z nejlepších časů dne. V rozhovoru s moderátorem Petrem Pěničkou před startem uvedl, že po nehodě Pavla Richtera už pojede pomalu a opatrně, protože auto má teprve týden, ale samotná jízda tomu nenasvědčovala a Lukáš předváděl velmi dravou jízdu a schopnosti svého nového nadupaného Mitsubishi.

V páté sérii jízd se značně zrychlilo, sluníčko celou trať vysušilo a vyjetá čistá stopa vybízela všechny závodníky k ohromnému nasazení.
V malých dvoukolkách došlo k milému překvapení, kdy se za záda Martinů Babáka a Chytráčka vyšplhal Marek Jurman se Škodou Forman a svým třetím místem se dotáhl do lepší poloviny tabulky spolu s Pavlem Malým s Felicií. Lukáš Salaba díky technické závadě nedojel tuto jízdu, což mu znemožnilo boj o prvenství ve třídě malých dvoukolek. Celý den se svým rapidem zajížděl velmi rychlé časy, a nebýt závady, tak mohl opravdu pomýšlet na vítězství.
Po škrtání nejhoršího výsledku dopadla tabulka následovně.
Na prvním místě se umístil Martin Chytráček s Felicií, se kterým byl druhý v jedné vteřině Martin Babák s Favoritem a za nimi na třetím místě dojel Lukáš Salaba s Rapidem.

Čtyřkolky už páté jízdy neabsolvovali, a tak hodnocení této třídy bylo po čtyřech jízdách jasné.
Vítězem se stal Lukáš Hašek s Mitsubishi Lancer EVO 9 před Pavlem Richterem se Subaru Impreza STI.

Ve velkých dvoukolkách bylo rovněž rozhodnuto a Martin Kejzral s Peugeotem 205 si vítězství ve třídě nenechal ujít. Na druhém místě ho s půlminutovým odstupem následoval Martin Gergel s Felicií a na třetím místě Radek Mádle se Sierrou.


Nejrychlejší čas dne a zároveň rekord trati zajel v poslední páté jízdě Martin Chytráček s Felicií o 0,4 s před Martinem Kejzralem, který se v součtu časů ze všech pěti jízd stal absolutním vítězem závodu a ukázal konkurentům a 80 přítomným divákům, že jeho obstarožní naftový Peugeot 205 ještě zdaleka nepatří do starého železa. Je nutno podotknout, že druhý v absolutním pořadí Chytráček a třetí Babák s ním byly narovnáni v necelé jedné vteřině. Takto napínavé souboje přinesla poslední únorová sobota.

Podle slov ředitele závodu Martina Babáka se celý závod náramně vydařil, přálo slunečné počasí, závodníci a diváci si sobotní show užili a už se chystá další pokračování Rallye Show, jehož termín bude zveřejněn na Facebooku ve skupině Motorsport Babák a události Rallye Show Nemyčeves 2011, pravděpodobně opět za 4 týdny.

Poděkování ředitele závodu za spolupráci při přípravě závodu patří reklamním a mediálním partnerům, firmě Eurotrans Marcela Ježka, televizi Motormix a Bobu Hlávkovi, firmě Medical Trans a uhlobaronu Milanu Fichtnerovi za podporu týmu pořadatelů.

(MaK)


Výsledky :

2WD do 1400ccm :

1) Martin Chytráček - Škoda Felicia
2) Martin Babák – Škoda Favorit
3) Lukáš Salaba – Škoda Rapid


2WD nad 1400ccm :

1) Martin Kejzral – Peugeot 205 diesel
2) Martin Gergel – Škoda Felicia 1600
3) Radek Mádle – Ford Sierra 1600


4WD :

1) Lukáš Hašek – Mitsubishi Lancer EVO 9
2) Pavel Richter – Subaru Impreza STI

 

Fotogalerie

Již třetí Rally show Nemyčeves 2011

foto Bob Hlávka, další foto autora z akce na www.e-motorposrt.cz

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu