Úspěch nových modelů Peugeot 508 a Citroën DS4
Prodej ve světě 1 860 000 kusů, tzn. nárůst o 0,2 %
Zvýšení prodeje smontovaných vozů o 2,1 %
Nejdůležitější fakta za 1. pololetí 2011:
- Prodej vozů a náhradních dílů vzrostl o 0,2 % a dosáhl 1 860 000 kusů
- Podíl na evropském trhu* činí 13,9%
- Nárůst podílu prodejů mimo Evropu na 38 %
- Podíl prodejů vozů Premium** vzrostl na 17 %
- Úspěch nových modelů Peugeot 508 a Citroën DS4
- Potvrzení úspěchu vozů Peugeot RCZ a Citroën DS3 a C4
- Další pokles průměrných emisí z vozů na 129g CO2/km oproti 132g/km v roce 2010
* Evropa: EU + ESVO + Chorvatsko
První pololetí roku 2011 bylo poznamenáno nárůstem světových automobilových trhů o 6 %. Za tímto růstem opět stojí trh s osobními vozy v Číně (+ 10 %) a trhy s osobními a lehkými užitkovými vozy v Latinské Americe (+ 13 %) a v Rusku (+ 57 %).
V Evropě trh s osobními a lehkými užitkovými vozy klesá (- 0,8 %), přičemž ve vývoji v jednotlivých zemích jsou velké kontrasty, což je důkaz toho, že obchodní prostředí je místy stále obtížné:
- -25 % ve Španělsku
- -12 % v Itálii
- -4 % ve Velké Británii
- +2 % ve Francii
- +11% v Německu
- +2 % v zemích střední a východní Evropy.
V tomto prostředí vzrostly prodeje PSA Peugeot Citroën ve světě v 1. pololetí 2011 o 0,2 % a dosáhly 1 860 000 smontovaných vozů a náhradních dílů.
Prodeje smontovaných vozů činí 1 652 000 kusů (+2,1 %), prodeje náhradních dílů dosáhly 208 000 (- 12,7 %), oproti rekordnímu roku 2010, kdy činily 238 000 kusů.
Generální ředitel značek Jean-Marc Gales prohlásil:
„Náš růst se opírá o pevné základy, které zahrnují posílenou image obou našich značek Peugeot a Citroën, obchodní úspěch všech nově prodávaných modelů a nárůst prodejů mimo Evropu.
Naše strategie uvádění luxusnějších značek nese ovoce. Ještě ji posílíme s uvedením prvního hybridního dieselového vozu na světě Peugeot 3008 HYbrid4 a vozu Citroën DS5, který bude představovat novou etapu vývoje řady DS.“
Podíl na evropském trhu činí 13,9 %
Skupina v prvním pololetí přišla kvůli nepříznivému tržnímu mixu o část podílu na trhu. Na trhy, které jsou pro Peugeot a Citroën tradičně silné, mělo totiž dopad definitivní ukončení vyplácení šrotovného a vykázaly jen slabý nárůst (Francie: + 2 %) nebo výrazný pokles (Španělsko: - 25 %, Itálie: - 12 %). Naopak německý trh vzrostl o 11 %.
Krom toho došlo kvůli problémům s dodávkami některých elektronických součástek, které se vyrábějí v Japonsku, k prodloužení dodacích lhůt některých modelů a k odložení registrací.
Na evropském trhu OV+LUV, který v 1. pololetí zaznamenal pokles o 0,8 %, se registrace vozů PSA Peugeot Citroën snížily o 5,3 % a činily 1 150 000 kusů. Podíl skupiny na trhu představuje 13,9 % oproti 14,2 % v roce 2010.
Trh s OV poklesl o 1,9 %. Trh s LUV vzrostl o 8,7 %. Skupina si s podílem na trhu ve výši 21,3 % udržela na tomto trhu prvenství.
Další nárůst podílů prodeje mimo Evropu na 38 %
V 1. pololetí roku 2011 stoupnul podíl prodejů mimo Evropu na 38 % oproti 24 % v 1. pololetí roku 2007, 29 % v 1. pololetí roku 2008, 33 % v 1. pololetí roku 2009 a 35 % v 1. pololetí roku 2010.
Skupina potvrzuje svůj cíl realizovat v roce 2015 mimo Evropu 50 % prodejů.
Čína: trvalý nárůst trhu
Na trhu s OV, který vzrostl o 10 %, se prodeje skupiny zvýšily o 10,2 %, mimo jiné díky dobrým výsledkům modelu Peugeot 408. Podíl skupiny na trhu činí 3,2 %. Skupina čeká na schválení čínských úřadů ohledně vytvoření společnosti CAPSA, 2. společného podniku skupiny v Číně, který hodlá vytvořit se společností Changan Automotive Group.
Latinská Amerika: rekordní růst
Na trhu, který vzrostl o 13 %, se prodeje skupiny zvýšily o 21,7 %, což představuje prodejní rekord za dané období. Podíl skupiny na trhu stoupnul na 5,9 % (+ 0,6 %). Tyto dobré výsledky jsou způsobené novou obchodní strategií, kterou skupina v Latinské Americe přijala, a příchodem nových vozů, které se vyrábějí přímo v Latinské Americe a jsou přizpůsobené potřebám místních spotřebitelů: Peugeot 408 a Citroën C3 Aircross.
Rusko: rytmus růstu prodejů rychlejší než růst trhu
Na trhu, který v 1. pololetí vzrostl o 57 %, činily prodeje skupiny 35 400 kusů (+65,5 %). Podíl na trhu stoupnul o 0,2 % na 2,7 % oproti 2,5 % za prvních šest měsíců roku 2010. K těmto dobrým výsledkům přispěly zejména modely Peugeot 308 a Citroën CS, které se montují v továrně ve městě Kaluga. Tato továrna se dál rozvíjí, od června se zde montuje nový Citroën C4 a od července faceliftovaná verze vozu Peugeot 308.
Nárůst prodejů vozů Premium se potvrzuje
Obchodní strategie skupiny PSA Peugeot Citroën míří ve všech oblastech růstu směrem k posílení výroby luxusnějších vozů Peugeot a Citroën.
Tento posun směrem k vyšší kvalitě pokračoval v prvním pololetí roku 2011 s nárůstem podílu prodejů vozů Premium, který činí 17 % oproti 14 % v prvním pololetí roku 2010. Tyto vozy Premium nabízejí úroveň, jež slouží v jejich segmentu jako reference (potěšení z řízení, bezpečnost, kvalita vypracování, připojitelnost, komfort,...) a zahrnují nejlepší vozy segmentů A, B a C (Peugeot 207CC, 308CC, RCZ, 3008 a Citroën DS3, DS4) a modely segmentů D a E (Peugeot 508, 407, 4007 a Citroën C5, C6, C-CROSSER).
Tento trend bude pokračovat i ve druhém pololetí 2011, díky úspěchu nového modelu Peugeot 508, jehož objednávky převýšily 45 000 kusů, nárůstu prodejů vozu Citroën DS4, který se na trh dostal letos v květnu, a uvedení nových modelů ve druhém pololetí: 1. hybridního dieselového vozu na světě Peugeot 3008 HYbrid4 a Citroënu DS5.
Dále se rovněž zlepšuje prodejní mix skupiny, kdy došlo k nárůstu podílu segmentů C a D, které v prvním pololetí představovaly 42 % prodejů skupiny oproti 39 % v prvním pololetí roku 2010 a 36 % v prvním pololetí roku 2009. Podíl segmentů A a B klesá a v prvním pololetí 2011 představuje 40 % oproti 44 % v roce 2010.
Pokračuje snižování průměrných emisí CO2 u vozů skupiny, které v prvním pololetí roku 2011 činily 120 g Co2 / km
Průměrné emise činily v prvním pololetí 129 g CO2 / km, zatímco v roce 2010 byly 132 g.
K tomuto dalšímu snížení přispělo rozšíření 2. generace systému Stop & Start e-HDI u osmi modelů (Citroën C3, DS3, C4, C4 Picasso a C5 a Peugeot 308, 3008 a 508) a nárůst prodejů elektromobilů Peugeot i0n a Citroën C-ZERO.
V prvním pololetí činil podíl vozů s emisemi méně než 110 g 27 % oproti 22,4 % v prvním pololetí 2010. Podíl vozů s emisemi do 121 g představuje 42 % oproti 40,4 % v prvním pololetí 2010.
Skupina potvrzuje své vedoucí postavení v oblasti inovací, zejména hybridních technologií. V druhém pololetí roku 2010 přichází na trh vůz 3008 HYbrid 4, jehož motor bude v budoucnu montován i do vozů Peugeot 508 a Citroën DS5.
PSA Peugeot Citroën: světové prodeje v S1 2010 a S1 2011 (OV + LUV)
|
|
S1 2010
|
S1 2011
|
Evropa*
|
Peugeot
|
641 904
|
614 558
|
|
Citroën
|
564 154
|
539 875
|
|
PSA celkem
|
1 206 058
|
1 154 433
|
Rusko
|
Peugeot
|
14 680
|
22 065
|
|
Citroën
|
6 712
|
13 334
|
|
PSA celkem
|
21 392
|
35 399
|
Latinská Amerika
|
Peugeot
|
75 172
|
89 605
|
|
Citroën
|
51 665
|
64 772
|
|
PSA celkem
|
126 837
|
154 377
|
Čína
|
Peugeot
|
69 384
|
80 893
|
|
Citroën
|
107 111
|
113 673
|
|
PSA celkem
|
176 495
|
194 566
|
Zbytek světa
|
Peugeot
|
58 774
|
75 874
|
|
Citroën
|
28 140
|
37 415
|
|
PSA celkem
|
86 914
|
113 289
|
Smontovaná vozidla celkem (SV)
|
Peugeot
|
859 914
|
882 995
|
|
Citroën
|
757 782
|
769 069
|
|
PSA celkem
|
1 617 696
|
1 652 064
|
Náhradní díly (ND)
|
Peugeot
|
233 102
|
207 795
|
|
Citroën
|
4 920
|
|
|
PSA celkem
|
238 022
|
207 795
|
SV + ND celkem
|
Peugeot
|
1 093 016
|
1 090 790
|
|
Citroën
|
762 702
|
769 069
|
|
PSA celkem
|
1 855 718
|
1 859 859
|
* Evropa: EU + ESVO + Chorvatsko
PR