Vyhledávání

Úspěchy ve vývoji moderních pneumatik: zimní s odporem, jako letní

Úspěchy ve vývoji moderních pneumatik:
Zimní pneumatiky Continental nezůstávají oproti letním pneumatikám v hodnotách valivého odporu nijak pozadu

Hanover, 1. října 2008. Na rozdíl od běžných mylných představ řidičů mají zimní pne-umatiky stejný valivý odpor jako pneumatiky letní. Důvodem této skutečnosti je mate-riál, použitý k výrobě zimních pneumatik, jejich nižší hmotnost a dezén. Tato kon-strukční měřítka snižují deformaci pneumatiky během jízdy a tím také valivý odpor.

Z tohoto důvodu je pro řidiče velmi neekonomické odkládat výměnu pneumatik, protože nejchladnější část roku se rychle blíží a brzdné vlastnosti zimních pneumatik jsou v tomto období nesrovnatelně lepší než u pneumatik letních. Skutečnost, že je spotřeba paliva v zimních měsících vyšší než v ostatních částech roku, je způsobena výhradně tím, že vlivem nízkých venkovních teplot potřebuje motor více času, aby se zahřál na optimální provozní teplotu.

Snížení valivého odporu bylo po dlouhou dobu jedním z hlavních cílů ve vývoji moderních zimních pneumatik. Inženýři zabývající se vývojem a konstrukcí pneumatik společnosti Con-tinental zaměřili svou pozornost na produkty řady ContiEcoContact. Nakonec tato společnost s hlavním sídlem v Hanoveru prodala během 15 let více než 160 miliónů pneumatik tohoto typu. Inženýrům společnosti Continental se v porovnání s předchozí modelovou řadou Eco podařilo úspěšně snížit valivý odpor pneumatik o celých 20 %.

Současný výzkum se sou-středí na model pneumatik třetí generace a v řešení dřívějších zdánlivě zcela neslučitelných konfliktů mezi „nízkým valivým odporem“ a „záběrem na mokré vozovce“ byl učiněn význam-ný pokrok.

„Díky výsledkům naší nepřetržité práce na výzkumu již neexistují žádné rozdíly ve valivém odporu zimních a letních pneumatik,“ poukazuje Dr. Burkhard Wies, viceprezident Tire Line Development Worldwide společnosti Continental. „U některých modelů našich zimních pne-umatik je koeficient valivého odporu okolo hodnoty 1,0 cr, což je dokonce ještě o něco méně než v případě letních pneumatik.“

Z tohoto důvodu má Dr. Wies jednoduché vysvětlení zvý-šené spotřeby paliva u mnoha automobilů v zimním období – s ohledem na nízké teploty oproti letním měsícům totiž trvá delší dobu, než se motor zahřeje na optimální provozní tep-lotu. Následkem této skutečnosti je zvýšení spotřeby paliva nevyhnutelné. Rada Dr. Weise zní: chcete-li udělat něco pro životní prostředí, měli byste každopádně používat zimní pneu-matiky, a pokud to bude jen trochu možné, příležitostně místo jízdy vozidlem jít pěšky, přes-tože bude třeba špatné počasí.

Moderní zimní pneumatiky mají lamelovaný dezén, aby dobře přilnuly k povrchu vozovky pokryté uježděným sněhem nebo k namrzlému povrchu. K dispozici je proto množství zábě-rových hran. Mezery mezi bloky dezénu musí být dostatečně velké, aby rozptylovaly vodu při jízdě v dešti, ale zároveň nesmějí být tak hrubé, aby negativně ovlivňovaly pružnost pneuma-tiky. Dezény navržené tímto způsobem, jako například nová pneumatika ContiWinterContact TS 830, zaznamenají jen stěží větší deformaci při kontaktu s vozovkou než moderní letní pneumatiky.

Společnost Continental je jedním z předních světových dodavatelů pro automobilový průmysl. Jako dodavatel pneumatik, brzdných systému, systémů a součástí pro pohonné ústrojí a šasi, přístrojové techniky, automobilové elektroniky a technických elastomerů, přispívá Continental ke zvýšení jízdní bezpečnosti a také k ochraně globálního klimatu. Společnost v současné době zaměstnává přibližně 150 000 zaměstnanců na téměř 200 místech v 36 zemích.


Continental je oficiálním partnerem FIFA World Cup 2010TM, který se bude konat v roce 2010 v Jihoafrické republice. Další informace naleznete na stránkách www.ContiSoccerWorld.com, www.ContiFanWorld.com a www.conti-online.com.
Barum Continental spol. s r. o.


Divize marketing
www.conti-online.cz
www.barum-online.cz

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu