Vyhledávání

Ústecká 21 propršela a přinesla i řadu karambolů

Miloš Beneš sobotním králem v Ústí nad Orlicí

První jízdu v Ústí nad Orlicí sice vyhrál Dan Michl s Oplem 08/04, ovšem po průjezdu časomírou výlétl mimo trať a ve druhé jízdě již startovat nemohl. Vítězem sobotního klání se tak stal Miloš Beneš s formulí Ralt RT23 F3000, který uhájil náskok před Otakarem Krámským z Jilemnice na Reynardu K09 a bronzový stupínek patřil Jaroslavu Krajčímu ze Slovenska na Lole B02/50 F3000.

To byli také nejlepší jezdci ve skupině E2-3000ccm3. Čtvrtý dojel španěl Palacio s nezvyklým vozem BRC CMO5 a páté místo si vybojoval Dušan Nevěřil s další F3000. Druhý ve skupině C, tedy prototypové divizi, dojel David Kostruh na Normě MF20 Honda a první z cestovních vozů skončil Jaromír Malý na Subaru Impreza Sti, čímž zvítězil ve skupině A+2000ccm3. Do první desítky se umístili ještě Vitver s Lotusem WR9/1, který zvítězil v kategorii E1, Petr Vondrák z Nové Paky na historickém voze Marsch 752 BMW a desítku uzavřel Jaroslav Prášek s dalším historickým skvostem Chevron B42 BMW.

Skupinu SP vyhrál Jiří Los junior s Oplem Astra OPC, když porazil Lukáše Vojáčka a Gábinu Jermanovou. Třídu E1 tedy vyhrál Vladimír Vitver na Lotusu WR9/1, druhý skončil v sobotu Martin Rybníček s Felicií Kit a bronz si zaslouženě odvezl Bohuslav Urban s Fábií Kit. Ve skupině N zvítězil Jiří Voves a skupina A měla pořadí Malý, Samek a Chorvat Sertič. Dvoulitrové formule patřily Editě Práškové na Dallaře F3 a Josef Michl se starší Škodou 130RS dokázal dojet na devatenáctém místě absolutně a zvítězit ve své třídě historiků. Zdenko Baran pak uzavíral první dvacítku na BMW 130i z bývalého seriálu jedničkových BMW.

Při závodech se ovšem pomuchalo i pár plechů a špatně neskončil jen Dan Michl, podobně dopadl Petr Líbal s BMW M3, Petr Vítek s Osellou, nebo Martin Novotný s čerstvě přivezeným Ligierem JS49. Snad se do zítřka podaří některé vozy dát dohromady a zúčastní se dalšího honu na republikové body.


Vláďa Rožánek

Vrchařský druhý den u Orlice pro Otakara Krámského

Jilemnický jezdec Ing. Otakar Krámský vyhrál dnešní závody do vrchu v Ústí nad Orlicí, když si s formulí Reynard K09 počínal zcela suverénně a zvítězil v obou dnešních jízdách. Včerejší vítěz Miloš Beneš s formulí Ralt RT23 skončil hned za ním a kromě absolutního poháru mu patří také druhé místo ve skupině E2. Třetí v absolutním pořadí projel cílem trochu překvapivě Španěl Palacio s prototypem skupiny C do 1600ccm3. Jeho lehká konstrukce slavila úspěch.

Velmi pěkného výsledku dosáhl také Petr Vondrák s historickým Marschem 752 BMW, když mezi soudobými vozidly skončil na čtvrtém místě a zvítězil ve své kategorii. Páté a šesté místo pak patřilo Nevěřilovi a Krajčímu na dalších vozech F3000. Nejlepším z cestovních aut byl dnes Václav Janík s Mitsubishi Lancer Evo IX, když porazil i Jaromíra Malého na Subaru, který skončil absolutně devátý. Desítku uzavíral David Kostruh s prototypem Norma MF20 Honda.

Ve skupině E2 tedy zvítězil Krámský, před Benešem a Nevěřilem. Dvoulitrovým formulím vévodil Milan Svoboda na Dallara 302, před kolegyní Práškovou. Skupina C patřila Španělovi Palaciovi, druhý dojel David Kostruh a třetí s opravenou Osellou opavský Petr Vítek.

V kategorii E1 chyběl včerejší vítěz Vitver a tak mohl více slavit Martin Rybníček na Škodě Felicii Pick-up. Druhý skončil Urban s Fábií a bronzové pocty se v této kategorii dostalo Petru Líbalovi na BMW M3 GTR, který včera trochu pomuchlal vůz o svodidla. Milan Kašpárek s Audi TT-R DTM sice startoval, ale do pořadí na předních místech nepromluvil. Ve skupině A cestovních vozů zvítězil Janík, před Malým a Maďarem Hernádim. Enka měla také jiného vítěze, než včera, stal se jim Silvestr Mikulaštík a stříbrný pohár odvezl Jiří Voves.

Skupina SP patřila stejně jako ve včerejším klání do sbírky Jiřího Losa juniora na Oplu Astra OPC, když porazil Lukáše Vojáčka a Gábinu Jermanovou. Nejlepším cestovním historikem byl stejný muž, jako včera, tedy Josef Mich se Škodou 130RS, když porazil ve své kategii Rakušana Theuretsbachera na BMW 2002 Ti a československou okruhovou legendu Miroslava Adámka na stroji NSU.

Kromě Petra Vondráka zabojoval s historikem i bratr Martin Vondrák a celkově obsadil s vozem Marsch 72M pěkné dvanácté místo a třetí ve formulích s historickým nádechem skončil Jaroslav Prášek s Chevronem BMW.

První republikové mistrovství se vydařilo a jezdci jistě podpoří myšlenku pořádat závody v Ústí nad Orlicí i za rok.

Vláďa Rožánek

 



Nezaprší a nezaprší, aneb jaká byla Ústecká 21?
31.5.2009 23:01 - tisková zpráva

Začátek letošní sezóny Mistrovství České republiky se nevyvedl, první dva závody MMČR se nekonaly a do ústeckého závodu byly vkládány naděje, protože tento kvalitně pořádaný závod na jedné z nejoblíbenějších tratí měl "nastavit imperialismu zrcadlo". Ještě pár týdnů před závodem byla nálada hlavního pořadatale poměrně deprimující, protože do jeho schránky připlulo jen 25 přihlášek jezdců, a to není zrovna ke skákání radostí metr vysoko. V den uzávěrky přihlášek už byl důvod k veselejší náladě, číslo se vyhouplo k osmdesátce a závod se tedy mohl bez nějakých relativních finančních komplikací uspořádat. Toliko na úvod, a teď stiskneme na přehrávači tlačítko Fast Forward a přesuneme se na pátek 29. května.

Páteční přejímky se konaly za poměrně chladného počasí bez srážek. Pan Počasí (nebo je to Paní Počasí?) dával tušit, že plavky v kufrech závodníků budou o tomto víkendu zbytečnou přítěží a opravdu se nemýlil. Proti tomu, co jsme zažili ve víkendových dnech, bylo páteční počasí pěkná selanka.... Fast Forward....

V sobotu úderem první tréninkové jízdy začalo poprchávat, pršet, kropit a byla zima, že by do ní zákonnou manželku nevyhnal. Zima se na konci května ještě nehodlala vzdát vlády. Jezdci se potýkali s přeháňkami, částečně suchou tratí a zase deštěm a deštěm. Vodu z nebe přestali lít přesně ve chvíli, kdy při druhé závodní jízdě poslední vozidlo protnulo pomyslnou cílovou pásku. Na počasí doplatil objektivně nejvíce Dan Michl, který zajel na mokru neuvěřitelný čas 2:11.88, jenže po projetí cílem ztratil nad vozem kontrolu a zahučel poměrně daleko do lesa, kde několik desítek let rostoucí stromy nehodlaly ustoupit a ukázaly, že karbon, kevlar a slitiny železa jsou pořád měkčí, než pořádný smrkový kmen. Danův speciál byl nepojízdný a ani nepřipadalo v úvahu, že by mohl být do neděle opraven.

Na kolize v ten samý den doplatili i Petr Rokyta, Martin Novotný, Petr Vítek, a Petr Líbal. Jan Trnka utýral motor, takže do druhé jízdy neodstartoval. V napínavém finále bral zlato Miloš Beneš, následován stříbrným Otou Krámským a bronzovým Jarem Krajčím. Velmi příjemně překvapil Oscar Palacio ze Španělska, který se speciálem BRC, který pohání pouze litrový motor, skončil čtvrtý absolutně. Historická vozidla ovládnul Petr Vondrák, který měl za sebou v třísekundovém závěsu Jardu Práška.

Statistiky dne: My jsme tu na našich webech trhali rekordy. Online zpravodajství dosáhlo počtu více jak 20.000 přečtení za 10 hodin, na živý stream se za celý den podívalo 800 diváků (žadné koncesionářské poplatky), přičemž v jeden moment jich sledovalo video současně i 250. Síťová karta na serveru se trošku zapotila, protože přenášela 10 MB dat každou sekundu směr modrozelená planeta. Fast Forward...

V noci skoro jasno bez přeháněk, Jiří Laufer přijevší z Konopiště zazpíval na chatě v nejvyšším bodě tratě v několika jazycích, což ocenili i návštěvníci neovládající krom slovního spojení "mám žížeň" český jazyk - mluvilo se tu slovensky, německy, španělsky, italsky, francouzsky ... Fast Forward ...

A je tu uplakané nedělní ráno. Podle předpovědí počasí mělo být v neděli o něco lépe, i tepleji, slibovaných 17 stupňů celsia bylo možná hodně daleko na jih, protože v údolí mezi Andrlovým chlumem a Třebovskými stěnami teplota nevylezla výše než 12 stupňů, přičemž se po větší část dne držela kolem stupňů devíti. Někdo tam nahoře si prostě usmyslel, že jezdci mají ukázat, jak umí na vodě, a tak bylo. Nedošlo k nějakým vážnějším nehodám, a boj to byl taktéž velmi zajímavý. V první závodní jízdě zatáhnul skorodomácí Ota Krámských a vyrobil si tříapůlsekundový náskok na sobotního absolutního vítěze Miloše Benešovic. Přestože první část toho více než šedesátičlenného startovního pole jela druhou jízdu na celkem suché trati, tedy až na tu mlhu od úseku číslo 12 (prý by se dala krájet, a možná ještě dál byl Rybníček Brčálník), tak v druhé části začali vylévat z nebe na závodníky vodu z kýblů. Krámský si nenechal vítězství vzít a vyhrál absolutně s náskokem 9 vteřin v součtu. Beneš si za neděli odvezl stříbro a Španěl Palacio bronz.

Co je třeba vyzdvihnout je perfektní organizace závodu, Výborně fungující a promazaný stroj, kde žádné kolečko neskřípe. Velmi dobře se projevil i Roman Krejčí jakožto hlavní moderátor celého víkendu. Až se jednou bude zakládat univerzita historie automobilových závodů, on bude rektorem. Krom toho často vtipkoval i tak, že jsme byli pod VIP stanem pěkně zlomení v pase.

Trošku smutné bylo poslouchat z úst hlavního pořadatele, že letošní ročník byl poslední. Těžko si představit české mistrovství bez závodu v Ústí nad Orlicí, že. To způsobilo, že Milan Svoboda zorganizoval podpisovou petici mezi jezdci se žádostí o zachování závodu, kterážto byla předána do rukou Mirka Urbana. Uvidíme, snad to dobře dopadne.

Za naši redakci dostávají závod i jezdci velkou jedničku s hvězdičkou. 

Milan Schembera

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu