Vyhledávání

Ústí nad Labem má vyřešen jeden z nejkomplikovanějších dopravních uzlů

V Ústí nad Labem rozšiřujeme hlavní tah u Labe
Ústí nad Labem má vyřešen jeden z nejkomplikovanějších dopravních uzlů v celém městě. Jde o úsek komunikace I/30 v rozsahu ulic Pražská a Přístavní. Místo, které bylo v minulosti několikrát ročně pravidelně zaplaveno, prošlo přestavbou, která počítá s úrovní pětileté vody. Stavbu, která byla zahájena na jaře 2009, nyní ŘSD uvádí do provozu.

Stavba leží na průjezdním úseku silnice I/30 Pražská – Přístavní, který je nejen spojnicí mezi Prahou, Lovosicemi, Ústím nad Labem a Děčínem, ale tvoří jednu z nejvýznamnějších komunikací základního komunikačního systému města Ústí nad Labem.

„Význam nové zprovozněné komunikace bude zachován i po výstavbě dálnice D8. Pobřežní komunikace Pobřežní – Pražská je pod mostem Edvarda Beneše v současné době průjezdním úsekem silnice I/30 městem Ústí, na který navazuje silnice I/62 Ústí nad Labem – Děčín,“ vysvětluje klíčový přínos stavby generální ředitel ŘSD Jiří Švorc.

Hlavním cílem stavby je zlepšení průjezdnosti a posílení kapacity dopravy v Přístavní ulici zřízením čtyř jízdních pruhů, odstranění nedostatečné podjezdné výšky, která byla ve směru Děčín – Praha pouze 3,7 metru. To znamenalo, že vyšší vozidla musela využívat samostatného, obousměrného třetího pruhu umístěného nejblíže k řece, s podjezdnou výškou 5,1 metru. Přitom vyšší vozidla ve směru Děčín – Praha musela dvakrát křížit protisměrný dopravní proud. V době dopravní špičky byl popisovaný manévr obtížně realizovatelný, protože přilehlá světelná signalizace vytvářela kolonu stojících vozidel a intenzita dopravy vytvářel malý výskyt mezer mezi vozidly pro plynulé provedení potřebného manévru.

Nově zprovozňovaný úsek také řešil komplikované zahlcení dopravy centra města Ústí nad Labem. Vzhledem ke snížení nivelety vozovky v místě přístaviště parníků a mostu Edvarda Beneše byl řešený úsek včetně tzv. brodu v průměru 2x ročně zaplaven. Veškerá doprava byla potom vedena objízdnými trasami přes město. „Tím se vytvářely velmi závažné dopravní konflikty,“ říká Jiří Švorc.

Stavba dále řeší bezpečný pohyb pěších mezi Malou Hradební, přístavištěm osobních lodí, mostem Edvarda Beneše, nábřežím u Mariánského mostu, včetně bezpečného průchodu pod drážním mostem „U pěti oblouků“ od Přístavní do Předmostí. Aktuálním zprovozněním stavby je umožněn plynulý pohyb odbočujících rozměrných vozidel v pravém jízdním pruhu (zejména trolejbusů) z Přístavní do Předmostí.

Název stavby: I/30, Ústí nad Labem, dopravní opatření – povodňová hráz
Zahájení stavby: 03/2009
Uvedení do provozu: 06/2011
Cena bez DPH: 480 187 240 Kč

foto zde

Datum: 01.07.2011
ŘSD

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu