Vyhledávání

V pavilonu Z jsou k vidění veteráni, unikátní vozidla i závodní speciály z rallye, okruhů i Dakaru.

V pavilonu Z jsou k vidění veteráni, unikátní vozidla i závodní speciály z rallye, okruhů i Dakaru.

V pavilonu Z lidé obdivují veterány a unikátní vozidla 

Doslova nabito je v pavilonu Z, kde návštěvníci obdivují řadu historických automobilů a motorek. Expozicím dominuje výstava s názvem Dědeček Automobil. Motorky značky Jawa slaví letos 80. výročí založení firmy. Ve stejném roce se pak začaly také vyrábět automobily Aero, z nichž je k vidění šest zajímavých modelů.

Tyto automobily mají jednoválcové i dvouválcové motory, nejmladší vozy jsou s pohonem předních kol. Nejstarší auto v expozici je Laurin & Klement z roku 1908. „Je zachován v původním stavu, dá se říci, že v tomto vozu seděl přímo pan hrabě Kolowrat. Jsem zastáncem toho, aby tyto vzácné historické automobily raději nejezdily a uchránily se tak od dalšího poškození,“ řekl Karger Stanislav, šéf expozice. Auta a motocykly přivezli do Brna soukromí sběratelé z Česka a Rakouska.

Historické automobily prezentuje v pavilonu Z i Technické muzeum v Brně. Je mezi nimi i „novinka“ s názvem Ema 1, která od roku 1969 vznikala v tehdejším Výzkumném ústavu elektrických strojů točivých v Brně. V roce 1971 byl funkční vzorek dvoumístného městského vozítka Ema 1 předmětem zájmu odborné a laické veřejnosti. Jde o velmi zajímavý funkční prototyp elektrického městského automobilu.

Vůz měl být využit jako ekologické vozítko zejména při městské dopravě. Mohl přepravovat dvě dospělé osoby a dvě děti, po odstranění zadního sedadla se dal použít pro přepravu nákladu. Vozidlo pohání dva stejnosměrné motory napájené z olověných baterií. K sériové výrobě bohužel nedošlo. Muzeum prezentuje také automobil Z4 série 1, který byl vyráběn ve Zbrojovce v dubnu 1933. Celkem se jich vyrobilo 480 kusů tohoto typu, byl prvním československým automobilem s dvoudobým motorem a pohonem předních kol. Jeho konstruktéři Voženílek a Odstrčil chtěli vytvořit novou koncepci malého lidového vozu.

Návštěvníky zaujala i stará automobilová stříkačka Chevrolet, původně vozidlo spojeneckých vojsk druhé světové války upraveno bylo pro potřebu hasičského sboru v letech 1948-49. Vozidlo je otevřené a sloužilo pro posádku jedna plus osm hasičů. Vybaveno je benzínovým šestiválcovým motorem z produkce General Motors. Jeho obsah činí 3600kubických centimetrů, čerpadlo značka Hrčka a spol. na dodávku vody má výkon 1600 litrů za minutu. Chevrolet je vybaven šesti kusy vodních hadic C , čtyřmi kusy hadic B, různými savicemi, žebříkem apod. V současnosti je stříkačka majetkem Sboru Dobrovolných hasičů z Pozořic na Brněnsku.

Zajímavá  je  také  expozice Czech Dakar týmu Marka Spáčila a Jiřího Janečka,který Dakar pojede nově ve všech kategoriích

Ceny vstupného a parkovného na Autosalon Brno jsou letos nižší

Více na : www.autosalon.cz  

 

Fotogalerie

Vzpomínka na Autosalon Brno 2007- dopr. program, foto AS

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu