Vyhledávání

V sobotu se na trati z Bečova na Krásno uskutečnil další podnik Českého mistrovství ZAV.

Bečov nad Teplou, 31. 7. 2010,
V poslední červencovou sobotu se na trati z Bečova n. T. směrem na Krásno uskutečnil další podnik Českého mistrovství ZAV. Velmi rychlá trať měří pět tisíc metrů a překonává převýšení 160 metrů. Náročnost tratě zvyšují zvlněné a uskákané partie. Z bezpečnostních důvodů byl na trati zřízen jeden retardér, nejeden jezdec se vyjádřil, že by trať snesla ještě klidně retardéry dva. Počasí jezdcům přálo, celý den příjemně svítilo sluníčko.

Všech devadesát závodníků a jejich týmy našli dostatečně prostorné zázemí v depu za cílem na letišti v Krásně. Délka tratě, spolu s nutností otvírat trať pro civilní provoz mezi jednotlivými závodními jízdami, způsobovala delší prostoje mezi jednotlivými jízdami, ale v okamžiku, kdy byla závodní jízda odstartována už vše běželo jako po drátkách. Drobná zdržení kvůli kolizím, nenarušila podstatně průběh závodu a v pět odpoledne už byl i poslední startující v cíli.

Trénink hned na začátku opepřila havárií juniorka Dominika Benešová u níž obrovskou chuť závodit zatím nedrží při zemi zkušenosti a tentokrát to tedy skončilo ránou a nepojízdnou peugeotkou. To Ivo Král po kontaktu se svodidly dokázal dostat Golfa do cíle, za pomoci Honzy Kočiše opravit, nastoupit do druhé jízdy a zvítězit. To další kontaktér svodidel Petr Balík už takové štěstí neměl a skončil na odtahovce. Velmi nemilá věc se stala Tomáši Hankovi. Na rozpálený výfuk se mu dostal olej a vůz začal hořet plamenem. Ve vší smůle měl Tomáš štěstí, že přítomní hasiči nezaváhali a pohotovým zásahem oheň uhasili (což je další důkaz o bezpečnostním zabezpečení našich závodů)a zachránili Tomáše před totální škodou. Asi se v depu nenašel nikdo, kdo by Tomáše upřímně nelitoval. Závodní jízdy pak nabídly divákům napínavou podívanou. Zvlášť musel všechny zaujmout letos nebývale těsný souboj na předních místech nejsilnější třídy, kde nakonec šťastnému vítězi Edovi Paterovi byli vyrovnanými soupeři V. Liška, Z. Kožmín, J. Jírovec a J. Vávra.

Závody tedy proběhly bez zranění. Pořadatelé na trati zvládli velké množství diváků bez komplikací a vyhrocených situací. U paní starostky Bečova mají naše závody velkou podporu, přes počáteční obavy se i z dopravních policistů na místě vyklubali oktanoví nadšenci, takže doufáme, že se příští rok do Bečova náš seriál vrátí a možná na dvoudenní závod.

Hodnocení tříd
SE 1400
V nejslabších sériových autech zvítězil Vlastimil Suk, druhý z rodinné dvojice, junior, tentokrát zdravotně indisponován zůstal doma. Vítězné auto bylo po závodě zkontrolováno technickým komisařem, který se za pomoci endoskopu podíval důkladně na vnitřnosti pohonné jednotky a shledal vůz naprosto čistý, odpovídající předpisům pro sériové vozy. Druhé místo a vítězství v juniorském poháru tentokrát připadlo Jakubovi z bratrského dua Mészárosových. Třetí skončil Tomáš Mészáros. Na čtvrtém místě dojel Láďa Rosička, který se pomalu loučí se svou P 106.
SE 1600
Ze sedmi účastníků třídy byl nejrychlejší zbraslavský závodník Antonín Široký na Peugeotu 106 před Mojmírem Pribulou s Hondou Civic. Ten sváděl vyrovnaný souboj s třetím Františkem Kouřimským, kterého nakonec předstihl o sedm desetin sekundy.
SE 2000
Třída už v tréninku přišla o své dva špičkové protagonisty, odstoupil Martin Čábela a po první jízdě velmi spokojenému Tomáši Hankovi v druhé tréninkové jízdě náhle vzplála Acura. Pohotový zásah hasičů ochránil Tomáše od totální škody. Všichni Tomášovi přejeme, aby Hondu co nejdříve zprovoznil. Vítězství si nenechal od nikoho vzít Michal Slováček na Nissanu Sunny. Pro stříbro si, odpočinutý z dovolené, přijel Ladislav Klokočka na Alfě Romeo 147. Na třetím místě skončil téměř na domácí trati Roman Hovorka na Renaultu Clio. I tento vůz prošel závěrečnou technickou kontrolou bez závad.
SE +2000
Tato třída zná letos jen jednoho vítěze Jana Kvasničku na Mitsubishi Lancer IX. Ten i tentokrát přilétl do cíle před Krásnem vždy nejrychleji a zajistil si další zlatý pohár. Jeho věční pronásledovatelé, Jiří Hák s dalším Lancerem skončil na stříbrném stupínku a na Martina Lva a jeho černé Subaru zůstal bronzový. Ve třídě sice skončil poslední junior David Loskot, ale i to stačilo na pohár za třetí místo v juniorech.
E1 1400
Necelé tři sekundy náskoku stačily Radimu Machovi a jeho červenému Swiftu k dalšímu vítězství před Janem Holečkem na Favoritu. Třetí místo vybojoval na siluetě Š 1000 MB družecký Milan Andruchovič. Památečního Favorita po nějakém čase na start opět přivezli otec a syn Mlejnkovi. Mladší Pepa byl po první jízdě čtvrtý, ale technická závada v druhé jízdě vystavila stop jak jemu, tak otci.
E1 1600
Na start se postavili jen dva borci, navíc s nesouměřitelnou technikou (Brian doufám promine) a tak zvítězil Vítek Pokorný na Felici Pick-up. Brian Plešek na citroenu Saxo skončil druhý.
E1 2000
Petr Mužík na pečlivě připraveném, silném Renaultu Clio nedal soupeřům šanci a jasně zvítězil. Nováček na startu v seriálu Hynek Charvát na Nissanu Sunny se ukázal býti velmi rychlým a po zásluze mu patřilo druhé místo. Třetí místo vybojoval a hezký dárek životnímu jubileu, které slavil na místě, si věnoval Miroslav Mašek na Fabii TDi. Další naftová Fabia s Tomášem Zelnkou za volantem skončila čtvrtá. Po první jízdě třetí Petr Balík v druhé jízdě svou snahu přehnal a skončil ve svodidlech.
E1 +2000
Nebývale vyrovnaný boj širší špičky se odehrál v této třídě nejsilnějších závodních aut. Již tréninkové časy ukázaly, že Eda Patera bude mít na této trati tři až čtyři soupeře, kteří ho nenechají jet na jistotu. Po první jízdě vedl Jan Vávra na Fabii TDI 4x4, druhý byl Eda Patera na Subaru WRC 98 a třetí Jiří Jírovec na nádherném Nissanu GTR, všichni ve třech desetinách. A to ještě hned za nimi na sebemenší zaváhání čekali Zdeněk Kožmín a Vladimír Liška. Napětí před druhou jízdou se snad dalo měřit. Nakonec nejvíc zabojoval Eda Patera a absolutně nejrychlejším časem vybojoval vítězství. Byl jediný, kdo se na pětikilometrové trati dostal pod 2 minuty 26 vteřin. Jan Vávra také ve druhé jízdě ještě zrychlil, stačilo to však jen na druhé místo a zároveň vítězství v Poháru diesel. Na třetím místě skončil Jiří Jírovec, jehož tým Invelt racing reprezentovali ještě pátý Vláďa Liška na BMW M3 a sedmý Jiří Linek s BMW 130i. Závod v této třídě na bečovské trati nabídl úžasný sport a zřejmě bude patřit k vrcholům letošní sezóny.
H 1300
Objemově nejslabší třídě historických vozů dominoval Jiří Beneš s Mini Cooperem. Druhý skončil Jaroslav Vosmek na Škodě 130 LR. Třetí místo vybojoval mistr čisté stopy Josef Stočes startující na Škodě 100 A2, exempláři z páně Vovsovy sbírky. Pečlivě připravený krásný stroj spolu se šikovnýma rukama a chladnou hlavou opět ukázal, že samotný výkon motoru není všechno. Na start se postavil i další skvost našeho seriálu, Renault Alpine A 110 s Tomášem Cmíralem za volantem.
H 1600
Davidu Paterovi přestal Citroen Visa GTI mazat již v tréninku a tak závod přišel o horkého favorita. Zvítězil Pavel Maier na Fordu Escort „dog bone“. Druhý skončil Miroslav Šenk na Ladě VFTS. Třetí místo o třináct setin před čtvrtou Katarínou Rozsívalovou vybojovala vítězka Dámského poháru Hedvika Servusová na Hondě CRX.
H 2000
Cestu za dalším vítězstvím si zkomplikoval Ivo Král. V první jízdě dojel s poškozeným autem do cíle, i tak v nejrychlejším čase, ale bylo jasné, že bez opravy to dál nepůjde. Situaci navíc ještě komplikovala skutečnost, že se na svém voze střídal s Jaroslavem Duchkem, z minulosti známým a úspěšným závodníkem. Nakonec za vydatné pomoci Jana Kočiše, Ivo vůz na start připravil a i organizačně se podařilo zvládnout odstartovat a dokončit závod oběma jezdcům. Ivo tak na vítězství musel zapracovat ještě víc, než je normálně zvyklý. Druhý skončil Martin Slezák na BMW 2002. Další 2002 na stupních vítězů patřila Jiřímu Šarochovi. Na start se postavil i další známý jezdec z minulosti Jan Heřmánek na Alfě Romeo 75. Vůz zatím trpí dětskými nemocemi a tak si ještě Jan bude muset na plnokrevné závodění počkat.

H + 2000
Ondřej Lorenz Na Audi Quattro nejen zvítězil v této třídě, ale i v Poháru pro youngtimery. Po první jízdě sice vedl Jaroslav Rejka na Jaguaru XJS, ale Ondra dokázal ve druhé jízdě zrychlit o více než tři sekundy a Jardu porazil. Třetí místo vybojoval stále se lepšící Stanislav Urbánek na Fordu Capri. Ten se v druhé jízdě zlepšil dokonce o pět vteřin a překvapil Pavla Baumgartnera, který skončil čtvrtý a druhý v youngtimerech před třetím pohárovým soupeřem Janem Markem na Porsche 911.

Jarda Malík

PR

www.edda. cz

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu