Vyhledávání

Vítězové českého kola evropské soutěže začínajících umělců

Studenti umění mají možnost vyzkoušet své schopnosti v praxi
Vítězové českého kola evropské soutěže začínajících umělců
»YOUNG CREATIVE CHEVROLET« byli oceněni během slavnostního večera

10.6.2010
• V kategorii Fotografie ocenila porota nejlépe práci Petra Bači z UJEP v Ústí nad Labem
• Pavel Kučera získal 1. místo v kategorii Vizuální umění
• Z ČR se zúčastnily 4 umělecké školy a 25 studentů
• Soutěží se v následujících kategoriích: fotografie, video, hudba, vizuální umění, oděvní tvorba
• Na vítěze národních kol čekají kromě finanční odměny také stáže u profesionálů

V letošním ročníku prestižní umělecké soutěže »Young Creative Chevrolet« měli studenti za úkol kreativně ztvárnit podobu charismatického modelu Chevrolet Spark. Tento moderní automobil v sobě snoubí praktičnost moderních technologií spolu s osobitým designem, který zcela jistě osloví především mladou generaci. I proto byl vybrán, aby svým jiskřivým vzhledem inspiroval nadějné umělecké talenty k netradičnímu pojetí. V ČR se znovu soutěžilo v kategorii Fotografie a nově i v kategorii Vizuální umění.

O vítězích českého kola soutěže studentů - umělců »Young Creative Chevrolet« rozhodovala odborná porota, ve které se sešli zástupkyně Asociace profesionálních fotografů ČR, profesionální fotografové, ředitel významné reklamní agentury, šéfredaktoři motoristického časopisu i odborného fotografického časopisu a samozřejmě i zástupce českého zastoupení značky Chevrolet. A jak hlasování poroty dopadlo?

Fotografie
V kategorii Fotografie národního kola celoevropské soutěže »Young Creative Chevrolet« získal první místo třiadvacetiletý Petr Bača z Fakulty umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (ateliér aplikované a reklamní fotografie) . Druhé místo obsadila se svou fotografií trojice studentek Soukromé vyšší odborné školy umění a reklamy, s.r.o. v Praze ve složení Jana Bauerová, Eliška Fischerová a Aneta Trajerová a třetí skončila práce Martina Nováka, Tomáše Lumpeho, Dity Havránkové a Martina Kroužka, studentů Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (ateliér fotografie).

Vizuální umění
Kategorii Vizuální umění, která byla letos vyhlášena v rámci českého národního kola poprvé, opanoval se svým návrhem Pavel Kučera, šestadvacetiletý student Akademie výtvarných umění v Praze.

Vítězové obou kategorií se mohou těšit z výhry 1200 eur, studenti na druhém a třetím místě si pak mezi sebe rozdělí částku 500, respektive 300 eur.

Evropské kolo
Vítězné práce všech oceněných studentů v národním kole se v červnu utkají o celkové vítězství na evropské úrovni. Jejich práce bude posuzovat mezinárodní porota, která vybere absolutní vítěze všech disciplín (fotografie, video, hudba, vizuální umění, oděvní tvorba). Letos poprvé se může do hlasování o nejlepší umělecká díla zapojit i veřejnost a to na webové stránce http://www.youngcreativechevrolet.eu/works/vote. Každý hlas se počítá!

Kromě finanční podpory, kterou získají autoři všech oceněných projektů z národního kola, dostanou vítězové evropského finále soutěže mladých umělců »Young Creative Chevrolet« možnost zúčastnit se stáží a studijních pobytů u špičkových profesionálů. Evropský vítěz z oboru Fotografie se tak bude moci např. zúčastnit focení nového modelu Chevrolet a nejúspěšnější návrh z kategorie Vizuálního umění bude aplikován na závodní vůz Chevrolet v rámci Mistrovství světa cestovních vozů (WTCC).

Zájem i konkurence rok od roku stoupají
V roce 2007, kdy Chevrolet soutěž mladých umělců »Young Creative Chevrolet« odstartoval, se projektu zúčastnilo 8 zemí. Vloni to již bylo 19 zemí a do letošního ročníku se přihlásili studenti 20 evropských zemí: Belgie, Bulharska, České republiky, Estonska, Francie, Chorvatska, Itálie, Kypru, Litvy, Lotyšska, Maďarska, Německa, Nizozemska, Portugalska, Rakouska, Rumunska, Slovinska Srbska, Švýcarska a Velké Británie.

Z České republiky se letos do soutěže »Young Creative Chevrolet« zapojili studenti těchto vysokých a vyšších odborných škol: Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem (ateliér fotografie a ateliér aplikované a reklamní fotografie), Soukromé vyšší odborné školy umění a reklamy, s.r.o. (Orange Factory) a Akademie výtvarných umění v Praze.

Více detailů o projektu »Young Creative Chevrolet« lze najít na stránkách
http://www.youngcreativechevrolet.com/.
Na nich jsou kromě detailních pravidel projektu k vidění i vítězné práce z minulých ročníků a finalisté národních kol.



Chevrolet

Chevrolet je přední světovou značkou General Motors s ročním prodejem 4,5 milionu vozů ve více než 130 zemích. Je čtvrtou největší značkou automobilů na světě a také jednou z celosvětově nejrychleji se rozvíjejících značek. Vozy Chevrolet se vyznačují expresivním designem, energickým výkonem a snaží se poskytnout nejvyšší hodnotu ve všech segmentech, ve kterých se prodávají.
Od znovuuvedení značky v Evropě v roce 2005, Chevrolet více než zdvojnásobil svůj prodej, který v roce 2008 přesáhl 500 000 vozů. Součástí nové modelové řady vozů Chevrolet je malé Aveo, kompaktní sedan Cruze, SUV Captiva a ve střední třídě model Epica. Zbrusu nový městský automobil Spark přijde na trh začátkem roku 2010. Nejvýznamnějšími evropskými trhy jsou pro Chevrolet Rusko, Španělsko, Velká Británie a Německo. Značku založil v roce 1911 švýcarský emigrant Louis Chevrolet. Chevrolet se chystá oslavit 100 let existence uvedením přelomového automobilu Chevrolet Volt, elektřinou poháněného vozu s prodlouženým dojezdem. Více informací o značce Chevrolet najdete na http://www.chevroleteurope.com nebo http://media.chevroleteurope.com


Kontakt:
Dalibor Klíma
PR Manager Chevrolet C&S

 

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu