Vyhledávání

Vlajková loď Audi A8 vyznamenána za inovativní konstrukci karoserie

Audi A8 získalo ocenění „Euro Car Body Award“

· Vlajková loď Audi vyznamenána za inovativní konstrukci karoserie
· Značka Audi získala prestižní ocenění již počtvrté
· Inteligentní lehká konstrukce zůstává pro Audi klíčovým tématem

Audi opět stanovuje nová měřítka v oboru konstrukce karoserie. V rámci „12. mezinárodní konference věnované pokrokové konstrukci karoserií“ získalo Audi A8 se suverénním náskokem ocenění „Euro Car Body Award“, což je v celosvětovém měřítku nejvýznamnější cena za inovativní konstrukci karoserie. Špičkovému modelu Audi udělilo nejlepší hodnocení více než 500 expertů společně s odbornou porotou.

Jednou ročně se v hessenském Bad Nauheimu scházejí přední experti na karoserie a diskutují zde o trendech, podrobně zkoumají surové karoserie i kompletní sériové vozy a na závěr vyhlašují nejinovativnější sériově vyráběnou karoserii na světě. Na letošní akci pořádané organizací „Automotive Circle International“ se sešlo 520 specialistů z 22 zemí. Společně s odbornou porotou hodnotili 14 aktuálních sériově vyráběných vozidel. Audi A8 vyšlo z jejich hodnocení jako suverénní vítěz s rekordním výsledkem 41,11 bodu z maximálního počtu 50 bodů.

Luxusní limuzína z Neckarsulmu je mimořádně přesvědčivá svou jakostí lehké konstrukce, která je vyjádřena poměrem hmotnosti karoserie a torzní tuhosti. Hliníková karoserie o hmotnosti jen 231 kilogramů je o 40 procent lehčí než srovnatelná ocelová varianta. Kromě toho je o téměř 30 kilogramů lehčí než karoserie předchůdce, přestože ukazatel jakosti lehké konstrukce vzrostl o 20 procent. Konstrukce karoserie s hliníkovým prostorovým rámem ASF (Aluminium Space Frame) vychází z bionických principů. Podobně jako kosti kostry spojují všechny komponenty optimální funkci s nízkou hmotností. Přitom se používá 13 různých slitin hliníku tak, aby byl na správném místě vždy materiál s potřebnými vlastnostmi.

Kromě přesvědčivých vlastností karoserie oceňuje cena „Euro Car Body Award“ také pokrokové výrobní procesy a know-how značky Audi v oblasti využívání a spojování materiálů.

Audi například ve svém výrobním závodu Neckarsulm používá během precizní výroby karoserie různé techniky mechanického a tepelného spojování. Jednotlivé komponenty karoserie jsou spojeny do vysoce funkčního celku prostřednictvím 1847 samoděrovacích nýtů, 632 závitořezných šroubů, 202 bodových svarů, 25 svarových švů metodou MIG (svařování tavnou elektrodou v atmosféře inertních plynů), šesti metrů laserových svarů a 44 metrů lepených spojů.

Při hodnocení navíc hrály důležitou roli skutečné přínosy pro zákazníka. Audi A8 v tomto ohledu přesvědčilo vynikajícími výsledky v nárazových testech a skvělými hodnotami v oblasti aerodynamiky a akustiky. Zohledněn byl také opravárenský koncept. První místo modelu Audi A8 odráží také vysokou kvalitu a celostní přístup k vývoji karoserie.

Prestižní ocenění získala v roce 2003 již předchozí generace Audi A8. A také v letech 2006 a 2008 putovaly vítězné trofeje do Ingolstadtu, nejprve pro Audi TT a posléze pro Audi Q5. Čtvrtým vítězstvím potvrdila automobilka Audi své vedoucí postavení v této oblasti.

Dalším příkladem kompetencí značky Audi v oblasti konstrukce karoserií je první generace modelové řady A8 představená v roce 1994 jako první luxusní limuzína s hliníkovou karoserií. Vedoucí roli potvrzují také karoserie modelů, jako je Audi R8 Spyder, s vysokým podílem kompozitů vyztužených uhlíkovými vlákny. Audi hodlá tyto inovativní přístupy v budoucnosti dále rozvíjet. Již dnes se nacházejí ve vývoji nové modely s logem čtyř kruhů, které přijdou na trh s překvapivými technologiemi v oblasti lehké konstrukce a využívání různých materiálů.


Společnost AUDI AG prodala v roce 2009 přibližně 950 000 vozů. Obrat za rok 2008 činil 29,8 miliardy EUR a provozní zisk 1,6 miliardy EUR. Audi vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, Changchunu (Čína) a Bruselu (Belgie). Na konci roku 2007 odstartovala CKD produkce Audi A6 v indickém Aurangabadu, Audi A4 pak na počátku září 2008. Výroba nového Audi A1 byla spuštěna v bruselském závodě od května 2010. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese (Itálie) a quattro GmbH v Neckarsulmu. V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 58 000 lidí, z toho 45 500 v Německu. V letech 2010–2012 Audi Group plánuje investovat zhruba 5,5 miliard EUR zejména do nových produktů, aby podpořila pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“. Do roku 2015 Audi plánuje výrazně rozšířit své portfolio na 42 modelů.

Značka Audi již dlouho plní svoji sociální odpovědnost na mnoha úrovních - s cílem učinit budoucí život hodnotný pro přicházející generace. Základem pro trvalý úspěch značky Audi je proto ochrana životního prostředí, uchování zdrojů, mezinárodní konkurenceschopnost a dopředu hledící personální politika. Jedním z příkladů odpovědnosti společnosti AUDI AG k environmentálním otázkám je nově založená Nadace životního prostředí Aud

 

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu