Vyhledávání

Vozidla „ušitá“ přesně pro hasičské a záchranářské práce

Scania na Interschutz 2010
Vozidla „ušitá“ přesně pro hasičské a záchranářské práce

Na výstavě Interschutz v Lipsku ( 7. - 12. června ) vystavuje Scania v expozici B70 šest vozidel prezentujících širokou variabilitu typů v sortimentu užitkových automobilů. Tato pružnost nabídky spojená s robustní konstrukcí a výbornou použitelností zajistila Scanii mimořádné postavení špičkového globálního dodavatele hasičských a záchranářských vozidel. Scania vyrábí těžká užitková vozidla pro všechny druhy silniční dopravy dodávaná na trhy celého světa. Modulární koncepce umožňuje stavět typy pro zvláštní účely snadno na montážních linkách spolu s ostatní produkcí a z běžných konstrukčních prvků.

„Scania postupuje důsledně cestou využití celého spektra modulárních komponentů aby mohla stavět speciální vozidla v běžném montážním provozu,“ říká Håkan Lionell, produktový ředitel Scanie pro hasičská a záchranářská vozidla. „Shoda použitých prvků v sortimentu vozidel Scania však také usnadňuje dostupnost náhradních dílů a servisu v celém světě. To vše přináší vysokou úroveň dílenského zpracování, rychlé dodávky vozidel i vysokou míru provozní spolehlivosti.“

Sortiment budek řidiče je mimořádně široký, zahrnuje 15 standardních verzí, když i kabina pro posádku Scania CrewCab a se sníženým nástupem Scania low-entry jsou
montovány na lince spolu s ostatními a připraveny pro instalaci nástaveb přímo z montážní linky. Scania je vedoucím světovým výrobcem zdvojených budek řidiče
(dodává více než 4000 kusů ročně). Současná verze odpovídá plně normě EN 1846- 2 v ergonomických požadavcích.

Servisní síť Scania tvoří dnes 1500 míst v celosvětovém měřítku. Nepřetržitý pohotovostní servisní systém je poskytován v drtivé většině zemí, stejně jako celonoční dodávky náhradních dílů. Dostupnost dílů, stejně jako servisu je zásadně usnadňována modulárním systémem Scania. Všechny díly a součásti jsou servisním technikům Scanie dobře známé i když jsou součástí speciálních vozidel.

Bezpečně, pružně a důvěryhodně
Budky pro posádku Scania CrewCab jsou nabízeny ve dvou délkách a s dvěma výškami střechy. Jako volitelné jsou k dispozici s širokými a robustními stupačkami pro posádku, které vyklápějí spolu s otevřením zadních dveří. Umožňují tak rychlý nástup a výstup posádky bez zdržení při příjezdu do cíle. Elektrické sklápění budky řidiče lze instalovat na přání, stejně jako nezávislou klimatizační jednotku pro zadní část kabiny. K dispozici je zadní lavicové sedadlo s třemi nebo čtyřmi místy a úložnými prostory pod ním.

Budky řidiče Scania low-entry poskytují mimořádné nízko položenou podlahu a snadný vstup. Unikátní výhoda spočívá v rovinnosti podlahy umožňující stavbu
žebříkových a letištních vozidel na standardních podvozcích bez nutnosti přestavby nosné struktury budek. Všechny budky řidiče, včetně prodloužených a snížených, jsou nárazově testovány ve shodě s normou ECE 29. Bezpečnostní pásy jsou samozřejmě instalovány na všech sedadlech. Předpínače pásů a airbagy pro řidiče jsou volitelným vybavením, stejně jako stabilizační soustava ESP. Elektronicky řízená brzdová soustava může být vybavena kotoučovými, nebo bubnovými brzdami. Vozidla mohou být na zakázku vybavena bezpečnostním zasklením.

Vlastní hnací řetězce Hnací řetězce Scania tvoří řadové pětiválce a šestiválce poskytující 169 až 353 kW v různých emisních úrovních od Euro 3, Euro 4, Euro 5 až po EEV. Novou položkou této kategorie je lehký motor o objemu 9300 cm3 typu 360 o výkonu 265 kW splňující limity EEV, který umožňuje minimalizovat hmotnost podvozku a může být spojen s lehkou samočinnou převodovku. Všechny motory mohou spalovat až stoprocentní bionaftu a typ 270 o výkonu 198 kW přizpůsobený pro alternativní palivo, směs nafty
a etanolu.

Převodovky Scania jsou k dispozici v provedení s osmi, devíti, dvanácti nebo čtrnácti stupni s přímým řazením nebo samočinným. K dispozici jsou také plně samočinná
ústrojí Scania. V závislosti na typu převodovky jsou k dispozici i odlehčovací brzdy výfukové a retardéry. Vozidla mohou být postavena ve všech konfiguracích podvozku až po pětinápravové s možností volby sestupného převodu jednoduchého nebo v nábojích kol. Některé typy mohou mít pohon všech kol.


Vystavená vozidla
· Scania P 270 4x2 Euro 4
cisternové s dlouhou budkou řidiče Scania CrewCab (německá specifikace)
· Scania P 280 4x2 Euro 5/EEV
cisternové s dlouhou budkou řidiče Scania CrewCab (britská specifikace)
· Scania P 360 4x2 Euro 5/EEV
cisternové a záchranářské s dlouhou budkou řidiče Scania CrewCab (švédská
specifikace)
· Scania P 360 6x2 Euro 5/EEV s řízenou zadní nápravou
s otočným žebříkem a nízkopodlažní budkou řidiče (mezinárodní specifikace)
· Scania P 360 6x2 Euro 5/EEV s řízenou zadní nápravou
s vysokozdvižnou plošinou a nízkopodlažní budkou řidiče (mezinárodní
specifikace)
· Scania P 420 4x4 Euro 3
rychlé zásahové letištní s dlouhou nízkou budkou řidiče (pro Alžírsko)
3
Tiskové materiály jsou k dispozici http://www.scania.cz/about-scania/calendar/.
Obrazová dokumentace na http://imagebank.scania.com, pod odkazem Trucks,
Special-purpose.
Pro více informací kontaktujte prosím:
- Håkan Lionell, Fire and Rescue Vehicles, tel. +46 70 3283601,
hakan.lionell@scania.com
- Thomas Thärnå, Public and Special Vehicles, tel. +46 70 5708225,
thomas.tharna@scania.com
HASIČSKÁ A ZÁCHRANÁŘSKÁ VOZIDLA SCANIA
Nečekané, náročné a nepředvídatelné jsou charakteristické rysy situací při
hasičských a záchranářských akcích vyžadujících, aby zasahující vozidla byla
vybavena technikou pro hašení či vyprošťovací práce, nebo poskytování první
pomoci, schopnou těmto situacím čelit. Robustnost a spolehlivost tvoří podstatnou
část tradic Scanie, stejně jako velkorysá výkonnost, vynikající ovladatelnost i snadná
obsluha a ergonomické uspořádání pracoviště řidiče.
Scania má více než 90 let zkušeností s výrobou hasičských speciálů a
záchranářských vozidel. Široký okruh prvků modulárního systému konstrukce
poskytuje uživatelům a nástavbářům možnost stavby vozidel přesně odpovídajících
velmi specifickým potřebám.
Scania má velmi pevné vedoucí pozice na severoevropském i britském trhu, stejně
jako v jihovýchodní Asii a radikálně rostoucí podíl na ostatních velkých světových
trzích. Úzce spolupracuje s nejvýznamnějšími světovými nástavbáři a dodavateli
speciálního vybavení.
Zásahový nosič vody a pěny
Typická je instalace na podvozku se znakem náprav 4x2 nebo 4x4 a šesti až
osmimístnou budkou řidiče CrewCab, tradičně s hasicí zásahovou technikou pro
nasazení ve službách městských a komunálních jednotek. Vozidlo je obvykle
vybaveno nádrží na vodu o objemu 1000 až 4000 litrů a menší na pěnidlo až na 1000
litrů. Kromě toho často tvoří hasičské vybavení žebříková nástavba, záchranářské
nástroje, jako například hydraulické nůžky, nebo mobilní elektrické generátory.
4
Nosič vody a pěny
Tato vozidla bývají vybavena některou z budek řidiče od denní po dlouho budku pro
posádku Scania CrewCab a na několika verzích podvozků s různými znaky náprav.
Nosiče pro vodní a pěnové zásahy většinou slouží jako podpora zásahových vozidel
s vodními (pěnovými) děly. Jejich obvyklá kapacita činí 6000 až 10 000 litrů vody a
až 1000 litrů pěnidla. Bývají vybavena výkonnějšími čerpadly než kombinovaná
stříkací zásahová vozidla a mívají monitory instalované na nástavbě.
Otočné žebříkové a letištní nástavby
Tato vozidla mohou být vybavena budkami řidiče různých typů počínaje denními a
konče dlouhými či se sníženým nástupem. K dispozici jsou rozdílná uspořádání
podvozků až šestinápravových. Většina hasičských sborů potřebuje ve svých
vozidlových sestavách otočné výsuvné žebříky nebo letištní nástavby.
Letištní zásahové speciály
Havarijní vozidla, speciální rychlá zásahová nebo letištní záchranářská jsou obvykle
stavěna na podvozcích s jednoduchým obutím typu supersingle pro dosažení větší
světlé výšky a schopnosti překonávat překážky. Mají také většinou pohon všech kol,
samočinné převodovky a budky řidiče od spacích po dlouhé.
Letištní záchranářské speciály jsou bohatě vybavovány ve srovnání se standardními
hasičskými a musí splňovat mimořádné nároky uživatelů. Například na výkon motoru
a největší rychlost, stejně jako na shodu s národními i mezinárodními leteckými
předpisy. Letiště s travnatými plochami neumožňují nasazení standardních
hasičských automobilů, takže technika pro ně musí být koncipována pro co nejlepší
jízdní vlastnosti jak na zpevněných komunikacích, tak mimo ně.
5
Víceúčelová vozidla
Některá vozidla musí být schopna mimořádně pružného přizpůsobení proměnlivým
potřebám jejich využití. Například posloužit jako nosič vodní a pěnové zásahové
soustavy a po několika minutách na to zase jako plně vybavená sanitka. To výrazně
podtrhuje nutnost jejich variability. Záchranářské speciály - od lesnických hasicích po
průmyslové aplikace - rychle přejímají progresivní technologie, které mění jejich
strategii v reakci na specifičnost nasazení, jak efektivně je tým schopen působit a
kolik času na to potřebuje. Třínápravové podvozky jsou obvykle vybavovány denními
nebo spacími budkami řidiče.
BUDKY ŘIDIČE SCANIA PRO SPECIÁLNÍ VOZIDLA
Scania CrewCab
Kabina pro posádku s nízkou střechou Dlouhá pro posádku s nízkou střechou
Verze s vysokou střechou poskytují vzadu vnitřní výšku 1720 mm
6
Budky Scania se sníženým nástupem
Nízká střecha Běžná střecha Vysoká střecha
BUDKY ŘIDIČE UŽITKOVÝCH VOZIDEL SCANIA
Budky řidiče řady P
Krátká Denní Spací s nízkou střechou Normální spací Vysoká spací
Budky řidiče řady G
Krátká Denní Nízká spací Běžná spací Zvýšená Highline
Budky řidiče řady G
Krátká Denní Nízká spací Běžná spací Zvýšená Highline
7
Budky řidiče řady R
Denní Nízká spací Běžná spací Zvýšená Highline Zvýšená Topline
MOTORY SCANIA
Všechny vznětové motory Scania jsou schopny spalovat stoprocentní bionaftu ve
shodě s normou EN 14214.
Motory EEV
k 230 270 1 280 320 360 2 420 730 3
kW 169 198 206 235 265 309 537
Nm 1050 1200 1400 1600 1600 2100 3500
Objem (l) 9.3 8.9 9.3 9.3 9.3 11.7 16.4
Emisní
technologie EGR EGR EGR EGR EGR SCR SCR
Palivo nafta etanol nafta nafta nafta nafta nafta
Motory Euro 5
k 230 280 320 360 380 400 420 440 480 500 3 560 3 620 3 730 3
kW 169 206 235 265 280 294 309 324 353 368 412 456 537
Nm 1050 1400 1600 1850 1900 2100 2100 2300 2500 2500 2700 3000 3500
Objem (l) 9.3 9.3 9.3 12.7 11.7 12.7 11.7 12.7 12.7 15.6 15.6 15.6 16.4
Emisní
technologie EGR EGR EGR EGR SCR EGR SCR EGR EGR SCR SCR SCR SCR
Palivo nafta nafta nafta nafta nafta nafta nafta nafta nafta nafta nafta nafta nafta nafta
________________________________________________
1 Etanolové motory pracují na principu vznětových.
2 Lehké motory pro speciální aplikace.
3 Motory Scania V8 nejsou standardně nabízeny pro speciální vozidla.
8
Motory Euro 4
k 230 270 310 340 340 380 380 420 420 480 500 3 560 3 620 3
kW 169 198 228 250 250 280 280 309 309 353 368 412 456
Nm 1050 1250 1550 1700 1700 1900 1900 2100 2100 2250 2500 2700 3000
Objem (l) 8.9 8.9 8.9 11.7 11.7 11.7 11.7 11.7 11.7 11.7 15.6 15.6 15.6
Emisní
technologie EGR EGR EGR EGR SCR EGR SCR EGR SCR EGR SCR SCR SCR
Palivo nafta nafta nafta nafta nafta nafta nafta nafta nafta nafta nafta nafta nafta
Motory Euro 3
k 230 270 310 340 380 420 440 4 470 500 3 580 3
kW 169 198 228 250 280 309 324 353 368 426
Nm 1050 1250 1550 1600 1900 2000 2100 2200 2400 2700
Objem (l) 8.9 8.9 8.9 10.6 11.7 11.7 11.7 11.7 15.6 15.6
Palivo nafta nafta nafta nafta nafta nafta nafta nafta nafta nafta


_________________________________________________
3) Motory Scania V8 nejsou standardně nabízeny pro speciální vozidla.
4) Brazilská produkce.
O společnosti Scania Czech Republic
Scania Czech Republic s.r.o. je dceřinou společností švédské firmy Scania CV AB, jednoho
z vedoucích světových výrobců nákladních vozidel, autobusů, průmyslových a námořních motorů.
Pro rok 2010 získala automobilka prestižní ocenění Truck roku 2010. Na českém trhu působí
Scania šestnáctým rokem a dlouhodobě zde patří mezi nejoblíbenější značky. Společně
s nezávislými dealery pracuje pro Scania CZ na 450 zaměstnanců. www.scania.cz
Kontakt: Scania Czech Republic s.r.o., Michaela Blšťáková , michaela.blstakova@scania.cz ,
tel.:739 543 573

PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu