Vyhledávání

Východočeský Vamberk získává poslední část potřebného obchvatu města

Vamberk získává poslední část obchvatu města

Ředitelství silnic a dálnic ČR slavnostně zprovozňuje stavbu Vamberk – jižní přeložka, 3. stavba, která odvede tranzitní dopravu z města. Nový obchvat v délce 1,7 km spojuje silnice I/11 a I/14. Stavba probíhala od jara 2009.


Stavba „I/14 Vamberk – jižní přeložka, 3. stavba“ je poslední ze souboru staveb, jejímž cílem je radikálně vyloučit tranzitní dopravu z města Vamberka. První etapou byla stavba „Přeložka silnice I/11 – 1. stavba“, která spojila obchvatem silnici I/11 ve směru od Doudleb nad Orlicí se silnicí I/14 směrem od Rychnova nad Kněžnou. Dokončena byla v roce 1996. Druhou etapou pak bylo dokončení stavby „I/11 Vamberk, 2. stavba“ navazující na předchozí stavbu novou okružní křižovatkou a prodlužující obchvat směrem na Žamberk, a to severně od Vamberka. Stalo se tak v roce 2004.

Poslední a významnou etapou dopravního řešení je právě stavba „I/14 Vamberk – jižní přeložka, 3. stavba“. Tato 1700 metrů dlouhá přeložka (s mostem o délce 526,6 metru) vyloučí tranzitní dopravu mezi Náchodem a Ústím nad Orlicí z centra města Vamberk. „Přeložka silnice I/14 prochází mimo zastavěnou oblast města Vamberka. Její realizací dojde k podstatnému zlepšení životního prostředí ve městě omezením exhalací a hluku od tranzitní dopravy. Zároveň se i zvýší bezpečnost silničního provozu jejím vyloučením ze středu města,“ vysvětluje hlavní přínos komunikace generální ředitel ŘSD Jiří Švorc.

Silnice I/14 je zařazena do vybrané silniční sítě. Mezi Náchodem a Ústím nad Orlicí tvoří spojnici severní a jižní části východních Čech vedoucí po úpatí Orlických hor. Až do současnosti procházela silnice I/14 středem města, přes úzký most, kolem školy a přes náměstí. Výjezd z náměstí směrem na Ústí nad Orlicí byl pravoúhlým odbočením do úzké ulice, kde při průjezdu delších vozidel docházelo k zablokování křižovatky. Intenzivní doprava se značným stoupáním v místě kolem školy byla zdrojem hluku a exhalací, které zhoršují životní prostředí v centru města.

Projekt je spolufinancován Evropskou unií z prostředků strukturálních fondů, jmenovitě Evropského fondu pro regionální rozvoj (ERDF), v rámci Operačního programu Doprava. Nenávratný příspěvek Evropské unie je poskytován v rámci Priority 4, v oblasti podpory „Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T“ a to až do výše 85% způsobilých výdajů.

Informační leták včetně mapy stavby naleznete zde.

Informace o stavbě I/14 Vamberk - jižní přeložka, 3. stavba:

Místo stavby: Královéhradecký kraj
Cena stavby: 398 209 860 Kč bez daně
Délka: 1700 m
Datum zahájení: 03/2009
Datum zprovoznění: 12/2010

ŘSD

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu