Vyhledávání

Výsledky PSA za první čtvrtletí odrážejí v souladu s očekáváním šíři krize

Obrat za první čtvrtletí 2009

Důležitá fakta
• Pokles obratu o 24,9 % v souladu s poklesem trhu a politikou snižování skladových zásob
• Silný pokles skladových zásob (-21,4 % oproti prvnímu čtvrtletí roku 2008)
• Podíl na západoevropském trhu dosáhl 13,8 % díky tomu, že skupina stojí v čele segmentu vozů s nízkými emisemi CO2 a lehkými užitkovými vozy
• Podpis smlouvy o půjčce ve výši 3 miliard eur s francouzským státem a ve výši 400 milionů eur s Evropskou investiční bankou

Výsledky za první čtvrtletí odrážejí v souladu s očekáváním šíři krize, kterou prochází světový automobilový průmysl.

(v milionech eur) 1. čtvrtletí 2008 1. čtvrtletí 2009 Rozdíl

Automobilová divize
Faurecia
GEFCO
Banque PSA Finance
Odpočet vnitrokoncernových operací a dalších činností

PSA Peugeot Citroën
11 269
3 245
925
524
(1 346)

_______________ 14 615
8 678
2 008
664
462
(839)

_______________ 10 973
-23,0 %
-38,1 %
-28,2 %
-11,8 %


______
-24,9 %


Scénář vývoje trhu a perspektivy

Předpoklad skupiny, že v roce 2009 zaznamenají evropské automobilové trhy pokles o 20 %, zůstává nezměněný. I když měly na prodej pozitivní dopad jednotlivé evropské pobídkové programy, a to zejména ve Francii a Německu, je celkový výhled nejistý a v této části roku velmi omezený.


Finanční situace a důležité události tohoto období

Skupina PSA Peugeot Citroën v únoru oznámila, že absolutní prioritou je řízení likvidit a že v souvislosti s proaktivním přístupem a obezřetným řízením financí se očekává, že v roce bude skupina potřebovat na své průmyslové a obchodní aktivity přibližně 4 miliony eur. Velkou část těchto potřeb pokryje půjčka od francouzského státu (3 miliardy eur) a půjčka od Evropské investiční banky (400 milionů eur).

Skupina také v únoru oznámila, že očekává, že rok 2009 bude ztrátový, s negativním volným cash flow. Tyto prognózy se nemění. Změna v platebních lhůtách dodavatelů měla negativní dopad na volný cash flow, který je však částečně vykompenzován opatřeními na snížení skladových zásob dle programu CASH 2009.

V této souvislosti zůstávají našimi prioritami programy CAP 2010 a CASH 2009; ve druhém čtvrtletí dojde k dalšímu snižování skladových zásob.


AUTOMOBILOVÁ DIVIZE

Obrat automobilové divize dosáhl v prvním čtvrtletí 8 678 milionů eur, což představuje pokles o 23 %. Tento pokles je způsoben především snížením objemů v důsledku slabého trhu a dopadem politiky snižování skladových zásob v prodejní síti.
Příjem z prodejů nových vozů poklesl o 27,4 %, což bylo způsobeno jak snížením objemů (-24,9 %), tak vývojem sortimentního prodeje ve prospěch menších vozů (- 2,5 %) a nepříznivým směnným kurzem (-2,2 %), což je částečně vykompenzováno příznivým poměrem zastoupených zemí (+1,1 %).


DŮLEŽITÁ FAKTA V JEDNOTLIVÝCH ZEMĚPISNÝCH OBLASTECH (registrace nových vozů):

Západní Evropa: V prvním čtvrtletí pokračoval na všech trzích negativní trend. Trhy v západní Evropě poklesly o 18,5 %, i přes šrotovné, které zavedly vlády několika zemí. Tato opatření měla největší dopad v Německu, kde i přes křehkost makroekonomického prostředí vedly k výraznému nárůstu poptávky (+15 %). Ve Francii umožnil plán na oživení automobilového trhu snížit pokles trhu na 7,3 %. Všechny ostatní země zaznamenaly výrazný pokles: -19,9 % v Itálii, -44,1 % ve Španělsku a –31,5 % ve Velké Británii.
V této souvislosti využila skupina svého postavení v čele segmentu malých vozů s nízkou spotřebou a nízkými emisemi CO2: v Německu se její podíl na trhu zvýšil z 5,7 % na 6 % a ve Francii z 32,6 % na 33,3 %. Ve Velké Británii skupina pocítila negativní dopad směnného kurzu na své prodeje a zaznamenala pokles nově zaregistrovaných vozů o 35,7 %.

Celkově si skupina PSA Peugeot Citroën zachovala v prvním čtvrtletí v západní Evropě svůj podíl na trhu ve výši 13,8 %, což je stejný výsledek jako za rok 2008 celkově. Skupina dál těžila ze svého čelního postavení v segmentu lehkých užitkových vozů, kde se její podíl na trhu zvýšil o 3 procentní body na 22,4 %.


Střední a východní Evropa: Na trzích, které zaznamenaly pokles o 38,5 %, skupina získala 1,2 procentního bodu v podílu na trhu a dosáhla 8,2 % především díky zlepšení svého postavení v Turecku.

Rusko: Trh v prvním čtvrtletí výrazně poklesl o 40,3 %. Pokračování vývoje skupiny v této zemi umožnilo nárůst počtu nově zaregistrovaných vozů o 26,6 % a více než zdvojnásobení podílu na trhu na 3,4 %, především díky vyšší penetraci značky Peugeot a vybudování filiálky společnosti Citroën.

Latinská Amerika: Region zaznamenal v prvním čtvrtletí kontrastní vývoj, kdy trh poklesl o 11 %, ale v Brazílii byl zaznamenán pozitivní vývoj, kdy její trh vzrostl o 3,9 %. Všude jinde se však situace zhoršila, především v Argentině (-13 %) a v Mexiku (-23 %). Celkově se v počtu zaregistrovaných vozů skupiny odráží vývoj trhu; podíl PSA Peugeot Citroën dosáhl 5,6 %.

Čína: Trh sice pokračoval v prvním čtvrtletí v růstu (+14,5 %), ale skupina se musela potýkat s tuhou konkurencí, takže počet zaregistrovaných vozů poklesl o 3,5 %.

Náhradní díly: Prodej náhradních dílů oproti roku 2008 vzrostl o 40 % a dosáhl 93 000 dílů, na což měl vliv především silný březen

DŮLEŽITÁ FAKTA TÝKAJÍCÍ SE JEDNOTLIVÝCH VÝROBKŮ

Skupina PSA Peugeot Citroën se i přes rozsah krize dál připravuje na budoucnost. První výsledky u nových modelů, především u vozu Citroën C3 Picasso a Peugeot 206+, jsou slibné. Tyto modely mají velmi dobré postavení, aby mohly vyhovět vývoji očekávání spotřebitelů, kteří dávají přednost menším vozům s nižší spotřebou a nízkými emisemi CO2. S velmi příznivým ohlasem se setkala nová image značky Citroën („Kreativní technologie“) i oznámení, že na začátku roku 2010 bude na trh uvedena nová řada DS.

Pokles prodejů většiny vozů skupiny odpovídá celkovému poklesu trhu a politice snižování skladových zásob. Výjimkami jsou vozy Peugeot 107, 206 a 207 a Citroëm C1 a C3, kterým pomohla poptávka po malých vozech se sníženými emisemi CO2. Úspěchem bylo rovněž uvedení modelu Citroën C5.

Zásoby: Absolutní prioritou zůstává snížení skladových zásob; bezprecedentní akční plán, který byl spuštěn v posledním čtvrtletí roku 2008, pokračoval i v prvním čtvrtletí roku 2009. V prvním čtvrtletí poklesl objem výroby (-39 %), kdežto zásoby klesly o 17 % ve srovnání s jejich úrovní na konci prosince a o 21,4 % oproti prvnímu čtvrtletí roku 2008 a dosáhly 523 000 vozů. Skupina pokračovala ve strategii snižování skladových zásob u nezávislé sítě prodejců, které oproti konci prosince poklesly o 16 % a dosáhly 219 000 kusů.

FAURECIA

Obrat společnosti Faurecia poklesl v prvním čtvrtletí o 38,1 % v důsledku masivního snižování výroby u výrobců automobilů. Faurecia pokračuje v plnění plánu úspor „Challenge 2009“. První etapa zabezpečení finančního plánu byla završena v dubnu 2009.

GEFCO

Obraz společnosti Gefco dosáhl 664 milionů eur, což znamená pokles o 28,2 %. Důvodem je hospodářská krize, která snížila logistické potřeby zákazníků. Pokles obratu odpovídá poklesu trhu zákazníků společnosti, který je u automobilového průmyslu –25 % až –30 % a u ostatních průmyslových odvětví –10 % až –15%. Na příjmy měl rovněž nepříznivý dopad vývoj směnných kurzů.

BANQUE PSA FINANCE

Obrat banky Banque PSA Finance poklesl o 11,8 % na 462 milionů eur. Banka dál posilovala svou obchodní výkonnost a zvýšila míru penetrace o 3,6 procentní body na 28,3 %.


Celosvětové prodeje automobilů skupiny

(v tisících kusů) * 1. čtvrtletí
2008 1. čtvrtletí
2009 Rozdíl
Západní Evropa 591 452 -23,5 %
Střední a východní Evropa** 52 30 -41,9 %
Rusko 10 13 +32,7 %
Latinská Amerika*** 68 50 -26,5 %
Zbytek světa 34 22 -35,3 %
Smontované vozy (mimo Čínu) 755 567 -24,9 %
Čína 55 52 -3,9 %
Smontované vozy celkem 810 619 -23,5 %
Náhradní díly 67 93 +40,1 %
Celosvětové prodeje 876 713 -18,7 %
Dont voitures particulières 756 634 -15,8 %
Véhicules utilitaires légers 120 76 -36,8 %


* Smontovaná vozidla, náhradní díly a sady samostatných dílů
** Chorvatsko, Maďarsko, Polsko, Česká republika, Slovensko, Slovinsko, Litva, Lotyšsko, Estonsko, Kypr, Malta, Ukrajina, Turecko
*** Argentina, Brazílie, Venezuela, Mexiko, Chile



Martina Bedrnová Radka Matthey
Public relations Public relations
CITROËN ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o. PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o Tel.

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu