Vyhledávání

Zdá se, že bude role elektřiny coby hlavního zdroje síly pro pohon automobilů nevyhnutelná

Zdá se, že bude role elektřiny coby hlavního zdroje síly pro pohon automobilů nevyhnutelná

Zdá se, že v budoucnu bude role elektřiny coby hlavního zdroje síly pro pohon automobilů nevyhnutelná.
Již nyní se jasně ukazuje, že hybridní automobily jsou reálně použitelné a při jízdách ve městě se vyznačují nízkou spotřebou paliva. Současně se objevuje také stále více elektromobilů, které během své jízdy nevypouštějí žádné škodlivé emise. Na Autosalonu Brno 2011 budou k vidění i nejnovější automobily s čistě elektrickým nebo kombinovaným pohonem.


Opel Ampera
Jedním z technicky nejzajímavějších automobilů vystavených na Autosalonu Brno 2011 je bezpochyby Opel Ampera. Jedná se o sériovou verzi čtyřdveřového automobilu, který se zanedlouho začne vyrábět. Ampera je po technické stránce sériovým hybridním automobilem, v němž je připraven dodávat elektřinu spalovací motor, který není určen přímo pro pohon
vozu. Velké akumulátory však umožňují, že Ampera je schopna ujet na čistě elektrický pohon od 40 do 80 km. Spalovací motor v ní až poté slouží pro prodloužení dojezdu o dalších více než 400 km. Opel uvádí, že Ampera je schopna jet nejvyšší rychlostí 160 km/h a z klidu na 100 km/h dokáže zrychlit za devět sekund. Počátkem roku 2012 by se tento vůz s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 370 Nm měl objevit také na českém trhu.

Citroën C-Zero a Peugeot iOn
Kompaktní elektromobily francouzských značek Peugeot a Citroën jsou vlastně převlečeným čistě elektrickým vozem Mitsubishi i-MIEV. Chytrá koncepce tohoto čtyřmístného vozu s délkou jen 3,5 metru má vzadu umístěn synchronní elektromotor, který pohání zadní kola. Tím zbývá pro posádku nadstandardní vnitřní prostor. Nejvyšší výkon elektromotoru činí 47 kW (64 k), přičemž točivý moment vrcholí hodnotou 180 Nm. Díky charakteristice elektromotoru automobilu stačí pouze jednostupňová převodovka. Samotné ovládání se neliší od automobilů se samočinnou převodovkou. Energii pro pohon těchto vozů zajišťují lithium-iontové akumulátory s celkovou kapacitou 16 kWh. Z běžné elektrické sítě trvá dobití šest hodin, s použitím
rychlonabíječky se akumulátory na 80 procent své kapacity nabijí během přibližně za půl hodiny.

Dojezd počítaný podle normovaného evropského cyklu pro měření spotřeby paliva přibližně odpovídá vzdálenosti 130 km.

 

BVV

 

Fotogalerie

První dobíjecí stanice pro elektromobily v Česku

Je v Brně v OC Vaňkovka a tankování zde je ZDARMA ( aspoň zatím)

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu