Vyhledávání

Zkrocení výkonného vozu Audi TT DTM na mokrém povrchu v Ústí bylo velice obtížné

„Uplakaná“ Ústecká 21´

První vrchařský závod v letošní sezóně pro Milana Kašpárka skončil ziskem čtyř evropských bodů do hodnocení FIA Cupu.

Milan Kašpárek se o uplynulém víkendu vrátil po nucené zdravotní přestávce zpět na závodní tratě. Premiéru v letošní sezóně si odbyl na domácím podniku evropského poháru FIA v Ústí nad Orlicí. Pro Ústeckou 21´ byla dokončena na poslední chvíli oprava Audi TT-R DTM a tak se Ecce Homo Racing Team mohl zúčastnit s nejvýkonnějším speciálem ze své dílny. Předpověď počasí pro závodní víkend slibovala přeháňky. A jak meteorologové předpověděli tak se také stalo.

Od sobotního rána se na ústeckých jednadvacet zatáček směrem na Andrův chlum snášely v přeháňkách dešťové kapky. Za těchto podmínek odstartoval do sobotních tréninků i Ecce Homo Racing Team s Milanem Kašpárkem v kokpitu Audi TT-R. První ostré kilometry však byly pochopitelně opatrné. Milan si potřeboval osahat opět závodní volant a zvyknout si na závodní tempo. Do Audi totiž usedl poprvé od havárie při mosteckém testování z úvodu sezóny, po které musel více než na dva měsíce závodní volant odložit.

Dosažené časy v tuto chvíli nebyly podstatné, hlavní poznatky totiž sděloval samotný pilot. Nejdůležitější byly informace o stavu jeho čerstvě uzdravených zad, jak zvládají ostrou závodní jízdu. „Při jízdě nemám sebemenší problém. Ovšem při nastupování a vystupování z Audi cítím v zádech bolest a to není vůbec příjemné,“ hlásil po každé jízdě Milan. Do sobotního závodu nakonec nenastoupil kvůli bolavým zádům, které nechtěl hned v prvním závodě příliš pokoušet a raději chtěl své síly směřovat na neděli, kdy se závod započítával do poháru FIA.
Průběh nedělního závodu se konal za podobných podmínek jako v předešlém dni. Od rána byla trať pod neustálým přísunem dešťových kapek a nebe bylo zataženo těžkými mraky. Navíc se před začátkem první závodní jízdy přidala hustá mlha v horní části tratě. Mokrý závod nepatřil nikdy mezi Milanovy oblíbené a ne jinak tomu bylo v Ústí.

Zkrocení výkonné Audi na tomto povrchu bylo velice obtížné. Taktika byla jednoznačná, hlavně dokončit závod a nerozbít vůz. Podařilo se. Sedmé místo ve FIA Cupu nakonec přineslo čtyř bodový příděl do šampionátu. „Za daných podmínek jsem dnes na lepší umístění neměl. Bohužel závodu nepřálo počasí a já sem se na vodě řádně potrápil. Vodu na trati nemám rád. Doufám, že se příští týden na Ecce Homo počasí vydaří a budu tak moci využít vlastnosti svého vozu na maximum. Záda ještě stále nemám 100% v pořádku a do Ústí jsem přijel hlavně testovat. Vůz jsme navíc stihli připravit těsně před závodem a byla ho potřeba vyzkoušet. Během víkendu se nevyskytl s Audi jediný problém,“ zhodnotil svoji účast na Ústecké 21´ Milan Kašpárek.


První červnový víkend se síly Ecce Homo Racing Teamu rozdělí na dva směry. Junioři budou bojovat na mosteckém autodromu o body do okruhového Mistrovství České republiky divize 3. Milan Kašpárek se představí na domácí trati Ecce Homo v rámci závodu Mistrovství Evropy. 


PR

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu