Vyhledávání

28. Rallye Argentina v cíli. Na blátě a v dešti opět nejlěpší Sébastien Loeb

Góóól pro Loeba, Sorda a Citroën 28. Rallye Argentina (28. – 30. března 2008) Sébastien Loeb s Danielem Elenou na voze Citroën C4 WRC překonali třídenní nástrahy deště, mlhy a zrádných podmínek, které provázely letošní Rallye Argentina a dojeli na nejvyšší stupínek. Ani bláto nemohlo odradit davy diváků od toho, aby oslavily také na třetím místě figurující posádku Citroënu Sport Dani Sordo – Marc Martí.

„Výlet“ do Jižní Ameriky tak byl pro Citroën velice úspěšný, vždyť Sébastien Loeb převzal vedení v hodnocení pilotů seriálu mistrovství světa a Citroën v Poháru konstruktérů ztrácí už jen tři body na vedoucí pozici. Ani poslední etapa se nevymykala víkendovým zvyklostem – celá proběhla v dešti a také v mlze, která se nevyhnula ani vysokohorským testům Giulio Cesare a El Condor. To byly také jediné dva řádné testy před závěrečnou super-speciálkou v Cordobě a závěrem ve Villa Carlos Paz. Loeb s Elenou si počínali v driblingu mezi nástrahami tratě stejně obratně jaké slavný argentinský rodák, fotbalista Diego Maradona s číslem deset na dresu. I oni se podobně dokázali zbavit svých soupeřů, aby dovedli svůj Citroën C4 WRC do cíle.

Právě slavný fotbalista minulosti mohl vidět v průběhu čtvrtečního shakedownu, s jakým mistrovstvím dokáže právě Loeb „žonglovat“ za volantem soutěžního vozu. Vždyť usedl na místo spolujezdce vedle mistra světa Loeba právě on. Loeb to ale neměl během třídenního klání vůbec lehké. Pneumatiky Pirelli se totiž hodí víc na tvrdší povrch než na měkčí tratě rozmočené deštěm. Kromě toho se musely posádky vypořádávat s velice špatnou viditelností. A tak není divu, že obhájci titulu byli velice šťastní z jejich 39. vítězství ve WRC. „Věřte, že to nebylo vůbec lehké,“ řekl Séb. „Za takových podmínek jsem musel být dvojnásob opatrný a koncentrovaný od startu až do cíle. Hodně jsme těžili z výkonu našeho auta, které bylo znovu konkurenceschopné a spolehlivé. Ještě před začátkem soutěže jsme se domnívali, že by nám Argentina mohla umožnit posunout se do čela pořadí pilotů a získat body do Poháru konstruktérů, a to se i podařilo udělat.“

Vítězství je pátým úspěchem Citroënu na argentinské půdě v historii a Sébastien Loeb se stal nejúspěšnějším pilotem na jihoamerické půdě se čtyřmi tituly. „Mohlo to být velice snadné tady vypadnout,“ uvedl Dani Sordo. „Byla to velice obtížná soutěž. Jediná zatáčka mohla zhatit obrovskou práci celého týmu a mohla vzít všechny naděje na dobré umístění v mistrovství světa. Jsem rád, že jsme dojeli třetí a že jsem zajížděl časy, ve které jsem doufal.“ Dva vozy na pódiu, Sébastien Loeb na čele pořadí pilotů a Citroën se dostal do kontaktu s čelem v Poháru konstruktérů. Však byl také Olivier Quesnel, sportovní ředitel Citroën Sport, očividně spokojený s bilancí třídenní soutěže. „Je to pro nás vynikající výsledek. Nebyla to vůbec lehká soutěž, nicméně obě naše posádky se vyhnuly chybám a také obě auta šlapala bez problémů. Právě spolehlivost obou našich posádek a obou vozů C4 WRC, jež se spojily v Argentině, nám umožnily dostat se do vedení v Poháru pilotů a snížit ztrátu v Poháru konstruktérů. Teď je na nás, abychom dokázali udržet vysokou výkonnost a pokračovat v tvrdé práci směrem k dalšímu úspěchu v příštím kole mistrovství v Jordánsku. Jsem také rád, že Conrad Rautenbach a David Senior z PH Sport za podpory Citroën Sport dojeli čtvrtí na C4 WRC. Gratuluji jim. Conrad tak získal své první body na voze této kategorie.“

Rallye v číslech Vítězství v RZ: 1. den: RZ 1 a 2: Mikko Hirvonen (Ford Focus) – RZ 3: Jari-Matti Latvala (Ford Focus) – RZ 4: M. Hirvonen – RZ 5: Sébastien Loeb (Citroën C4) – RZ 6: JM. Latvala – RZ 7: Gigi Galli (Ford Focus) – RZ 8: JM. Latvala – RZ 9: Chris Atkinson (Subaru Impreza). 2. den: RZ 10: Petter Solberg (Subaru Impreza) – RZ 11 a 12: S. Loeb – RZ 13: C. Atkinson – RZ 14: P. Solberg – RZ 15: S. Loeb – RZ 16, 17 a 18: P. Solberg. 3. den: RZ 19: JM. Latvala – RZ 20: S. Loeb – RZ 21: JM. Latvala. Nejlepší časy celkem: S. Loeb, 5 – P. Solberg, 5 – JM. Latvala, 5 – M. Hirvonen, 3 – C. Atkinson, 2 – G. Galli, 1. Vedení v soutěži: RZ 1 až 4: M. Hirvonen – RZ 5 až 21: S. Loeb. Konečné pořadí Rallye Argentina: 1. S. Loeb/D. Elena (Citroën C4) 5:05:48,6 hod. 2. C. Atkinson/S. Prevot (Subaru Impreza) + 2:33,2 min. 3. D. Sordo/M. Martí (Citroën C4) + 4:04,7 4. C. Rautenbach/D. Senior (Citroën C4) + 20:03,5 5. M. Hirvonen/J. Lehtinen (Ford Focus) + 25:15,3 6. F. Villagra/J. Pérez-Companc (Ford Focus) + 27:42 7. G. Galli/G. Bernacchini (Ford Focus) + 27:51,8 8. A. Aigner/K. Wicha (Mitsubishi Lancer) + 28:59,3 9. S. Beltrán/R. Rojas (Mitsubishi Lancer) + 30:04,9 10. J. Ketomaa/M. Teiskonen (Subaru Impreza) + 31:52,6 Mistrovství světa FIA – Pohár konstruktérů (4/15): Ford, 44 – 2. Citroën-Total, 41 – 3. Subaru, 33 – 4. Stobart, 22 – 5. Munchi’s, 10 – 6. Suzuki, 6. Mistrovství světa FIA – pořadí pilotů (4/15): 1. S. Loeb, 30 – 2. M. Hirvonen, 25 – 3. C. Atkinson, 22 – 4. JM Latvala, 16 – 5. G. Galli, 11 – 6. D. Sordo, 9 – 7. P. Solberg, 9 – 8. C. Rautenbach, 5 – 9. F. Villagra, 5 – 10. F. Duval, 5 – 11. A. Mikkelsen, 4 – 12. H. Solberg, 4 – 13. M. Wilson, 3 – 14. JM. Cuoq, 2 – 15. T. Gardemeister, 2 – 16. A. Aigner, 1 – 17. PG. Andersson, 1 – 18. J. Hänninen, 1 – 19. S. Ogier, 1.

 

Martina Bedrnová, PR manager

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu