Vyhledávání

AGROTEC rally Hustopeče a její historie

AGROTEC rally Hustopeče a její historie

Historie rally
VI. AGROTEC rally Hustopeče se 10. a 11. června 2010 pojede jako čtvrtý díl Evropského poháru FIA – region CENTRAL (koef.5) a čtvrtý díl Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky.

Jak vlastně vypadá historie rally v Hustopečích.
V listopadu 2004 zavítaly do okolí Hustopečí vozy rally poprvé, a to v rámci AGROTEC rallye show Modřice, tedy podniku, který sice nepořádal Agrotec autoklub v AČR, ale bezesporu do historie rally v oblasti patří. Vítězem této rally se stali Pavel Valoušek s Petrem Novákem na vozidle Toyota Corolla WRC.

V polovině roku 2005 byl založen Agrotec autoklub Hustopeče v AČR s tím, ţe se pokusí jiţ v tomto roce uspořádat vlastní rally s centrem v Hustopečích. Toto rozhodnutí vyústilo v uspořádání první rally s názvem AGROTEC rally 2005 ve dnech 14. a 15. října 2005. Ta se jela jako volný podnik za účasti pozorovatelů FAS, neboť pořadatelé chtěli jiţ v dalším roce zařadit podnik do Mistrovství ČR. Na kompaktní trať o délce 144,32 km se vydalo celkem 31 posádek aby jich do cíle po absolvování 6 rychlostních zkoušek o celkové délce 71,72 km do cíle dorazilo 19. Zvítězila posádka Roman Odloţilík – Miroslav Fanta s vozem Renault Clio S 1600. Kompaktnost a obtíţnost tratě se následně staly cílem pořadatelů i do dalších ročníků.

V následujícím roce byla rally pod názvem Agrotec Würth Rally Hustopeče 2006 zařazena jako jeden z podniků Mistrovství České republiky ve sprintrally a konala se ve dnech 14. aţ 15. dubna, tedy přesně 6 měsíců po prvním ročníku. Na trať o délce 163,48 km se tentokrát vydalo 79 posádek jak současných, tak i historických automobilů. Do cíle jich, po absolvování 75,56 km rychlostních zkoušek na 6 úsecích dorazilo 48.

První místo mezi současnými vozidly obsadila posádka Josef Semerád – Bohumil Ceplecha s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, mezi historickými vozidly dominovala posádka Lubomír Tenkl – Pavel Šubrt s vozem Opel Kadett coupe. Pro rok 2007 postoupila soutěţ opět o třídu výš, stala se pod názvem Agrotec Iveco rally Hustopeče součástí Mistrovství České republiky v rally, tedy středního ze tří šampionátů. Těsně před konáním rally se na pořadatele z Agrotec autoklubu obrátil jeden ze zahraničních pořadatelů s tím, ţe by současně s touto rally rád uspořádal na totožné trati jeden z podniků Evropského poháru. Jednání však neměla úspěšný konec, ale zrodila se myšlenka na pořádání rally zařazené do tohoto poháru přímo
v Hustopečích. Proto bylo poţádáno o vyslání pozorovatele FIA a zpracování hodnocení pro případné zařazení do Evropského poháru FIA – region CENTRAL.

V pátek 20. dubna se na trať první rychlostní zkoušky vydalo 75 posádek a to aţ po setmění. A celá první etapa za tmy se stala další tradicí hustopečské rally. V sobotu 21. dubna, po absolvování 273,78 km trati protkané 125,3 km rychlostních zkoušek na 10 úsecích dorazilo do cíle na hustopečském náměstí 40 posádek. Nejlépe si počínala dvojice Leoš Flídr – Bohumil Ehl s vozem Škoda Octavia WRC.


Agrotec New Holland Hustopeče 2008, zařazená do Mediasport MMČR v rally a Evropského poháru FIA – region CENTRAL (koef. 2), byla ve znamení nečekaných zvratů. Na trať rally se 30. května vydalo do páteční tmy celkem 51 posádek, které čekalo 393,31 km trati se 14 měřenými úseky o celkové délce 189,7 km. První, tradičně jiţ po setmění odstartovanou RZ sice vyhrál Václav Pech s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX, ale jiţ ve druhém testu zvítězil Jan Kopecký s vozem Peugeot 207 S 2000 a odsunul Václava Pecha na druhou pozici. A Jan Kopecký si vítězství zopakoval i na dalších čtyřech nočních testech. Ze 51 odstartovaných posádek do cíle první etapy dorazilo 41.

Druhý den se projevila náročnost trati v kombinaci s tropickým vedrem naplno. 7., 8., 9., 10. a 11. test vyhrál opět Jan Kopecký a zvýšil svůj náskok na druhého Václava Pecha na 50,4 sec. Jenomţe v 11.RZ signalizoval motor Peugeotu moţnou závadu a jezdec, jemuţ v Hustopečích nešlo o výsledek, ale o přípravu na Belgium Ypres Westhoek Rally (ME), která se konala dva týdny po Hustopečích, preventivně odstoupil. Do vedení se tak dostal Václav Pech o 7,9 sec. před Roman Krestou, který mohutně finišoval a vyhrál poslední tři rychlostní zkoušky. V infarktovém závěru se podařilo Václavu Pechovi uhájit vítězství o 3,2 sec. Třetí místo obsadil zcela nečekaně Jan Jelínek s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX a to především díky vyrovnanosti výkonu a spolehlivosti. Do cíle rally dorazilo pouze 25 posádek.


V. ročník pod názvem AGROTEC MOGUL rally Hustopeče 2009 se uskutečnil ve dnech 12. a 13. června 2009. Byl čtvrtým podnikem Mediasport MMČR v rally a rovněţ byl zařazen do Evropského poháru FIA – region CENTRAL (koef. 5). Centrem prvního dne se stal areál BVV, kde proběhly přejímky, slavnostní start i první rychlostní zkouška. Následných osm rychlostních testů se uskutečnilo na Hustopečsku. Celá první etapa byla poznamenána extremní nepřízní počasí, celou oblast zasáhla vichřice, silné bouřky a průtrţe mračen. Z 54 odstartovaných posádek do cíle první etapy dorazilo 43. V 1. etapě vyhrál čtyři RZ Roman Kresta, dvě Pavel Valoušek a po jedné Václav Pech a Roman Odloţilík. V druhé etapě čekalo na posádky dalších osm rychlostních testů, všechny v okolí Hustopečí. Z elitní osmičky postupně vypadli Jaroslav Orsák (RZ 10 - havárie), Roman Odloţilík (RZ 12 - uraţené kolo), Petr Hozák (po RZ 13 – odstoupení) a Jaromír Tarabus (RZ 14 – havárie). Průběh druhého dne ukazoval na jednoznačné vítězství posádky, která předváděla nejstabilnější výkony tak jako v první etapě, tedy Romana Krestu s Petrem Grossem, kteří vyhráli sedm RZ, jednu pak Václav Pech s Petrem Uhlem. Celkově zvítězil Roman Kresta, druhé místo obsadil Vácav Pech se ztrátou 21,5 sec a třetí skončil Pavel Valoušek se ztrátou 2.12,8 sec Do cíle rally dorazilo 32 posádek.

VI. ročník AGROTEC MOGUL rally Hustopeče 2010 se konal ve dnech 11. a 12. června 2010, opět jeko čtvrtý podnik Mediasport MMČR v rally a rovněţ byl zařazen do Evropského poháru FIA – region CENTRAL (koef. 5). Celé soutěţ se vrátila do Hustopečí a jejich okolí. Novinkou byl servisní areál na letišti ve Strachotíně. Počasí, oproti předchozímu roku, bylo pro tuto soutěţ typické, teploty přesahovaly 30 stupňů celsia. Itinerář si převzalo 42 posádek, včetně trojice favoritů Václav Pech, Pavel Valoušek a Roman Kresta. Tito svou roli potvrzovali od první sekce, po níţ byl rozdíl mezi prvním Krestou a druhým Pechen 0,6 sec., třetí Valoušek byl zpět o 8,1 sec. Ve druhé, noční sekci, souboj této trojice pokračoval a po nočním servisu byl první Pech,
druhý Valoušek a třetí Kresta. První den vyhráli Pech a Valoušek po třech RZ, Kresta jednu. Na 1.RZ se svým časem dostal jedinkrát za celou dobu mezi první tři jezdce někdo jiný neţ tato trojice, třetí místo zde obsadil Jaromír Tarabus. Do cíle první etapy dojelo 30 posádek.

Pořadí po první etapě:
1. Václav Pech – Petr Uhel Mitsubishi Lancer EVOIX
2. Pavel Valoušek Zdeněk Hrůza Škoda Fabia S2000 + 6,0
3. Roman Kresta – Petr Gross Peugeot 207 S2000 + 18,3
4. Jaromír Tarabus – Dan Trunkát Ford Fiesta S2000 + 1:02,1
5. Dan Běhálek – P. Černohorský Subaru Impreza STI + 2:24,5
6. Emil Triner – Kateřina Achsová Subaru Impreza STI + 2:58,2
7. Antonín Tlusťák – Jan Škaloud Škoda Fabia S2000 + 2:59,8
8. Václav Arazim – Julius Gál Mitsubishi Lancer EVOIX + 3:10.7

V druhé etapě byly zařazeny dvě sekce, kaţdá po třech RZ. První trojice pokračovala v dramatickém souboji a ujíţděla zbytku startovního pole. Přestoţe se pořadí mezi ní neměnilo, byl to velica zajímavý boj, neboť časy byly velice vyrovnané. Mezi šestý a desátým místem se však pořadí měnilo po kaţdé RZ. Celkovým vítězem se stal Václav Pech před Pavlem Valouškem a Romanem Krestou. Cíl rally dosáhlo 25 posádek ze 42 odstartovaných.

Celkové pořadí:
1. Václav Pech – Petr Uhel Mitsubishi Lancer EVOIX
2. Pavel Valoušek Zdeněk Hrůza Škoda Fabia S2000 + 8,7
3. Roman Kresta – Petr Gross Peugeot 207 S2000 + 23,8
4. Jaromír Tarabus – Dan Trunkát Ford Fiesta S2000 + 2:08,5
5. Dan Běhálek – P. Černohorský Subaru Impreza STI + 4:54,5
6. Václav Arazim – Julius Gál Mitsubishi Lancer EVOIX + 5:20,8
7. Vojtěch Štajf – M. Dolečková Subaru Impreza STI + 5:21,8
8. Emil Triner – Kateřina Achsová Subaru Impreza STI + 5:46,4
9. Antonín Tlusťák – Jan Škaloud Škoda Fabia S2000 + 6:21,0
10. Vlad. Barvík – Pavel Gabrhelík Mitsubishi Lancer EVOIX + 7:33,5
12.Petr Brynda – Štěpán Palivec Ranault Clio R3 + 9:29,8


16. Přehled vítězů

2004 (Pavel Valoušek - Petr Novák  Toyota Corolla WRC )

2005 Roman Odloţilík – Miroslav Fanta Renault Clio S 1600
2006 Josef Semerád – Bohumil Ceplecha Mitsubishi Lancer EVO IX
2007 Leoš Flídr – Bohumil Ehl Škoda Octavia WRC
2008 Václav Pech – Petr Uhel Mitsubishi Lancer EVO IX
2009 Roman Kresta – Petr Gross Peugeot 207 S2000
2010 Václav Pech – Petr Uhel Mitsubishi Lancer EVO IX

 

Fotogalerie

Vzpomínka nejen na vítěze předchozích ročníků Agrotec rallye Hustopeče, foto Jirka Dokulil

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu