Vyhledávání

Fesh fesh trápí posádky, ale Kozlovský stejně v elitní desítce

Fesh fesh trápí posádky, ale Kozlovský stejně v elitní desítce

Calama/Židovice - Po jednodenní pauze rozjely posádky kamionů závěrečný týden Rallye Dakar. 37. ročník skončí už tuto sobotu a v rámci 9. etapy byla na programu druhá nejdelší rychlostní zkouška. S tou si nejlépe poradil vedoucí muž Rus Mardějev. Artur Ardavičus s roudnickým mechanikem Danielem Kozlovským se znovu vešli elitní desítky.
„Den volna přišel maximálně vhod. Všichni jsme už dost utahaní, takže jsme si alespoň trochu odpočinuli. Nazývat ale volný den skutečně volným, by však bylo mimořádně troufalé. Na kamionech jsme museli udělat spoustu práce a po maratonské části Dakaru je dát zase do kondice. Nebylo to ale tak hektické jako v průběhu závodního dne,“ podotkl roudnický palubní mechanik tatry číslo 515 Daniel Kozlovský.
Po jednodenní závodní přestávce pořadatelé 37. ročníku nejtěžší rallye světa připravili druhou nejdelší rychlostní zkoušku dlouhou čtyři sta padesát kilometrů. Z písečných dun kolem startovního Iquique se posádky dostaly do Calamy. Všudypřítomný nejjemnější písek fesh fesh situaci velmi komplikoval. Závodníci tuto oblast právem nenávidí. „Tahle oblast je neskutečně prašná. Jemný písek je úplně všude, víří se, nic nevidíte, strašně to zhoršuje navigaci,“ popsal Kozlovský, jehož tatra vedená zkušeným Kazachem Arturem Ardavičusem si s nástrahami jihoamerické trati poradila nejlépe z mezinárodního týmu Bonver Dakar Project. Tyrkysová „jamalka“ cílem projela v devátém nejrychlejším čase.
Po navigačních problémech v mimořádně prašné rychlostní prověrce se za sebou v cíli seřadili další piloti česko-holandské aliance Bonver Dakar Project a Mammoet Rallysport technicky podporované severočeskou stájí MKR Technology – van den Brink byl klasifikovaný osmnáctý, Polák Szustkowski devatenáctý a Tomáš Vrátný dvacátý. Holanďan Pascal de Baar se zastavil mezi osmým a devátým „waypointem“ a jeho pokračování v soutěži je zatím nejisté. „Byla to dlouhá a vlastně dost nudná etapa, na které bylo dost kamenů a hrbolů. Hrozně se prášilo, neviděli jsme na cestu, takže jsme museli zvolit bezpečnější tempo, které se závodním nemělo moc společného. Tipuji, že jsme jeli na nějakých sedmdesát procent, ale pro nás je podstatné dojet, takže nemělo smysl zbytečně riskovat,“ pokrčil rameny Martin van den Brink.
Vedoucím jezdce je tak stále Rus Mardějev. Tomáš Vrátný je čtrnáctý, van den Brink tři pozice za ním a ihned na další pozici je Szustkowski. Ardavičus s Kozlovským jsou průběžně jedenadvacátí.
Desátá etapa už závodní pole z Chile znovu vrátí do Argentiny. Do cílového městečka Salta je to osm set šedesát kilometrů s takřka třemi sty šedesáti kilometry měřené zkoušky. Konečný cíl v Buenos Aires je tak už skoro na dohled.

Výsledky - kamiony - 8. etapa: 1. Mardeev (RUS) Kamaz 5:19:29, 2. Nikolaev (RUS) Kamaz +1:29, 3. De Rooy (NED) Iveco +7:05, 4. Karginov (RUS) Kamaz +15:33, 5. Loprais (CZE) MAN +18:58, 7. Kolomý (CZE) Tatra +28:42, 9. Ardavičus/Kozlovský (KAZ/CZE) Tatra +54:29, 18. van den Brink (NED) Renault +1:45:25, 19. Szustkowski (POL) Tatra +1:49:023, 20. Vrátný (CZE) Tatra +1:58:39, de Baar (NED) Renault Trucks.

Celkově: 1. Mardeev (RUS) Kamaz 31:52:50, 2. Nikolaev (RUS) Kamaz +14:10, 3. Karginov (RUS) Kamaz +20:42, 4. Loprais (CZE) MAN +1:18:17, 5. Sotnikov (RUS) Kamaz +1:51:49, 7. Kolomý (CZE) Tatra +3:22:38, 14. Vrátný (CZE) Tatra +8:45:37, 17. van den Brink (NED) Renault Trucks +9:34:30, 18. Szustkowski (POL) Tatra +11:00:50, 21. Ardavičus/Kozlovský (KAZ/CZE) Tatra 16:17:02, de Baar (NED) Renault Trucks.

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu