Vyhledávání

Kozlovského tatru zastavilo prasklé potrubí

Kozlovského tatru zastavilo prasklé potrubí

Iquique/Židovice – Velké technické problémy potkaly v 7. etapě Rallye Dakar tyrkysovou tatru s roudnickým palubním mechanikem Danielem Kozlovským. Smůla navíc posádku potkala v maratónské etapě, při které se každý musel spolehnout jen sám na sebe. Přestože jsou všichni v pořádku, dlouho nikdo neměl informaci, zda mezinárodní posádka bude v závodě pokračovat.
Pilot Ardavičus přitom 335 kilometrů dlouhou 7. etapu z chilské Iquique do Uyuni v Bolivii rozjel na výbornou. Dokonce útočil na vytoužené pódium, když zhruba v polovině závodu byl dokonce na třetí pozici. V závěrečné části rychlostní zkoušky mu ale prasklo potrubí vedoucí k turbodmychadlu a tím naděje na solidní umístění zhasly. U svého týmového kolegy zastavil Tomáš Vrátný, ale pomoci mu nedokázal. "K tomu abychom problém odstranili, jsme potřebovali svářečku. Tu jsme s sebou pochopitelně neměli,“ konstatoval Tomáš Vrátný.
Zkušený kazašský pilot tak zůstal stát několik kilometrů před cílem a dojezdem do uzavřeného maratonského bivaku, do kterého směli pouze závodníci bez svých doprovodných vozů a mechaniků. Posádka tak musela čekat na příjezd asistenčního kamionu vezoucího potřebnou svářečku nezbytnou k odstranění závady a dokončení etapy.
To naopak po předchozích velkých problémech si chuť v 7. díle nejtěžšího závodu světa spravil holandský pilot jedoucí v židovickém renaultu Martin van den Brink. Maratonskou etapu zajel na parádním sedmém místě. Tomáš Vrátný ztratil u kolegy Ardavičuse a v cíli byl klasifikovaný až jako jedenadvacátý. Čtyři pozice za ním byl polský kolega Szustkowski. Holandský pilot týmu Mammoet Rallysport Pascal de Baar byl v cíli dvaatřicátý.
Skvělý dárek k narozeninám si nadělil Aleš Loprais, který rychlostní zkoušku ovládl. O tom, že etapa byla mimořádně těžká svědčí i fakt, že změna pak nastala na pozici vedoucího jezdce, přestože národnost a typ vozu zůstala stejná. Průběžně teď vede Rus Mardějev s kamazem. Dosud vedoucí Rus Nikolaev se propadl až pod podium ne čtvrtou příčku.
Noc posádky strávily mimo klasický bivak, takže neměly přístup k mechanikům ani svému doprovodu. V kabinách proto nechyběl spacák a karimatka, čímž se duch Dakaru vrátil ke svým kořenům. Mnozí je ale nepotřebovali, protože měli plné ruce práce s opravou techniky. Dlouho nikdo nevěděl, zda-li Ardavičusova jamalka nastoupí do 8. etapy. Posádka ale své fanoušky nezklamala, když do dalšího dílu končícího po 273 kilometrech v bivaku v Iquique, skutečně odstartovala.

Výsledky - kamiony - 7. etapa: 1. Loprais (CZE) MAN 4:02:54, 2. De Rooy (NED) Iveco +5:39, 3. Karginov (RUS) Kamaz +5:49, 4. Sotnikov (RUS) Kamaz +7:17, 5. Mardeev (RUS) Kamaz +8:14, 7. van den Brink (NED) Renault Trucks +28:20, 9. Kolomý (CZE) Tatra +36:01, 21. Vrátný (CZE) Tatra +1:11:56, 25. Szustkowski (POL) Tatra +2:27:07, 32. de Baar (NED) Renault Trucks +4:27:38, Ardavičus/Kozlovský (KAZ/CZE) Tatra

Celkově: 1. Mardeev (RUS) Kamaz 22:35:32, 2. Karginov (RUS) Kamaz +22:13, 3. Sotnikov (RUS) Kamaz +44:06, 4. Nikolaev (RUS) Kamaz +44:43, 5. Loprais (CZE) MAN +1:11:20, 9. Kolomý (CZE) Tatra +2:39:30, 11. Vrátný (CZE) Tatra +3:47:39, 16. van den Brink (NED) Renault Trucks +4:58:45, 22. Szustkowski (POL) Tatra +8:27:36, 27. de Baar (NED) Renault Trucks +12:14:36, Ardavičus/Kozlovský (KAZ/CZE) Tatra.

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu