Vyhledávání

Dramatický úvod Rallye Jeseníky: Trněný skončil mimo trať, vůz Kožmína hořel!

Po třetí rychlostni zkoušce vede AZ pneu Rally Jeseníky posádka Jaroslav Orsák, Karel Vajík na voze Mitsubishi Lancer EVO IX. Na druhém místě je se ztrátou 10,7 sekundy Viktor Szabó (Mitsubishi Lancer EVO IX), třetí místo obsadil Jan Jelínek (Mitsubishi Lancer EVO IX), který ztrácí 11,3 sekundy. Orsák jako prioritní jezdec ASN nemůže zasáhnout do hodnocení MIO GPS Mistrovství České republiky v rallysprintech pro rok 2007.
 
Mimo hru o prvenství se ocitl velký favorit a letošní rallysprintový mistr Karel Trněný (Škoda Fabia WRC). Po pomalejším rozjezdu vyhrál druhou rychlostní zkoušku Hraničné Petrovice, nicméně na třetím úseku Dalov skončil na začátku obce Horní Žleb v levé zatáčce mimo trať a ze soutěže předčasně odstoupil. Právě třetí rychlostní zkouška byla po požáru vozu se startovním číslem 11 jezdce Martina Kožmína (Mitsubishi Lancer EVO VIII) pozastavena a posléze byl ostatním posádkám nařízen volný průjezd a bude jim přidělen náhradní čas dle rozhodnutí sboru sportovních komisařů. Kožmín skončil mimo trať na stejném místě jako Trněný.
 
V soutěži již dále nepokračuje Vladimír Berger (Škoda Octavia, poloosa) a Jan Sýkora (Mitsubishi Lancer EVO IX, převodovka). Výborný výkon předvádí Lubomír Minařík na voze Fiat Punto S1600, který s přehledem vede třídu A6 a v celkovém hodnocení mu patří skvělá čtvrtá pozice!
Neoficiální pořadí po 3. RZ
  1. Orsák – Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX)                       14:13,8 min
  2. Szabó – Tichý (Mitsubishi Lancer EVO IX)                     + 10,7 s
  3. Jelínek – Kotěna (Mitsubishi Lancer EVO IX)                 + 11,3 s
  4. Minařík – Semela (Fiat Punto S1600)                              + 24,6 s
  5. Pantálek – Novák (Mitsubishi Lancer EVO VIII)  + 25,8 s
  6. Firla – Švajda (Mitsubishi Lancer EVO VII)                     + 27,6 s
  7. Tošovský – Sláma (Mitsubishi Lancer EVO IX)              + 31,1 s
  8. Červenka – Rajnoha (Mitsubishi Lancer EVO IX)           + 31,9 s
  9. Hozák – Hršel (Mitsubishi Lancer EVO IX)                      + 37,2 s
  10. Trnovec – Kárník (Mitsubishi Lancer EVO IX)                 + 43,6 s

Ohlasy jezdců po třetí rychlostní zkoušce v kontrole přeskupení

Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 1):
„Jedeme v klidu a snažíme se s autem, učit se. Auto funguje výborně, až je to neuvěřitelné. Přechod ze sedmičky do devítky je přímo báječný.“
Viktor Szabó (Mitsubishi Lancer E|VO IX, start. číslo 5):
„Hodně těžká soutěž. Zvolili jsme tvrdý slicky, což nevím, jestli byla dobrá volba. Každopádně jedeme. Na třetí vložce byl Trněný a Hozák venku. Chceme dojet do cíle.“
Lumír Firla (Mitsubishi Lancer EVO VII, startovní číslo 6):
„Dobře se nám jede. Klouže to, ale zvykáme si. Uvidíme, ještě máme šest dalších průjezdů, zkusíme zatáhnout.“
Jan Jelínek (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 7):
„Nemohu se po havárii na barumce rozjet. Jedu hodně vlažně, může jet určitě rychleji.“
Lubomír Minařík (Fiat Punto S1600, startovní číslo 8):
„Tratě jsou velmi těžké. Škoda, že zapršelo, neboť ve výjezdech je hodně bláta a mokro. Naše šestnáctistovka tam ztrácí, jinak jsou erzety moc pěkné.“
Milan Pantálek (Mitsubishi Lancer EVO VIII, startovní číslo 9):
„Úvodní erzeta nám sedla. Dvojku jsem pokazil, nemohl jsem se dostat do tempa. Na trojce už to bylo lepší. Skoro tři týdny jsem neseděl v autě, je to poznat.“
Aleš Dlouhý (Subaru Impreza STi, startovní číslo 10):
„Trochu jsme na třetí erzetě zavadil o břeh a udělal jsem hodiny, takže jsem musel couvat. První dvě vložky jsou suché, ale třetí je hodně mokrá. Asfalt je hodně zrádný a kluzký. Zkoušíme to na vodě, na které jsem ještě nejel. Připadám si jako v kánoi.“
Václav Mulač (Subaru Impreza STi, startovní číslo 12):
„Hodně to klouže, zkrátka nevyzpytatelný povrch. Docela dobrý, jde to.“
 Petr Poulík (Mitsubishi Lancer EVO VII, startovní číslo 13):
„Krásné, těžké erzety, líbí se mi to.“
Jiří Tošovský (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 17):
„Erzety jsou poměrně dost rychlý. Vypadalo to, že to bude klouzat více. Musí se počítat i s listím, ale jinak pěkný.“
 

Rally Jeseníky: Do vedení se dostali Jelínek a Szabó

AZ pneu Rally Jeseníky 2007 má za sebou šest rychlostních zkoušek, když startovní pole absolvovalo druhé průjezdy tří rychlostních zkoušek. V čele Rally Jeseníky jsou s naprosto shodným dosaženým časem posádky Jan Jelínek, Miroslav Kotěna a Viktor Szabó, Vladimír Tichý (Mitsubishi Lancer EVO IX). Na třetím místě je Lumír Firla (Mitsubishi Lancer EVO VII), který vyhrál druhý průjezd nejdelší rychlostní zkoušku s názvem Dalov. Doposud vedoucí Jaroslav Orsák právě na dalovské erzetě chyboval, ztratil téměř čtyřicet sekund a klesl v celkovém pořadí až na páté místo.
 
Po třetí rychlostní zkoušce odstoupili kvůli technickým problémům z čela startovního pole Petr Hozák (Mitsubishi Lancer EVO IX) a Tomáš Kůrka (Mitsubishi Lancer EVO VII). V Domašově byl nejrychlejší Pantálek, který se ve výsledkové listině propracoval až na čtvrté místo. Do první desítky se dostali Červenka, Poulík a Trnovec. Minařík (Fiat Punto S1600) nadále vede třídu A6, když v absolutním pořadí mu patří osmá pozice.   
 
Rychlostní zkouška 4 Domašov byla pozastavena po střetu soutěžního vozidla č. 83 posádky Martin Semerád, Bohumil Ceplecha (VW Polo 1,4) s civilním automobilem, ke kterému došlo mimo trať rychlostní zkoušky. Podle předběžného šetření Policie ČR nehodu nezavinil soutěžní vůz. Po oznámení této nehody byla rychlostní zkouška okamžitě zastavena, neboť nehoda se stala v blízkosti startu RZ za obcí Domašov u Šternberka. Na místo nehody ihned vyjely vozy záchranného systému. 
 
V obou vozidlech došlo ke zranění posádek.
 
Neoficiální pořadí po 6. RZ
  1. Jelínek – Kotěna (Mitsubishi Lancer EVO IX)                 28:37,1 min
  2. Szabó – Tichý (Mitsubishi Lancer EVO IX)                     + 00:0 s
  3. Firla – Švajda (Mitsubishi Lancer EVO VII)                     + 11,5 s
  4. Pantálek – Novák (Mitsubishi Lancer EVO VIII)  + 16,0 s
  5. Orsák – Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX)                       + 20,6 s
  6. Červenka – Rajnoha (Mitsubishi Lancer EVO IX)           + 21,7 s
  7. Tošovský - Sláma (Mitsubishi Lancer EVO IX)               + 23,2 s
  8. Minařík – Semela (Fiat Punto S1600)                              + 26,1 s
  9. Poulík – Jugas (Mitsubishi Lancer EVO VII)                    + 50,5 s
  10. Trnovec – Kárník (Mitsubishi Lancer EVO IX)                 + 55,3 s
 
Vítězové RZ: 3 – Orsák, 1 – Trněný, Pantálek, Firla
 
Ve Šternberku 6. října 2007
 
Roman ORDELT
tiskový mluvčí
AZ pneu Rally Jeseníky
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu