Vyhledávání

Eurostroj Rallye Team letos nově navíc s Lumírem Firlou

Eurostroj Rallye Team letos nově navíc s Lumírem Firlou

Eurostroj Rallye Team se představuje

Eurostroj Rallye Team v AČR je název nové soutěžní stáje, která bude v letošní sezóně útočit na přední umístění v hodnocení Mistrovství ČR ve sprintrally. V jejích barvách se představí dva vozy Mitsubishi Lancer EVO VII, za jejichž volanty se posadí zakladatel týmu Eddy Schlager, který bude startovat s novým spolujezdcem Haraldem Gottliebem, a vynikající ostravský pilot Lumír Firla, navigován Pavlem Švajdou. O zajímavostech ohledně vzniku stáje jsme si povídali se šéfem týmu a majitelem firmy Eurostroj Schlager – soutěžním jezdcem Eddym Schlagerem.


Eddy, jak Eurostroj Rallye Team vlastně vznikl?
„Když firma investuje peníze do sportovní reklamy, chtěla by docílit maximálního efektu. Aby byla reklama co nejvíce vidět, rozhodli jsme se zachovat loňský design a do těchto líbivých barev obléknout hned dva špičkové vozy.“

Proč padla volba na Lumíra Firlu a ne třeba na Lubomíra Minaříka, se kterým jsi spolupracoval poslední čtyři sezóny?
„Lumír je vynikající jezdec a v poslední době na mě dělal velmi dobrý dojem. K tomu se váže přirozeně také spojení na Pavla Švajdu, s nímž jsem loni absolvoval dva podniky. Ten vlastně jednání uvedl do pohybu. Lumír je velmi příjemný a kooperativní člověk, se kterým se dá velmi dobře spolupracovat v týmu. K tomu je přirozeně velkou výhodou, že oba jezdíme stejným vozem. Z toho vyplývá také spolupráce v servisu a v oblasti náhradních dílů. Ještě jeden aspekt navíc mluvil pro Lumíra Firlu: v oblasti kolem Ostravy, kde on a jeho otec znají spoustu lidí a firem, se pokusí pro Eurostroj najít nové obchodní kontakty.
Co se týče Luboše Minaříka, tak každý fanoušek rally v Čechách ví, že jsem mu několik let velmi pomáhal. Nicméně, reklama Eurostroje na jeho Puntu nikdy neměla takový efekt, jaký jsem si představoval. Při současných finančních podmínkách nebyla spolupráce s Lubošem a stájí Roto Plzeň pro mou firmu výhodná.“

A nemohla se situace vyřešit tím, že by Luboš Minařík usedl do Mitsubishi Lancer?
„Já jsem přesvědčen o tom, že Luboš je velmi talentovaný a dobrý jezdec vozů s pohonem předních kol, a proto považuji za dobré, že zůstane u této technologie vozu. Velmi rád bych jej totiž v budoucnu viděl ve speciálu rozrůstající se kategorie R3.“

Jaká jsou očekávání a cíle nového týmu pro rok 2008?
„Hlavním cílem pro mě je, aby zafungovala reklama mojí firmy. Jak si Lumír povede ve srovnání s mnoha Evo devítkami, to se uvidí, nicméně pevně věřím, že pronikne mezi absolutní špičku. Jaké výsledky můžu zajet já osobně ve třídě S2, to se uvidí. Rád bych si spravil chuť po předchozích třech sezónách, plných smůly, a z jízdy chci mít hlavně potěšení. Můj „talent“ ve spojení s mým věkem už nepřipouští žádná velká překvapení.“

Počítá se s tím, že bude Eurostroj Rallye Team fungovat i v dalších letech?
„Vše nasvědčuje tomu, že sezóna 2008 bude mojí poslední. Musím se postarat o svou dceru Melissu, která se svým školním družstvem lehké atletiky absolvuje téměř každý víkend nějaký závod. To, zda bude Eurostroj Rallye Team v roce 2009 ještě existovat, velmi závisí také na obchodních úspěších roku 2008.“


Nezbývá než popřát všem členům nově složeného týmu hodně štěstí do nadcházející sezóny. První soutěží, kde se oba vozy představí v plné síle, bude dubnová Böttcher rally v okolí Vyškova, která je pro vilémovického Eddyho Schlagera prakticky domácím závodem. Lumír Firla pak na rozdíl od svého týmového kolegy před startem sprintového mistrovství ještě absolvuje podnik mezinárodního šampionátu - Valašskou rally, kde nasbírá své první letošní soutěžní kilometry.


Text: Jiří Dokulil, ftr-media

Eurostroj Rallye Team v AČR – tisková informace č. 1/2008

 

Fotogalerie

XVI. Rally Vyškov 2007

foto Phen

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu