Vyhledávání

Horácká rallye Třebíč se představila i v Brně

Horácká rallye Třebíč se představila i v Brně

TISKOVÁ KONFERENCE k podniku
Horácká rally Třebíč, FIA evropský pohár v rally - region central (koeficient 2)
12. 6. 2008 Brno, hotel INTERNATIONAL

Přítomni:
Roman ORDELT,
Miloš MORÁVEK,
Štefan SZABÓ,
Václav KREJČÍ, ( všichni za pořadatele)

Jaroslav ORSÁK, (jezdec)

a zástupci tisku.


Hned po úvodním slovu Romana Ordelta se dostal ke slovu Václav Krejčí, coby zastupitel sponzorské společnosti skupiny ČEZ. Na otázku "Proč podporují rally" ragoval tak, že je třeba pomáhat tam, kde je to třeba. Vedení jaderné elektrárny Dukovany každý rok vybírá z několika možností, jak podpořit akce ve svém okolí. Rally Třebíč je významnou akcí, kterou skupina ČEZ podporuje již třetím rokem. To ale neznamená, že ČEZ bude příští rok rally podporovat znovu, protože, jak už bylo řečeno, ČEZ každý rok vybírá akce, které bude podporovat. Zástupce ČEZ autoklubu Štefan Szabó pouze vyjádřil víru ve spokojenost jezdců, diváků a úspěšné zvládnutí rally z hlediska pořadatelů.

Čerstvý ředitel rally pan Miloč Morávek se dále věnoval přípravě podniku, kterou přirovnal k metafoře  "Král je mrtev, ať žije král!" Pro vysvětlení, hned po konci rally se již začíná plánovat rally na příští rok. Letos, stejně jako v Hustopečích, byla první etapa zkrácena o jednu rychlostní zkoušku kvůli bezpečnosti, stavebním pracem v okolí trati. Kilometry, které by se najely na této vložce byly nahrazeny třetími průjezdy zbývajících dvou RZ. Na rally by se téměř neměla objevit šotolina, a když už, tak jen pár metrů, které by měly tvořit přejezd asfalt-šotolina-asfalt.

Co se týče pořadatelského zázemí a servisu, i letos se podařilo dohodnout s AČR (Armáda ČR) "pronájem" vojenského letiště Náměšť.

Ředitel rally se dále věnoval kulturnímu programu v Třebíči. V pátek převažují akce, které poučují o bezpečnosti. Celý program je nazván "Zábavné dny bezpečnosti". Pro diváky bude připraven autosalon, simulátor rally (pouze 10 ks v Evropě, simuluje přetížení až 2G), nárazové crash testy a ukázka z činnosti hasičských sborů. Sobotní dopoledne budou zdobit akce více kulturního charakteru.

Letošní rally se účastní 62 posádek, 3 s prioritou FIA B (Kresta, Pech, Trojan). Mezi Romanem Krestou a Václavem Pechem probíhá napjatý souboj. V Hustopečích zvítězil Pech, ovšem pouze o 3,2 s. Dále se zúčastní tři vozy kategorie S2000 (Peták - Peugeot S2000, Odložilík - Peugeot S2000 a Tarabus - Fiat Grande Punto S2000).
Valoušek se z rally omluvil, protože nestihl opravit svůj vůz (diferenciál) po Hustopečích a Štajf jede se svým starším vozem.

Dále se "konečně" dostal k slovu i Jaroslav Orsák, který se měl vyjádřit k Hustopečím a svým plánům. V Hustopečích chtěl skončit do 10. místa. Orsák férově přiznal, že udělal mnoho jezdeckých chyb, a že není chyba v technice, ale právě technika doplácí na jeho chyby. V Hustopečích "vyhořel" na zatáčce "levá, pravá", kde ohnul rameno. Před Hustopečemi testoval na Slovinsku nové tlumiče, které byly lepší, než ty předchozí. Bohužel se s nimi ještě nesžil... Na rally Třebíč by rád skončil do pátého místa.
Ředitel rally Miloš Morávek odpovídal na dotaz, co je třeba obstarat pro zvýšení koeficientu z 2 na 5. Odpověděl tak, že je třeba zkvalitnit trať, bezpečnost a bezpečnostní plány, administrativu a také o tom rozhoduje pozorovatel. Co se administrativy týče, je třeba nejdříve se o koeficient příhlásit, vydat tiskoviny, itineráře, ...

Start rally proběhne v pozdních hodinách z mnoha důvodů. Jednak proto, aby měli jezdci stejné podmínky (jízda po tmě), dále kvůli autobusové dopravě a v neposlední řadě kvůli tradici.


Zápis z tiskové konference provedl
Martin (Budgie) Blahák
redakce emk&partneRS

 

Fotogalerie

Tisková konference před Horáckou rally 2008

foto Phen

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu