Vyhledávání

Jan Kopecký tentokrát s Fabii Kit Car vyhrál první etapu Valašky

Vítězem úvodní etapy Valašské rally se stala dvojice Impromat Motorsport Jan Kopecký, Filip Schovánek na voze Škoda Fabia Kit Car. Druhé místo obsadil se ztrátou 27,4 sekundy Roman Odložilík, Pavel Odložilík (Suzuki Swift S1600) Na třetím místě je Karel Trněný, Václav Pritzl s vozem Škoda Octavia WRC, který ztrácí 31,7 sekundy na vedoucího Kopeckého.   
 
První etapa přinesla dramatický průběh. Kopecký se ujal vedení od úvodní rychlostní zkoušky a náskok před svými pronásledovateli neustále zvyšoval. Výborný rozjezd měl úřadující český mistr v rallysprintech Josef Semerád (Mitsubishi Lancer EVO IX).
 
Při druhém průjezdu rychlostní zkouškou Santov však krátce po startu na Bystřičce havaroval a poslal mitsubishi přes střechu. Posádka vyvázla z nehody bez újmy na zdraví, nicméně do sobotního dne již nenastoupí a nevyužije  systém Super rallye.
 
Do Valašské rally odstartovalo celkem 63 vozů, z toho 12 posádek jede v kategorii historických automobilů. Mezi historiky vede po první etapě Zdeněk Tichý (Opel Kadett Coupé), na dalších místech jsou Emil Triner (Škoda 130 RS) a Petr Hejhal (Škoda 110).
 
Neoficiální pořadí po 1. etapě:
1. Kopecký, Schovánek (Škoda Fabia Kit Car) 18:04,7 min
2. Odložilík, Odložilík (Suzuki Swift S1600) + 27,4 s
3. Trněný, Pritzl (Škoda Octavia WRC) + 31,7 s
4. Flídr, Ehl (Škoda Octavia WRC) + 35,5 s
5. Jelínek, Kotěna (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 45,8 s
6. Peták, Joska (Renault Clio S 1600) + 48,0 s
7. Tomaštík, Vrečka (Subaru Impreza STi) + 57,0 s
8. Cais, Ondrejčík (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 59,0 s
9. Volf, Rajnoha (Mitsubishi Lancer EVO VIII) + 1:03,4 min
10.Kneifel, Strnad (Škoda Fabia Kit Car) + 1:20,7 min
 
Historické automobily:
1.Tichý, Horák (Opel Kadett Coupé) 21:09,6 min
2.Triner, Pícha (Škoda 130 RS) 21:25,9 min
3.Hejhal, Hejhal (Škoda 110) 22:22,4 min
 
Vítězové rychlostních zkoušek: 2 – Kopecký, 1 – Trněný, Flídr
 
 

Hlasy jezdců po 1. etapě

 

Ve večerním servisu se nám podařilo zaznamenat následující hlasy jezdců z čela startovního pole.
 
Jan Kopecký (Škoda Fabia Kit Car, startovní číslo 1):
 
„Prozatím bez vážnějších problémů, jen teď v poslední sekci nám přestaly fungovat potkávací světla a malink sem neviděl v zatáčkách. Zítra to bude delší pojedou se Odry, které se mi líbí. Někde je tam i štěrk, takže asi trošku ztratíme, ale na rovných a rychlých úsecích se budeme snažit získat co nejvíce.“
 
Jaromír Tomaštík (Subaru Impreza STi, startovní číslo 4):
 
„Jede se nám dobře, tratě jsou parádní, Subaru funguje skvěle. Určitě by jsme rádi zrychlili.“
 
Leoš Flídr (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 7):
 
„Jak jsme předpokládali, na Bystřičce jsme se nechytali, byla moc úzká, a když srdéčko nemůže jet smykem, tak je pomalý. Auto funguje perfektně.“
 
Karel Trněný (Škoda Octavia WRC, startovní číslo 8):
 
„V poslední RZ nám odešla spojka, takže nic moc. .“
 
Jiří Volf  (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 10):
 
„Ja jsem udělal na první chybu, tudíž jsem nabral zbytečně ztrátu a pak jsme už jeli tak nějak rozumně a zbytečně neriskovali..“
 
Jan Jelínek (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 11):
 
„RZ byly pěkné, jsme spokojení s výsledkem.“
 
Tomáš Kurka  (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 13)
 
„Ze začátku etapy nic moc, ale poslední sekce se nám začaly dařit.“
 
Petr Trnovec (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 14):
 
„Mohlo by to být lepší, špatný výběr pneu. Zítra chceme zrychlit.“
 

 
 
Ve Valašském Meziříčí 6. dubna 2007                                     Roman ORDELT
tiskový mluvčí
Valašská rally
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu