Vyhledávání

Jan Šlehofer na Valašce po zásluze s historickým úspěchem

„Ani nevím, jak tam ty časy padaly…“
Asi nikdo neočekával, že tým ROTO Plzeň zaznamená na Valašské Rally takový výsledek. Podle programu nasadil dva vozy Fiat Punto Super 1600 s posádkami Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart a Jiří Skoupil – Tomáš Singer. Obě dojely bez obtíží do cíle a jedna z nich zaznamenala historický úspěch.
 
Hned první čas Jana Šlehofera šokoval: zajel nejrychleji nejen ve své třídě A6, ale v celé skupině A. Chodská dvojice se držela po celou dobu na prvním místě ve třídě, o které přišla až na závěrečné 13. RZ o 1,5 vteřiny.
 
Ještě před startem si Šlehofer projel jednu z rychlostních zkoušek s poradcem Jindřichem Štolfou a společně doladili stopu. Štolfova rada zněla:
„Pořád dopředu, žádné parádičky!“
 
 Vysoké startovní číslo 63 nebudilo vzhledem ke stavu trati příliš naděje, ale nakonec se ukázalo, že startovní pořadí až takovou roli hrát nebude. Už po desátém autě byly z krajnic vytahané na trať takové spousty bláta, že dvacátá či šedesátá startovní pozice už nic neznamenala.
 
Zbyněk Soběhart byl zpočátku maličko nervózní, raději všechny náležitosti dvakrát zkontroloval a postupem času se s přibývajícím úspěchem uklidnil. Posádka vyrazila na trať uvolněně a vítězný čas z první RZ by překvapením i pro ni.
 
„Opravdu jsem se nemusel nijak snažit, jen jsem prostě řídil dopředu. Ani nevím jak to, že tam pořád padaly takové časy. A hlavně pořád, bez jakýchkoliv obtíží,“ shrnul v sobotu večer dvoudenní zápolení Jan Šlehofer.
 
Posádka jela poprvé v životě na Valašsku, poprvé v tak fyzicky i psychicky náročném voze dvoudenní soutěž, ale také vlastně poprvé na nových pneumatikách. Na loňských sprintech vždy jen dojížděla obutí po Lubomíru Minaříkovi. Nepotkal ji žádný defekt, ba dokonce po dojetí nezaznamenaly pláště ani nějaké enormní opotřebení.
 
Na počátku druhé etapy se projevila lehká nezkušenost v ne zcela správné volbě pneumatik. Zatímco všichni soupeři odjížděli ze servisu na mokrých, Šlehofer se Soběhartem nikoliv. Po zjištění skutečnosti očekával tým nálož v podobě desítek sekund, ale ve skutečnosti to byly jen desetiny nebo sekundy a žádné výrazné pohoršení.
 
Největšími soupeři byli ve třídě Antonín Tlusťák a Vlastimil Dědic s vozem Citroën C2 S1600 a ve skupině Josef Sedláček s Milanem Marušákem a novým dvoulitrovým Renaultem Clio R3. Ti se postupem času dostali podle očekávání do čela skupiny A, ale dvojnásobným defektem v závěru o něj přišli.
 
Šlehofer a Soběhart kontrolovali vedení ve třídě, rozdíly v časech proti Tlusťákovi se pohybovaly většinou do tří sekund.  Tlusťákova větší vyježděnost se projevila v tom, že po předposlední vložce se časy obou nejrychlejších posádek srovnaly. O tom, kdo z koho, tak měl rozhodnout až závěrečný úsek. Ten zajel Tlusťák o 1,5 vteřiny rychleji a stal se vítězem třídy i skupiny, Šlehofer obsadil v obou klasifikacích vždycky druhé místo.
 
„Asi nejen pro mě je to výsledek z oblasti snů,“ zhodnotil Valašský víkend šéf týmu Petr Svoboda. „Počáteční uvolněnost se u Šlehofera postupem času měnila v sílící pocit odpovědnosti a to ho možná trochu svazovalo. Celkově si ale počínala posádka excelentně. Skoupil se Singerem odvedli standardní výkon podle očekávání a jsem spokojen i s jejich umístěním.“
 
Fiat Punto S1600 v nových atraktivních oranžových barvách dojelo do cíle absolutně bez škrábanců, i to je třeba ocenit.
 
Výkon a výsledek posádky ROTO Plzeň Jan Šlehofer – Zbyněk Soběhart se staly zcela jistě největším překvapením druhé letošní české mistrovské soutěže.  
 
PR
VlaD
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu