Vyhledávání

Jan Sýkora řádí i s Evo osmičkou

Západočeskou posádku Jan Sýkora-Martina Škardová vídáme na tratích našich soutěží ve voze Škoda Felicia, se kterou se zařadila do špičky třídy A5. O uplynulém víkendu však došlo v rámci druhé etapy Pošumavského poháru Historic rallye 2007 v okolí Starého Smolivce k zajímavé premiéře. Honza s Martinou se objevili na startu s vozem Mitsubishi Lancer EVO VIII MR připravovaným týmem Racing Activities Mládek, se kterým v minulosti startovali tak špičkoví piloti jako Pavel Valoušek, Viktor Szabó a Michal Fiala.
Od prvních metrů soutěže Honza dokazoval, že mu přechod do mnohem silnější čtyřkolky nečiní žádné problémy. Předváděl pro něj typické atraktivní průjezdy a neustále zrychloval. Každý najetý kilometr byl na jeho jízdě velmi znát.
 
Změna vozu v Kramolíně byla naprosto fantastická. Úvodní erzetu jsme se s autem spíše sžívali. Oproti felicii se mi zdálo, že po silnici lehce plujeme, ale to se při dalších průjezdech zlepšilo. Nadšená jsem z okamžitých a rychlých rozjezdů. Bylo příjemné se po smyku ve vracáku okamžitě odpíchnout a pokračovat dále nehoráznou rychlostí. To z feldy moc neznáme. Měla jsem také k dispozici tachometr pro zjištění rychlosti. Pro zajímavost jsem si ho zapnula, ale při jízdě jsem se na něj ani jednou nepodívala. Zpočátku mě trochu děsila brzdná dráha. Byla o něco delší, než jsem zvyklá. Honza však brzy poznal jak auto funguje a od druhé erzety s ním začal předvádět co v něm opravdu je. Budu opravdu ráda, pokud bude možnost svezení s tímto vozem. Na felicii však nezanevřu. S ní je to také krásný sport, jen kdyby nám s ní přálo více štěstí,“ svěřila se Martina se svými pocity.
 
Autíčko jsme si jeli na domácí Kramolín hlavně vyzkoušet, jestli s ním vůbec budeme schopni jet agresivně. Přechod na čtyřkolku mi nedělá výraznější problém už proto, že jsem vyrůstal na zadních náhonech a poslední léta jsem každou zimu proháněl po sněhu tátovu chudinku Škodu Octavii Combi 4x4.  Od prvního kilometru mě vše na voze příjemně překvapilo. Jeho ovladatelnost v technických pasážích je přímo nádherná. Dílenské zpracování a doslova „vymazlení“ hlavním mechanikem Alexem si zaslouží jedničku s hvězdičkou. Jeho dlouholetá zkušenost s vozy WRC tomu jen pomáhá. Nějaké předběžné info o lanceru jsem získal od Valdy a Vikiho Szaba. Pája mě ujistil, že je auto příjemně nastavené a to se také potvrdilo. První erzetu jsem si spíše přerovnával návyky z feldy. Musel jsem neustále hlídat zbytečné přetáčení motoru, také brzdit se někdy musí daleko dřív. Lancer se rozjede velmi rychle a maximálka je také o hodně dále. Na, charakterem rychlejších, kramolínských rychlostních zkouškách jsme si brždění z maximálky a projetí rychlých protahovaček dobře osvojili.
 
Tudíž poučení pro nás je, že musíme při psaní rozpisu trošku více klást důraz na vzdálenosti k místům, kde se prudce brzdí. S feldou když byl „horizont full 150, brzda levá něco“, tak až tolik nerozhoduje, jestli je to 150 nebo 100. Felicie zastaví na padesáti metrech. S lancerem to je jiné. Co se týče různých odbočení, ta jsou pro toto auto jako stvořená a vy si je ve smyku užíváte! Určitě bych nechtěl, aby toto svezení bylo poslední. Konfrontace se soupeři v mistráku mě možná vrátí zpátky na zem, ale určitě mi nevezme krásný pocit z jízdy s tímto dravcem. Za naše nynější i budoucí závodění bych rád poděkoval společnostem AUTA24  Liberec, Autodopravě Kutílek z Heřmanic, Pneuservis Barum Duchek + Havel Nepomuk, mému tátovi, RAM Racing Ativities Mládek a klukům v teamu. Jmenovitě panu Mládkovi, Jirkovi Sutrovi, mé rodině a všem kámošům, kteří nám tak moc pomáhají,doplnil své postřehy Honza.
 
Start s vozem třídy N4 byl především testem před Rallye Lužické hory. Zde by chtěli Honza s Martinou zaútočit na nejvyšší příčky. Rýsují se také velmi zajímavé možnosti do dalšího průběhu sezóny.
 
„S výkonem Honzy a Martiny ve Starém Smolivci jsme naprosto spokojeni. Jeli opravdu fantasticky. Podle ohlasů byli evidentně spokojeni i diváci. Za volantem Mitsubishi byl Honzík jako ryba ve vodě. Vzhledem k tomu, že s tímto vozem startoval poprvé, jel zcela bezchybně. Lužické Hory s EVO VIII pojede. Můžeme slíbit všem fanouškům Honzy a Martiny, že pokud dobře dopadnou jednání ohledně sponzorů, chceme jet všechny sprinty s EVO VIII a MMČR nadále s felicií třídy A5.
 
Pokud fandové chtějí fotky a propagační materiál, mohou napsat na email info@auta24.cz a obdrží vše i s podpisy Martiny a Honzy,“ nastínil další program talentované posádky její manažer a spolumajitel firmy Auta 24 Jarda Houba.
 
Vlastimil Resl
Motorsport-review.cz
 
Tisková informace posádky  Jan Sýkora – Martina Škardová
 

Fotogalerie

Oceněné foto z Fotosoutěže Rallye tatry 2006

foto ocenění autoři ( viz článek)

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu