Vyhledávání

Mirek Janota na Ypres Historic Rally s osvědčeným vozem Opel Kadett C GTE

Mirek Janota na Ypres Historic Rally s osvědčeným vozem Opel Kadett C GTE

TZ Hájek Historic Czech National Rally Team 19. Ypres Historic Rally


V Belgii vládne skvělé atmosféra

Belgičtí fanoušci automobilových soutěží prožívají tento týden svůj
velký svátek. Kousek od francouzských hranic se koná slavná Ypres Rally,
která hostí nejen posádky šampionátu IRC, ale také už po devatenácté
přivítala jezdce prestižního evropského šampionátu historiků. Pod
hlavičkou FIA se na třetím podniku tohoto seriálu představí jednapadesát
posádek. Jediným českým zástupcem mezi nimi je Hájek Historic Czech
National Rally Team s dvojicí Miroslav Janota a Pavel Dresler, kteří
bojují s vozem Opel Kadett C-GTE vybaveným dvoulitrovým
šestnáctiventilovým motorem o výkonu 230 k.

Historici mají samostatné centrum soutěže v městečku Boezinge, které
leží severně od Ypres. Důvodem je velký počet startujících posádek.
Společně s jednapadesáti v mistrovství Evropy se jich na trať vydá
dalších šedesát v rámci belgického mistrovství. Zvlášť je proto na
programu čtvrteční shakedown. Volnější mají historici i páteční program.
Čekají je pouze tři rychlostní zkoušky. Tu první, která měří 8,5 km a
startuje krátce po osmnácté hodině, pojedou zcela samostatně. Druhá
rychlostní vložka, která má bezmála patnáct kilometrů, už se jede
společně s IRC, a na závěr první etapy se už sami vrátí na trať úvodního
měřeného úseku. Celkem tak v první etapě absolvují historici jednatřicet
závodních kilometrů.

Sobotu ale už pojedou společně s IRC, a protože budou uzavírat startovní
pole, čekají je náročné podmínky. „Extrémně se tady budou řezat zatáčky,
takže pokud zaprší, změní se rallye více v rallyekros. Ale nevadilo by
mi to, spíše bych těžkou trať přivítal“, řekl Miroslav Janota, kterému
pořadatelé bohužel nenabídli reparát z loňské páté rychlostní vložky,
kde skončil mimo trať a auto dost poničil. Tento úsek letos z programu
vypadl.

Favorité kompletní
Naopak kompletní je pole favoritů. Se startovním číslem 210 jede vedoucí
jezdec kategorie 2 Ital Paolo Pasutti s Porsche 911. Miroslav, který má
číslo 217, na něho na druhém místě ztrácí devět bodů. O dalších devět
bodů méně má další výborný jezdec z Apeninského poloostrova Antonio
Parisi (221) s Porsche 911 S. „Soutěž slibuje velký souboj s Italy, ale
stejně tak za favorita považuji i Švéda Matse Myrsella (226) s Porsche
911 RSR, kterému se v Řecku moc nedařilo a bude si to chtít vynahradit,“
řekl Miroslav Janota, kterého si už před startem získala skvělá
atmosféra v dějišti soutěže.

Jeho navigátor Pavel Dresler, který vede
šampionát spolujezdců, byl navíc spokojen i s perfektní prací
organizátorů. „Mají to výborně připravené, a i když jsme na
francouzsko-belgickém pomezí, tak se s každým domluvím anglicky“,
poznamenal Pavel, který je přesvědčen, že rozhodovat se bude v náročném
sobotním programu. „Startujeme ve 13 h a do cíle dorazíme kolem půlnoci.
Navíc všechny rychlostní zkoušky jedeme až po IRC. Ale podmínky budou
mít všichni stejné, musíme se s tím poprat“, dodal Pavel Dresler.

Celkem účastníky 19. Ypres Historic Rally čeká třináct erzet o délce 184
km, soutěž měří 458 km.

Goodwill Media

 

Fotogalerie

Miroslav Janota s Pavlem Dreslerem na Sanremu 2011 úspěšní

foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu