Vyhledávání

Miroslav Janota s Opelem Kadett C GTE vede evropský šampionát v kat. 2

Miroslav Janota s Opelem Kadett C GTE vede evropský šampionát v kat. 2
Janota vede Evropu
Posádka Hájek Historic Czech National Rally Teamu Miroslav Janota a Pavel Dresler s vozem Opel Kadett C-GTE vedou po náročném červencovém programu, kdy startovali na belgické Ypres Historic Rally a maďarské Mecsek Historic Rally, evropský šampionát v kategorii 2 a také třídu dvoulitrů C3. Tím za sebe uzavřeli úspěšnou první polovinu jedenáctidílného seriálu, ale v boji o titul ještě zdaleka vyhráno není. Jen si mohou ušetřit předlouhou srpnovou cestu do Finska a soustředit se na přípravu druhé části ME, kterou v září zahájí Rally Alpe Orientali v Udine.
O úspěšném vystoupení v Belgii jsme už psali, a tak se nyní pojďme podrobněji podívat na následující souboj v Maďarsku, kam už posádka odcestovala v roli lídra evropského šampionátu a navíc po loňském vystoupení v Pécsi, kde skončila třetí absolutně, i hodně optimisticky naladěná na letošní 44. Mecsek Historic Rally. „Loni se mi soutěž vydařila. Měli jsme nejen dobře připravený vůz, ale vyhovoval mi také charakter tratě, která se hodně blížila soutěžím v Čechách. Věřím, že to bude i letos naše plus. Čeká nás tvrdá bitva, ale jinak se mistrovství Evropy ani nejezdí. První místo chci udržet“, řekl Miroslav Janota. Spolujezdec Pavel Dresler k tomu doplnil: „Já sice budu startovat v Maďarsku poprvé, ale velký problém v tom nevidím. Po Rally Ypres jsme si odpočinuli, takže už se těšíme na další bitvu.“ A majitel týmu Ctirad Hájek si před odjezdem neodpustil své tradiční: „Držme si palce“.
Poprvé se startovním číslem 3
Co potěšilo tým už na začátku, bylo startovní číslo tři, tak nízké ještě nikdy posádka neměla.  Na startu se představilo čtyřicetičlenné jezdecké pole historiků a čekalo je deset rychlostních zkoušek. V kategorii 2 měl ale Janota přece jen snadnější roli než na belgické půdě. V sestavě italských soupeřů chyběl Paolo Pasutti, který po problémech v Rally Ypres Belgii své Porsche 911 RS nedokázal včas připravit. Nechyběl ale třetí Antonio Parisi s Porsche 911 S, ani čtvrtý Pietro Corredig s BMW 2002. Do Pécse dorazil i zkušený Švéd Myrsell s Porsche 911 RSR.
Show pro diváky Mirek umí

Úspěšné maďarské tažení Janoty s Dreslerem odstartoval na maďarské půdě vítězný prolog, který se sice do celkové klasifikace této soutěže nezapočítával, ale potvrdil, že se v polovině seriálu dostali jediní čeští zástupci v ME do velké pohody. Prolog Mecsek Historic Rally měřil jeden a půl kilometru a jel se na ploše u nákupního centra na okraji Pécsi. Z pohledu jezdců šlo o rozcvičku, ale při teplotě, která atakovala čtyřicetistupňovou hranici, to zase taková procházka nebyla. „Vedro bylo nepříjemné, ale na druhou stranu tyto slalomové vložky mně baví a rád dělám show pro diváky. To mi sedí. Nesmí se ale nic stát. Trefit obrubník by mohlo poškodit kolo a měli bychom rázem velké starosti. Před startem je pouze desetiminutový servis“, řekl Miroslav Janota. Když se pak podíval na program první etapy, dodal: „Myslím, že Italové rozpoutají tvrdou bitvu od první erzety, která je navíc nejdelší ze všech, protože měří 26 kilometrů.

Pořadatelé spojili loňské dvě erzety a jede se opačně, povedlo se jim to. Ale jak se ukázalo v tréninku, může být i zrádná, protože její větší část sice vede po široké cestě, kde se pojede hodně rychle, ale pak přijde osm kilometrů na úzké silničce v lese. Právě tady Ital Brazzoli, který startuje za mnou s číslem 4, už v tréninku rozbil své tréninkové Porsche.“ Pavel Dresler, který při neúčasti Jana Možného, jenž měl povinnosti vůči továrnímu týmu Škoda Motorsport na Azorských ostrovech, měl poprvé za úkol vést tým i po stránce organizační k tomu poznamenal: „Předpověď počasí slibuje vedro i v pátek a v sobotu. Čekají nás náročné maďarské kilometry“.

Viking měl těžkou nohu

Po prologu zvládla naše dvojice první etapu ale skvěle. Přitom v úmorném vedru, se na trati odehrála nesmírně vyrovnaná a dramatická bitva o přední umístění. Na programu byly tři měřené úseky, které se jely dvakrát. Na nejdelším, který měřil šestadvacet kilometrů, se ale dokázal Mirek pokaždé prosadit a získat na své soupeře cenné sekundy. Myrsell sice bojoval, vyhrál druhou rychlostní vložku, a v cíli prvního kola srovnal s Janotou krok, když je dělila pouhých 1,5 s. Miroslav ale opět zazářil na nejdelším měřeném úseku, když zajel druhý nejlepší čas a Švéda nechal za sebou o třináct sekund. „Tak za tenhle výkon jsem od Pavla dostal pivo. To už je takový náš zvyk. Když se mu líbí můj výkon, dostanu za odměnu pivo.

V Maďarsku jsem si vysloužil sice pouze jedno, ale stálo za to. Udrželi jsme se na třetím místě“, řekl Miroslav Janota. Útok Myrsella pokračoval s ještě větší intenzitou, protože čtvrtá RZ mu seděla perfektně. V prvním kole ji také absolutně vyhrál. Jenže při druhém průjezdů „Viking“, jak se mu pro jeho obrovitou postavu říká, příliš těžkou nohu na plynu. Pedál se ulomil a šance na přední umístění se rázem rozplynula. V závěru měl problémy i domácí Kövesdán. „První část pateční etapy byla hodně dramatická. S Myrsellem jsme se tahali o každou sekundu, ale já se pak ve druhém kole už dostal do tempa, zrychlil jsem a znovu si dokázal vytvořit na Švéda slušný náskok. Letos ho ale provázejí technické problémy, zatímco my jsme i v Maďarsku měli právě v úvodu štěstí. Hned na první RZ jsem zjistil, že mi začíná prokluzovat spojka. Vedro i maximální výkon se projevily. Olej z převodovky se dostal do spojky.

Na třetí RZ už jsem musel zvolnit, ale v servisu po vložce mechanici zapracovali. Spojku kluci vypláchli a zase chvíli držela. Celý den měli práci, ale dojeli jsme. Myrsell na tuhle závadu v Belgii odstoupil. Další naši soupeři už měli za námi velký odstup, a tak v sobotu bylo proto naším prvořadým cílem dobře rozjetou soutěž bez problémů dokončit a udělat další důležitý krok na cestě za titulem mistra Evropy“, řekl Miroslav Janota. Spolujezdec Pavel Dresler Mirka doplnil: „Začali jsme podle plánu. Všechno fungovalo. Mechanici odvedli výbornou práci. V závěrečné sobotní etapě máme před sebou čtyři rychlostní zkoušky. Věřím, že to zvládneme a připíšeme si další výborný výsledek“.

Soupeři už po nás jdou

První etapu tak Janota s Dreslerem dokončili na třetím místě absolutní klasifikace za Italy Rossim a Brazzolim s výkonnými vozy Porsche. V kategorii 2 naše dvojice vedla s výrazným náskokem 3:49 na druhého Ference Wirtmanna s Fordem Escort RS 2000. Na start sobotní druhé etapy, která se jela opět za úmorného vedra, šla naše posádka s úkolem udržet si výbornou pozici. Po koncentrovaném a bezchybnému výkonu to zvládli na jedničku. Náskok si udrželi až do cíle a zopakovali tak skvělý výsledek z předešlé Ypres Historic Rally v Belgii. „Soutěž dopadla výborně, ale byl to boj. Naštěstí jsem v sobotu mohl snížit výkon motoru a problémy se spojkou už jsem neměl. Samozřejmě útok na Brazzoliho, který byl deset sekund přede mnou, lákal, ale už jsem se poučil loni, že prvořadý je výsledek v naší kategorii. Týmu musím opět poděkovat za perfektní práci“, dodal Miroslav Janota.

 

 

PR 
Goodwill Media  
 
 
 
 
 
 

Fotogalerie

Miroslav Janota na maďarské Mecsek Historic Rally 2011

foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu