Miroslav Janota s Opelem Kadett C GTE vede evropský šampionát v kat. 2
Úspěšné maďarské tažení Janoty s Dreslerem odstartoval na maďarské půdě vítězný prolog, který se sice do celkové klasifikace této soutěže nezapočítával, ale potvrdil, že se v polovině seriálu dostali jediní čeští zástupci v ME do velké pohody. Prolog Mecsek Historic Rally měřil jeden a půl kilometru a jel se na ploše u nákupního centra na okraji Pécsi. Z pohledu jezdců šlo o rozcvičku, ale při teplotě, která atakovala čtyřicetistupňovou hranici, to zase taková procházka nebyla. „Vedro bylo nepříjemné, ale na druhou stranu tyto slalomové vložky mně baví a rád dělám show pro diváky. To mi sedí. Nesmí se ale nic stát. Trefit obrubník by mohlo poškodit kolo a měli bychom rázem velké starosti. Před startem je pouze desetiminutový servis“, řekl Miroslav Janota. Když se pak podíval na program první etapy, dodal: „Myslím, že Italové rozpoutají tvrdou bitvu od první erzety, která je navíc nejdelší ze všech, protože měří 26 kilometrů.
Pořadatelé spojili loňské dvě erzety a jede se opačně, povedlo se jim to. Ale jak se ukázalo v tréninku, může být i zrádná, protože její větší část sice vede po široké cestě, kde se pojede hodně rychle, ale pak přijde osm kilometrů na úzké silničce v lese. Právě tady Ital Brazzoli, který startuje za mnou s číslem 4, už v tréninku rozbil své tréninkové Porsche.“ Pavel Dresler, který při neúčasti Jana Možného, jenž měl povinnosti vůči továrnímu týmu Škoda Motorsport na Azorských ostrovech, měl poprvé za úkol vést tým i po stránce organizační k tomu poznamenal: „Předpověď počasí slibuje vedro i v pátek a v sobotu. Čekají nás náročné maďarské kilometry“.
Po prologu zvládla naše dvojice první etapu ale skvěle. Přitom v úmorném vedru, se na trati odehrála nesmírně vyrovnaná a dramatická bitva o přední umístění. Na programu byly tři měřené úseky, které se jely dvakrát. Na nejdelším, který měřil šestadvacet kilometrů, se ale dokázal Mirek pokaždé prosadit a získat na své soupeře cenné sekundy. Myrsell sice bojoval, vyhrál druhou rychlostní vložku, a v cíli prvního kola srovnal s Janotou krok, když je dělila pouhých 1,5 s. Miroslav ale opět zazářil na nejdelším měřeném úseku, když zajel druhý nejlepší čas a Švéda nechal za sebou o třináct sekund. „Tak za tenhle výkon jsem od Pavla dostal pivo. To už je takový náš zvyk. Když se mu líbí můj výkon, dostanu za odměnu pivo.
V Maďarsku jsem si vysloužil sice pouze jedno, ale stálo za to. Udrželi jsme se na třetím místě“, řekl Miroslav Janota. Útok Myrsella pokračoval s ještě větší intenzitou, protože čtvrtá RZ mu seděla perfektně. V prvním kole ji také absolutně vyhrál. Jenže při druhém průjezdů „Viking“, jak se mu pro jeho obrovitou postavu říká, příliš těžkou nohu na plynu. Pedál se ulomil a šance na přední umístění se rázem rozplynula. V závěru měl problémy i domácí Kövesdán. „První část pateční etapy byla hodně dramatická. S Myrsellem jsme se tahali o každou sekundu, ale já se pak ve druhém kole už dostal do tempa, zrychlil jsem a znovu si dokázal vytvořit na Švéda slušný náskok. Letos ho ale provázejí technické problémy, zatímco my jsme i v Maďarsku měli právě v úvodu štěstí. Hned na první RZ jsem zjistil, že mi začíná prokluzovat spojka. Vedro i maximální výkon se projevily. Olej z převodovky se dostal do spojky.
Na třetí RZ už jsem musel zvolnit, ale v servisu po vložce mechanici zapracovali. Spojku kluci vypláchli a zase chvíli držela. Celý den měli práci, ale dojeli jsme. Myrsell na tuhle závadu v Belgii odstoupil. Další naši soupeři už měli za námi velký odstup, a tak v sobotu bylo proto naším prvořadým cílem dobře rozjetou soutěž bez problémů dokončit a udělat další důležitý krok na cestě za titulem mistra Evropy“, řekl Miroslav Janota. Spolujezdec Pavel Dresler Mirka doplnil: „Začali jsme podle plánu. Všechno fungovalo. Mechanici odvedli výbornou práci. V závěrečné sobotní etapě máme před sebou čtyři rychlostní zkoušky. Věřím, že to zvládneme a připíšeme si další výborný výsledek“.
První etapu tak Janota s Dreslerem dokončili na třetím místě absolutní klasifikace za Italy Rossim a Brazzolim s výkonnými vozy Porsche. V kategorii 2 naše dvojice vedla s výrazným náskokem 3:49 na druhého Ference Wirtmanna s Fordem Escort RS 2000. Na start sobotní druhé etapy, která se jela opět za úmorného vedra, šla naše posádka s úkolem udržet si výbornou pozici. Po koncentrovaném a bezchybnému výkonu to zvládli na jedničku. Náskok si udrželi až do cíle a zopakovali tak skvělý výsledek z předešlé Ypres Historic Rally v Belgii. „Soutěž dopadla výborně, ale byl to boj. Naštěstí jsem v sobotu mohl snížit výkon motoru a problémy se spojkou už jsem neměl. Samozřejmě útok na Brazzoliho, který byl deset sekund přede mnou, lákal, ale už jsem se poučil loni, že prvořadý je výsledek v naší kategorii. Týmu musím opět poděkovat za perfektní práci“, dodal Miroslav Janota.