Vyhledávání

Miroslav Janota s Pavlem Stráskýmv Pačejově potvrdili titul mistrů republiky!

Miroslav Janota s Pavlem Stráskýmv Pačejově potvrdili titul mistrů republiky!
Miroslav Janota s Pavlem Stráským mistry republiky!
Pět startů - pět vítězství. Taková je bilance posádky Hájek historic rally teamu Miroslava Janoty a Pavla Stráského po jejím posledním letošním startu na území České republiky. Příbramsko-netřebická dvojice dokázala na trati jedenatřicátého ročníku Fuchs Oil Rally Agropa nejen pobavit diváky, ale také zajet na jedné rychlostní zkoušce s Opelem Kadett C GTE z roku 1976 třináctý čas absolutního pořadí.
Svěřenci majitele týmu Ctirada Hájka sice měli mistrovský titul jistý již před západočeskou soutěží, avšak jejich cílem bylo věhlasný Pačejov dokončit a potvrdit, že titul je letos ve správných rukou. „Před závodem se ke mně donesly zvěsti, že je to rovinatá soutěž a stačí ji jenom projet. Teď musím konstatovat, že to byla nejtěžší rallye, jakou jsme letos v Čechách jeli. Velkou měrou totiž přispělo k obtížnosti tamních rychlostních zkoušek deštivé počasí,“ uvedl Miroslav Janota, který dokončil pátý podnik šampionátu historických vozidel na devatenáctém místě absolutně.
Do cíle ale dojížděl novopečený tatínek syna Vojty s velkým sebezapřením, jelikož na osmém měřeném testu utrpěl nepříjemné zranění ruky: „Při vyhýbání se havarovanému autu Petra Bryndy jsem si zatáčku zkrátil víc, než bylo zdrávo, najel jsem na pařez a volant mi dal přes prsty. Jsem rád, že se to stalo až v závěru. Bolest zápěstí byla neskutečná! Druhý den jsem nemohl dát ani blinkr,“ popisuje jezdec nepříjemnou událost.
Kromě toho, že dvojice Hájek historic rally teamu chtěla na Agropě svými průjezdy zahřát promoklé diváky, čekal ji ´ostrý´ test nového rozpisu. „Pro nás oba to byl nesmírně těžký závod. Měli jsme možnost vyzkoušet si nové prvky v rozpisu, které se perfektně osvědčily. Teď víme, že se dá jet ještě mnohem rychleji, než jsme byli doposud zvyklí,“ řekl navigátor vítězné posádky Pavel Stráský, jehož slova dokazuje skvělý třináctý čas na třetí rychlostní zkoušce mezi silnou konkurencí soudobých vozů.
„Po loňsku, kdy nám celkový triumf unikl jen o vlásek, je to nádherný úspěch. Splnil se mi tak klukovský sen – závodit s historikem v mistrovství republiky a vyhrát titul. Za všechno musím poděkovat Ctiradovi a celému týmu, bez nichž bychom se tak daleko nedostali!“ netajil se Mirek Janota a jedním dechem dodal: „V Čechách jsme dosáhli maxima. Teď už nás čeká jediné objektivní měřítko – Mistrovství Evropy.“

„Teď nás čeká spousta práce, abychom v našem tříletém projektu dosáhli kýženého evropského titulu. Věřím, že ho společnými silami celého týmu mezi slavnými rivaly pilotujícími rychlá auta vybojujeme,“ prezentoval týmovou vizi Ctirad Hájek.

Radost z výsledku svých svěřenců neskrýval ani majitel týmu Ctirad Hájek: „I když konkurence letos nebyla na rozdíl o minulých let tak silná, nikdo nám nedaroval nic zadarmo. Děkuji Mirkovi s Pavlem a všem členům týmu za jejich snahu, dík patří samozřejmě i našim partnerům, divákům a novinářům za podporu, jaké se nám od nich dostává,“ konstatoval s úsměvem Ctirad Hájek.

PR

 

Fotogalerie

Vltava historic 2010 a její vítěz M. Janota, foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu