Vyhledávání

Miroslav Janota v italské Rally Alpi Orientali Historic nakonec i přes boudu úspěšný

Miroslav Janota v italské Rally Alpi Orientali Historic nakonec i přes boudu  úspěšný
TZ Hájek Historic Czech National Rally Team
16. Rally Alpi Orientali Historic
 
Janota došel přes střechu až na stupně vítězů 
 
 
Miroslav Janota s Pavlem Dreslerem obsadili na šestém podniku mistrovství Evropy v automobilových soutěžích historiků, italské Rally Alpi Orientali Historic, konečné sedmé místo v absolutním pořadí. Ve své kategorii 2 skončili v hodnocení jezdců evropského šampionátu druzí a vyhráli opět třídu C3 do dvou litrů. Tím nejpodstatnějším je ale fakt, že posádka Hájek Historic Czech National Rally Teamu si s vozem Opel Kadett C-GTE upevnila vedení v seriálu a k oslavě prvního titulu mistrů Evropy ji chybí jen krůček.
 

Po čtvrteční smůle na zahajovací super speciálce v Udine, kdy Miroslav Janota trefil zpomalovací retardér tak nešťastně, že se jejich vůz překulil přes střechu, zvládla posádka páteční první etapou bez problémů a postoupila na třetí místo ve své kategorii 2, absolutně byla desátá. V závěrečném sobotním finále pak připravila fanouškům neuvěřitelné drama. Skvělou stíhací jízdou se po třech úvodních erzetách přiblížila druhému Švédu Myrsellovi s Porsche 911 RS na rozdíl sedmi sekund. Přitom hned v prvním měřeném úseku Miroslav nedobrzdil a v zatáčce trefil zadní části vozu svodidla. Pokračoval ale dál a v 11. RZ dokázal ještě zrychlit, zajel absolutně šestý nejlepší čas a posunul se na druhé místo. Naopak Myrsellovi „odešel“ motor a v soutěži skončil. 

 

Byla to obrovská bitva od začátku až do konce. Ztrátu 24 s z úvodní super speciálky jsem postupně umazával. V sobotu jsem od týmu už dostal zelenou a jel skutečně na doraz. V úvodní vložce se mi to málem vymstilo, protože na horizontu do pravé zatáčky jsem nedobrzdil a přes ruční brzdu jsem při průjezdu narazil zadní částí vozu do svodidel. Byla to slušná rána, při které se Opel trochu zkrátil, ale mohli jsme pokračovat dál naplno. Boj to byl neúprosný. V následující RZ jsem Myrsella stáhl o čtyři sekundy a pak jsem se mu v závěru prvního kola přiblížil na sedm sekund. Po třicetiminutové pauze jsme vyjeli do závěrečné druhé části sobotní etapy. Myrsell nasadil nové pneumatiky, ale nepomohlo mu to. Zastavila ho další letošní technická závada, tentokrát na motoru.

My jsme sice do cíle dojeli s poškozenou převodovkou, diferenciálem i karosérii, ale byli jsme v cíli. Domácí nám připravili obrovské ovace, soupeři nám gratulovali, protože všichni viděli, co máme za sebou a jaké úsilí jsme museli vynaložit, abychom soutěž tak úspěšně dokončili. Pro mne pak bylo obrovským zážitkem závěrečné vyhlášení vítězů, protože všem, co jsme byli na stupních vítězů, pořadatelé zahráli hymnu. Bylo to podruhé v mistrovství Evropy a na tento okamžik se prostě zapomenout nedá“, řekl v cíli šťastný Miroslav Janota.

Spolujezdec Pavel Dresler pak poznamenal: „Máme z výsledku obrovskou radost. Odvedli jsme maximální výkon a Mirkovi musím pogratulovat, v závěru jel výborně. Soutěž to byla neméně dramatická jako na belgickém Ypresu. Udělali jsme hned v úvodu chybu, ale dokázali jsme to napravit a skončili jsme na stupních vítězů. Letošní cíl, zisk titulu mistrů Evropy, je tak neuvěřitelně blízko“. Spokojeností zářil i šéf týmu Ctirad Hájek: „Všichni členové našeho týmu odvedli vynikající práci. Bylo to super. K vytouženému titulu mistrů Evropy nám nyní už chybí malý krůček, tak si držme palce!“

 

 

PR

Goodwill Media
 
 
 
 
 
 
 

Fotogalerie

Janota s spol. na Rally Alpi Orientali v italském Udine 2011

v úvodu září, foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu