Vyhledávání

MKR chce v Maroku zlatý hattrick

MKR chce v Maroku zlatý hattrick

Fés – Rally OiLibya startuje. V Maroku opět zabojuje o vítězství i severočeský kamion zdílny MKR Technology. Ten se hodlá pokusit o zlatý hattrick. Uplynulé dva ročníky totiž nezaznamenaly rychlejší kamion než Renault Trucks od konstruktéra Maria Kresse. Po roční pauze chce zlato přivézt holandský pilot Martin van den Brink.

V uplynulých letech při svých dvou startech slavila posádka židovického speciálu hned dvakrát vítězství. Zatímco van den Brink marockou rally ovládl vroce 2015, vloňském roce se o prvenství postaral krajan Gert Huzink, pro něhož byl závod premiérou vseveročeském kamionu. „Přede dvěma lety to s Martinem bylo naše historicky první vítězství vdálkovém závodě. Rally OiLibya je pro nás tedy jakási srdeční záležitost. Od té doby se nám povedla řada úspěchů, ale především jsme se dokázali strašně posunout. Samozřejmě jsme zvládli i několikrát tvrdě narazit. To k tomuhle extrému ale patří. Neustále se učíme a pracujeme na tom, abychom byli stále lepší, takže i tentokrát je pro nás marocká rally především výborným testem techniky. No a úspěch by už samozřejmě byl jen třešničkou na dortu. Nikdy se nikam nejedeme pouze zúčastnit,“ pousmál se Mario Kress, hlavní konstruktér týmu MKR Technology.

V Maroku startuje jediná posádka kamionu spilotem Martinem van den Brinkem. Sestava ale jede netradičně ve speciálu Renault Trucks K520. „S jeho modelem Renault CBH 385 příští týden testujeme ve francouzských Alpách, kde se zaměříme na optimalizaci turbo regulace. Dakar se pojede ve vysokých nadmořských výškách, na které je třeba se řádně připravit,“ vysvětlil Mario Kress, proč van den Brinkova posádka přesedlala.

Závod, který se jede pod patronací jeho Veličenstva krále Mohammeda VI., má 5 etap. Ostré speciály se rozjedou už tento pátek a o vítězi bude rozhodnuto v úterý. Vsoučtu je na programu dva a půl tisíce kilometrů, z nichž je přesně dva tisíce měřených. Rally zahájila čtvrteční super speciálka na dvanáct měřených kilometrů, která určí pořadí startu do páteční první etapy. A kamion zcentra MKR Technology bude vyjíždět z předních pozic. Vprologu nestačil jen na vítězného Argentince Villagru, na kterého ztratil sedm vteřin. „Ztratili jsme v prachu za jedním zosobáků. Chvilku trvalo, než ho Martin mohl předjet. Teď už se ale těšíme na první etapu,“ sdělil z místa roudnický mechanik Daniel Kozlovský.

První etapa zFés do Erfoudu má celkem čtyři sta šedesát kilometrů. Měřený úsek je jen o sto kilometrů kratší.

Program Rally OiLibya Maroko

5.10. – Prolog- Fés 42, 18 km (12,16 km SS)

6.10. – 1. etapa - Fès – Erfoud 460,39 km (367,18 km SS)

7.10. - 2. etapa - Erfoud – Ergchebi 24,44 km (354,45 km SS)

8.10. – 3. etapa - Cap à l’Ouest - 3A – 17,8 km (435,11 km SS), 3B – 142,79 km SS

9.10. – 4. etapa - Dunes et Cap à l’Ouest - 4A – 191,56 km SS, 4B – 26,97 km de liaison – 263,51 km SS

10.10. – 5. etapa – Erfoud - 5A – 43,91 km ( 179,5 km SS), 5B – 8,65 km SS

 

Fotogalerie

Vaše komentáře

Bookmark and Share