Vyhledávání

Na letošní Rallye Monte Carlo nechybělo ani palivo VP Racing Fuels

Na letošní Rallye Monte Carlo nechybělo ani palivo VP Racing Fuels

Campana na Rallye Monte Carlo nejúspěšnější v kategorii 2WD

Početná armáda čtrnácti vozů využívala na letošní Rallye Monte Carlo paliv VP Racing Fuels. Na vytouženou cílovou rampu nejslavnější soutěže světa dojela víc jak polovina z nich, lépe se mezi nimi tentokrát dařilo vozům s poháněnou jednou nápravou. 

Slavná Rallye Monte Carlo slavila letos sto let od svého prvního ročníku a na jejím startu se po delší době objevilo skutečně početné pole, čítající dokonce víc jak sto posádek. S palivem VP Racing Fules v nádržích do ní vyrazilo několik vozů Renault Clio R3, Citroën C2R2, Renault Twingo R2, Mitsubishi Lancer Evo X i Peugeot 207 Super 2000. Tradičně největší očekávání a zvědavost budily vozy Proton Satria Neo Super 2000, které ale ani tentokrát neprolomily smůlu svých vystoupení v seriálu IRC. Nepomohlo ani nasazení hvězdných závodníků. Australana Atkinsona zastavila hned v úvodu technická závada elektroniky, Per-Gunnar Andersson po nadějném úvodním testu chyboval na RZ 2 a také on musel ze soutěže odstoupit.

Asi 5 km po startu přišla dlouhá pravá zatáčka, na kterou navazovala levá. Bohužel jsem tam byl trochu širší, auto šlo do smyku a o ukrytý kámen jsme zlomili ráfek. Nedlouho poté se zlomilo rameno poničené od prázdné pneumatiky,“ smutnil sympatický Švéd. Vzápětí však dostal šanci svou chybu napravit, podepsal totiž s týmem Proton smlouvu na zbytek sezóny: „Satria je dobré auto a být součástí týmu, který vyvíjí tento vůz, to je pro mě velká příležitost. Věřím, že ve stáji Chrise Mellorse mě čeká dobrý rok.“

Mnohem více důvodů ke spokojenosti měli piloti vozů kategorie 2WD. Zejména favorizovaní mladíci Pierre Campana a Andrea Crugnola se po celou dobu soutěže drželi na její úplné špici, v součtu jim patřil nejlepší čas na sedmi z dvanácti měřených úseků, které vozy s poháněnou jednou nápravou celkem absolvovali (RZ 4 pro ně byla zrušena). Jejich vozy kategorie R3C získaly velké soupeře v rychle se rozvíjející kategorii R3T, přesto dokázaly atmosférické vozy (a zejména jejich piloti) na těžkých tratích absenci turbodmychadla eliminovat. Po úvodním dni se ujal vedení talentovaný Crugnola, jenž měl společně se svým stínem Campanou na zbytek soupeřů na ostatní soupeře náskok mnoha desítek vteřin. Korsičan Campana poté ztratil tři minuty díky defektu na prvním testu druhého dne, Crugnolovi to ale nepomohlo a po technických problémech na RZ 8 definitivně přišel o naději na vítězství. Campanovi patřila po čtvrtku třetí příčka mezi dvoukolkami, díky fantastickému výkonu v závěrečném dni však dvouminutovou ztrátu na soupeře smazal a zaslouženě vyhrál jak v kategorii 2WD, tak i ve třídě 5.

„Jsem neuvěřitelně šťastný, že jsme dosáhli takovéhoto výsledku a byli schopni předvádět tak dobré výkony,“ radoval se 25-letý Korsičan. „Díky patří i týmu Munaretto za tvrdou práci při přípravě vozu, také musím poděkovat podpoře společnosti Ellip6 za podporu mé dosavadní kariéry. Tohle je nejlepší možný vstup do nové sezóny!“

Kromě Campany a Crugnoly zvládli těžkou trať úspěšně i další vozy poháněné palivem VP Racing Fuels. Francouz Raoux dojel ve třídě 5 na sedmé příčce hned za Crugnolou, Ital Freguglia byl v téže kategorii čtrnáctý mezi 21 vozy v cíli. V silně obsazené třídě 3 dojel Francouz Carret pátý, do cíle se ve třídě 2 dostal i Ital Settembrini. O průběhu bojů ve třídě 6 se dovídáme od Martina Popilky, představitele společnosti FRESH ENERGY, SE, pověřené distribucí paliv VP Racing Fuels: „Nás tam od úvodu zajímal především Stéphan Pellegrin, který se už na konci první etapy ujal vedení. To ale ztratil v závěru náročného čtvrtku, poslední etapa tak byla ve znamení jeho téměř úspěšné stíhací jízdy. V tankovací zóně před posledními testy však za námi přišel jeho sok Lefebvre, že by také rád vyzkoušel naše palivo, které vozu jeho soupeře tolik svědčí.

A vidíte – na posledním testu se mu podařilo zastavit Pellegrinův nápor a nakonec o necelou vteřinu vyhrál! Jinak co se týče našeho hodnocení Rallye Monte Carlo, jsme moc rádi, že jsme vše zvládli především logisticky a že jsme i týmům mohli zjednodušit starosti s tankováním. V úvodu jsme byli sice trochu zklamáni brzkým odstoupením týmu Proton i Andrease Aignera, závěr soutěže a hlavně výsledky tříd 5 a 6 však naši náladu zase zlepšily. Zejména famózní výkon posádky Pierre Campana – Sabrina De Castelli v závěrečné etapě nám dovolil na úvodní rozčarování zapomenout. Rád bych jim moc pogratuloval k prvenství na těžké soutěži, kde bylo důležité v těžkých podmínkách najít ideální kompromis mezi rychlostí a spolehlivostí! I pro nás bylo Monte Carlo skvělým začátkem náročného roku, ve kterém budeme opět asistovat při mnoha seriálech v čele s šampionátem IRC.“


VP Racing Fuels, Media Team 
Tisková informace VP Racing Fuels/FRESH ENERGY,SE

PR

 

Fotogalerie

Monte Carlo 2011 objektivem Mirka Knedly

Další fotografie 1 2 3

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu