Vyhledávání

Pražský Rallysprint 2010: Základní info. Všude u Prahy je plno sněhu

Pražský Rallysprint 2010: Základní info. Všude u Prahy je plno sněhu

Tipcars Pražský Rallysprint - populární rally

Rally je v České republice velmi populární sportovní odvětví - stačí se podívat na zástupy motoristických fandů podél rychlostních zkoušek, jenom v Praze se každoročně pohybuje kolem tratí na 30 000 nadšených fandů. A kolem velkých závodů jako je Barumka nebo Bohemka se schází na 200 000 nadšených motoristických příznivců! Není proto ani divu, že rally, která má centrum v hlavním městě má také pěknou odezvu. I proto je každý rok velký zájem mezi soutěžícími dostat se mezi šedesátku vyvolených, kterou dovoluje propustnost tratě. A každý rok se ve starovní listině již pravidelně pohybuje česká rally špička, včetně zahraniční účasti zajímavých jmen a hlavně stále ještě mnoho vozů kategorie WRC.

Pro nadcházející 16. ročník závodu, či spíše chcete-li exhibici, je připraveno několik změn, které by měly přispět k další atraktivitě - na přání soutěžních jezdců pořadatelé do programu opět začlenili klasickou rychlostní zkoušku. Nutno podotknout, že s ohledem na geografické umístění centra soutěže a hustoty osídlení okolí Prahy, se podařilo najít velmi pěkný a technicky náročný úsek. Zbrusu nová rychlostní zkouška Karlík-Roblín vede zprvu nepřístupným údolím Karlíka, které je ale jezdecky velmi pěkné a náročné. Ve své druhé polovině ale nabízí tři atraktivní divácká místa, kde mohou diváci sledovat průjezdy soutěžních vozů.

V loňském roce se s kladným ohlasem diváků setkala atraktivní a z větší části šotolinová rychlostní zkouška ve Velké Chuchli. Letos se ale pojede jiným způsobem než předchozí rok. Pro diváky by vložka měla získat na atraktivitě, protože z pohodlí tribuny uvidí delší a technicky náročnější pasáže trati, která bude v tomto roce ze 100% šotolinová! ( respektive patrne zasněžená !) Tři okruhy v celkové délce 12 km zaručí skutečně atraktivní podívanou. A další změnou, a to dost výraznou, bude povrch trati u RZ Subaru Legacy uvnitř stadionu na Strahově, kdy původně použitou zámkovou dlažbu nahradí litý beton. Oproti loňsku zde bude i více místa pro smyky a případná kolečka pro fandící diváky, kteří už po 2 ročníky viděli, že i v útrobách atletického stadionu umějí jezdci startující po 2 najednou předvést pěknou zábavu. Touto vložkou celý závod v pátek začíná a v sobotu končí.

Prodej vstupenek na Pražský rallysprint 2010 bude ve všech kasách u stadiónu na Strahově, tak i v Chuhli. Pozitivem zde také je, že divákům bude umožněno dostat se velmi blízko trati nebo sledovat velkou část okruhu z velké tribuny. Kombinace šotoliny a asfaltu slibuje zajímavou podívanou a dá se říci, že jsme jako pořadatelé našli pro vás snad dostatečnou náhradu za původní rychlostní zkoušku v Řeporyjích. V hustě zastavěné a obydlené oblasti Prahy je v současné době téměř vyloučené najít a vhodné úseky pro RZ, kde by úřady povolily pořádání závodů. Ale podařilo se!

Ředitelství rally, start a cíl je soustředěno na pražském Strahově. Závodu bude předcházet administrativní a technická přejímka v pátek 3. prosince v ranních hodinách. V podvečer se uskuteční představení jezdců v superspeciálce SUBARU poprvé uvnitř Rošického stadionu. Samotná rally se tedy jede ve 2 dnech, a to 3. a 4. prosince. Celkem rally zahrnuje téměř 52 km rychlostních zkoušek s asfaltovým povrchem různé kvality, v Chuchli se šotolinou a uvnitř stadionu na Strahově se jede na litém betonu.

Slovo ředitele závodu
Vážení příznivci motorismu,

již po šestnácté se v Praze uskuteční rozloučení se sezónou automobilových rally. Letošní XVI. TipCars Pražský Rallysprint se odehraje na největší ploše v historii konání závodu, a soutěž tak ovlivní velkou část Prahy a přilehlých obcí středočeského kraje. Bezpečnost závodu a zajištění plynulosti provozu je proto pro nás prioritou. Chceme co nejméně zasáhnout do běžného dne obyvatelů Prahy i přilehlých obcí, kteří zrovna na závody nepřijdou, ani je dění okolo XVI. TipCars Pražského Rallysprintu nezajímá. Žádám proto všechny fanoušky a diváky soutěže, aby pečlivě dodržovali bezpečnostní nařízení, nevstupovali mimo vymezené bezpečné divácké prostory, a uvážlivě parkovali svá vozidla tak, aby nebránila průjezdu místních obyvatel a hlavně záchranných složek.

XVI. TipCars Pražský Rallysprint je samozřejmě závod rally, ale ještě více je to show. Proto jsme pro diváky připravili dostatek velkých diváckých míst. Pro příznivce klasické rally na rychlostní zkoušce je připravena zbrusu nová RZ Karlík-Roblín, která se pojede hned dvakrát po sobě na úvod sobotního dopoledne. Následovat bude atraktivní divácká super RZ Interhome ? Okruh Velká Chuchle, která se celá pojede na šotolině a bude tak pro diváky velmi atraktivní sledovat množství smyků po celé ploše závodiště, které uvidí z pohodlí tribuny. Známý okruh okolo Strahovského stadionu, Super RZ TipCars získá letos ještě jedno atraktivní divácké místo navíc a k závodním vozům a jezdcům zde budou mít diváci v servisním zázemí nejblíže. Vyvrcholením bude okruhová rychlostní zkouška SUBARU LEGACY ? stadion, která vlastně i celou soutěž již v pátek večer otevře. Hned po skončení sobotního průjezdu stadionem proběhne slavnostní vyhlášení a předání cen na rampě na stadionu.

Uskutečnění takto velké motoristické akce v Hlavním městě by nebylo možné bez podpory úřadů městských částí a obecních samospráv, kterými trať závodu prochází. Děkujeme také partnerům závodu, společnostem TipCars, Subaru, Auto Podbabská, Interhome, Best Drive, Kart Centrum, SK Security, Ekomak, Říha Group.

Všem divákům přeji, aby se jim XVI. TipCars Pražský Rallysprint líbil, a aby svou ukázněností přispěli k jeho hladkému průběhu.

Petr Mihule

Více na : http://www.prazskyrallysprint.cz/

 

Fotogalerie

Praha 2009 objektivem Honzy Šnábla

Další fotografie 1 2 3 4 5

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu