Vyhledávání

Pražský Rallysprint 2011 představuje svůj harmonogram

Pražský Rallysprint 2011 představuje svůj harmonogram
XVII. TipCars Pražský Rallysprint s jasným harmonogramem
Již méně než jeden měsíc zbývá do startu XVII. TipCars Pražského Rallysprintu, který v minulých dnech zveřejnil časový harmonogram.
Motoristé, kteří minulý týden mířili po strakonické rychlostní silnici do centra hlavního města, mohli pozorovat neobvyklý pohyb betonářských vozů na ploše dostihového závodiště ve Velké Chuchli. Právě tady, na chuchelském závodišti, které se pro tento víkend přejmenuje na SUBARU Rally arénu, se totiž odehrají čtyři ze šesti rychlostních zkoušek populárního XVII. TipCars Pražského Rallysprintu. Jak již bylo uvedeno v předchozích zprávách, tak pořadatelé byli letos z objektivních příčin nuceni vynechat atraktivní průjezd pražského rallysprintu silnicemi v okolí Strahova. Centrum rally, včetně servisního areálu a drtivé většiny všech rychlostních zkoušek, se tak přestěhovalo na dostihové závodiště ve Velké Chuchli, kde již v minulosti motory soutěžních vozů dvakrát zaburácely. S ohledem na absenci strahovského závodění tak letos pořadatel přišel s výraznou úpravou areálu ve Velké Chuchli tak, aby co nejvíce vyhověl žádostem diváků a soutěžních jezdců, kteří v minulosti měli k chuchelské trati několik výhrad.
Tou nejzápadnější ze strany diváků byla velká vzdálenost oddělující je od soutěžních vozů, které bylo ve Velké Chuchli možné sledovat, byť z pohodlné, ale přeci jen vzdálené hlavní tribuny. Letos se premiérově diváci dostanou na hned několik diváckých míst, které budou vytýčené v bezprostřední blízkosti tratě na ploše závodiště. Možnost sledovat celé dění z nadhledu a pohodlí tribuny ale zůstane zachována. "Snažili jsme se vymyslet pro diváky místa blíže závodním vozům při zachování zásad bezpečnosti. Nechali jsme proto vybudovat přemostění dráhy, kudy se diváci dostanou na plochu závodiště blíž závodním vozům. Budou se ale kdykoliv moci vrátit zpět k tribuně, kde bude v prosincovém počasí asi přeci jen příjemněji. Bude zde také sociální zázemí, otevřená velkokapacitní restaurace a stánky s občerstvením a suvenýry," líčí předseda organizačního výboru Petr Mihule.
Ze strany některých jezdů se zase na adresu trati ve Velké Chuchli v minulosti nesly názory, že šotolinové partie jsou sice atraktivní pro diváky, ale po opakovaném průjezdu desítek vozů se vytvářejí koleje, které jsou pro slabší vozy a vozy s pohonem jen jedné nápravy mnohdy obtížně průjezdné. "V minulosti se na několika místech trati vytvořily hluboké koleje, to je pravda. Letos jsme prakticky všechny nezpevněné plochy tratě vyasfaltovali a vybetonovali. Několik šotolinových pasáží, kde si budou moci diváci užít smyků, ale přeci jen zůstane. Budou ale všechny na zpevněné šotolině. Hlavně se jedná o rychlostní zkoušky 5 a 6 Subaru nové XV, kde bude přibližně třetina na závěr celá na zpevněné šotolině. Minulý týden jsme položili betonovou dráhu uprostřed oválu a vytvořili jsme i umělý retardér hned pod tribunou. Trať jsme dál zavedli tak, jak byla v prvním roce závodění v Chuchli, tedy do bezprostřední vzdálenosti tribuny. Auta budou skutečně hodně blízko divákům a bude záležet jen na umění jezdců jakou show jim předvedou," dodává Petr Mihule, který současně členům závodních týmů a firem nabízí možnost využít velkých možností areálu ve Velké Chuchli v podobě nejrůznějších prostor pro zázemí, například v podobě salónků. V případě zájmu o pronájem těchto prostor kontaktujte organizační výbor XVII. TipCars Pražského Rallysprintu.
Na internetových stránkách www.prazskyrallysprint.cz  se v minulých dnech také objevila definitivní verze časového harmonogramu závodu, takže návštěvníci XVII. TipCars Pražského Rallysprintu už mohou v předstihu plánovat, které rychlostní zkoušky shlédnou. Člen organizačního výboru pro styk s jezdci, Konrád Vopička, nám navíc naznačil, na jaká vozidla a posádky se můžeme letos v Praze těšit. "Seznam přihlášených posádek je v tuto chvíli již prakticky zaplněný a dosáhli jsme maximální propustnosti tratě. Obsahuje vše od aut WRC, přes S2000, dvoukolky a "enka" až k historikům. Máme přislíbený start i několika špičkových zahraničních posádek jak s vozy WRC, tak třeba s historiky, které jsme letos rozšířili o možnost startu vozů, takzvaných "rally legend", které jsou pro diváky tak atraktivní. Přislíbená je účast téměř kompletní domácí rally špičky. Nouze o atraktivní posádky, které budou chtít pobavit diváky na XVII. TipCars Pražském Rallysprintu, tak rozhodně nebude." Na definitivní startovní listinu si ale budeme muset počkat až do posledních listopadových dnů.

 

 

 

PR

 

Fotogalerie

Pražský Rallysprint 2010 objektivem Karla Kolečka

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu