Vyhledávání

Pro úřadujícího juniorského mistra světa Martina Prokopa začala Francouzská rallye smolně

Pro úřadujícího juniorského mistra světa Martina Prokopa začala Francouzská rallye smolně

Francie - Nefungující posilovač řízení vyřadil Prokopa z boje o vítězství

Pro úřadujícího juniorského mistra světa v rally Martina Prokopa začala Francouzská rally 2010 smolně. Jezdec Czech Ford National Teamu absolvoval většinu první etapy bez posilovače řízení a po pátku tak figuruje s velkou ztrátou až na 6. místě hodnocení S-WRC.


Martin Prokop s navigátorem Janem Tománkem vstoupili do soutěže třetím nejrychlejším časem mezi účastníky S-WRC. Na druhém testu byly s odstupem necelých pěti sekund šestí, celkově však figurovali na čtvrté pozici, jenže už ne této vložce přišla pro Czech Ford National Team sportovní pohroma. U Fordu Fiesta S2000 se porouchal posilovač řízení a česká posádka začala ztrácet. Záchranu nenabídl ani dopolední servis. Na programu byl totiž pouze tzv. odloučený servis, v němž nemají posádky k dispozici plné servisní zázemí svého týmu a na vozech se může pracovat v podstatně omezenějším rozsahu než v klasické servisní zóně. Mechanici Czech Ford National Teamu tak nemohli porouchaný posilovač vyměnit a Prokop s Tománkem se museli s handicapem vypořádat i v odpolední sekci.

Ztráta posádky Czech Ford National Teamu proto neustále narůstala. Po prvním dnu tak Martin s Jendou figurují až na šesté pozici průběžného pořadí S-WRC s obrovskou ztrátou více než šesti a půl minuty na vedoucího Brynildsena.

Průběh první etapy tak uštědřil těžkou ránu nadějím Martina Prokopa na zisk mistrovského titulu. Narozdíl od Španěla Ponse a Fina Jariho Ketomaa už jihlavský jezdec nemůže bodovat v poslední soutěži sezony, která se pojede ve Velké Británii. Proto potřeboval v Alsasku zabodovat co nejvýrazněji - a pokud možno zvítězit. Pak by záleželo na výsledcích Xaviera Ponse a Jariho Ketomaa ve Francii a ve Walesu. Ponsovi ale po první etapě Francouzské rally patří pátá pozice s více než pětiminutovým náskokem před Prokopem, zatímco Ketomaa je dokonce čtvrtý. Do cíle rally však stále zbývá více než 200 měřených kilometrů a v rally se může stát cokoliv i na posledním z nich. Martin s Jendou proto bojují dál...

Martin Prokop: „Máme za sebou opravdu dlouhý den. Organizátoři si za dnešek určitě pochvalu nezaslouží. Po celý den narůstal skluz harmonogramu, takže jsme celý den seděli v autě a čekali a čekali. Organizačně je to spíš národní mistrák než světový šampionát. Ale pokud jde o tratě, je Alsaská rally hezká. Charakterem mi připomíná novodobé Monte Carlo. V noci ale pršelo, takže se jelo hodně na blátíčku a šotolině. My jsme si ale svezení moc neužili, protože už na druhé erzetě nám praskal jedna hadice řízení a museli jsme pokračovat bez posilovače. V poledne byl na programu bohužel použe remote servis, ve kterém mohou mechanici použít pouze nářadí a vodu, ale vyměnit se na voze nesmí nic. Je to hrozná škoda, protože jde o banalitu, ale nemohli jsme s tím nic dělat. Byl to neskutečně vysilující den. Ruce mám jak orangutan, neskutečně pálí, tak jsem zvědavý, kolik na nich bude puchýřů. V podobné situaci by určitě někteří vzdali, ale my máme stále nějakou naději, proto bojujeme dál.“

V sobotu 2. října je na programu druhá etapa Francouzské rally. Na posádky v jejím rámci čeká celkem 150 měřených kilometrů rozdělených do osmi rychlostních zkoušek.

Půlhodinové sestřihy jednotlivých etap Francouzské rally můžete sledovat ve vysílání SPORT 5, první české satelitní a kabelové televize zaměřené výhradně na motorismus a motoristický sport, od soboty 2. října do pondělí 4. října v premiéře vždy od 8 hodin.

Průběžné pořadí Francouzské rally 2010 v hodnocení S-WRC po 1. etapě:
1. BRYNILDSEN - MENKERUD (ŠKODA FABIA S2000) 1:26:34.9 hod
2. SANDELL - AXELSSON (ŠKODA FABIA S2000) + 4.6 s
3. KOSCIUSZKO - SZCZEPANIAK (ŠKODA FABIA S2000) + 22.5 s
4. KETOMAA - STENBERG (FORD FIESTA S2000) + 27.7 s
5. PONS - HARO (FORD FIESTA S2000) + 44.4 s
6. PROKOP - TOMÁNEK (FORD FIESTA S2000) + 6:32.3 min
7. LLOVERA - MARTÍ (FIAT ABARTH GRANDE PUNTO S2000) + 8:37.5 min

Průběžné pořadí S-WRC 2010 po 8 z 10 podniků:
1. X. PONS (ESP) 96 bodů, 2. M. PROKOP (CZE) 96, 3. J. KETOMAA (FIN) 83, 4. P. SANDELL (SWE) 74, 5. E. BRYNILDSEN (NOR) 54, 6. M. KOSCIUSZKO (POL) 48...

Celkové pořadí po pátku:

Leaderboard after Day 1
1. S Loeb/D Elena FRA Citroen C4 1hr 18min 27.8sec
2. D Sordo/D Vallejo ESP Citroen C4 1hr 18min 50.5sec
3. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen C4 1hr 18min 53.4sec
4. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Focus RS 1hr 19min 09.6sec
5. P Solberg/C Patterson NOR Citroen C4 1hr 19min 13.6sec
6. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Focus RS 1hr 20min 18.6sec
7. K Räikkönen/K Lindström FIN Citroen C4 1hr 21min 55.2sec
8. F Villagra/D Curletto ARG Ford Focus RS 1hr 24min 02.4sec
9. M Wilson/S Martin GBR Ford Focus RS 1hr 24min 25.9sec
10 K Block/A Gelsomino USA Ford Focus RS 1hr 25min 29.2sec

Stage Times

Stage 1: 1. Loeb 5min 18.0sec; 2. Ogier + 3.9; 3. Sordo + 4.9; 4. P Solberg + 6.2; 5. Latvala + 7.3; 6. Hirvonen + 11.3; 15. Al Qassimi + 41.2.

Stage 2: 1. Loeb 8min 20.3sec; 2. P Solberg + 2.1; 3. Ogier + 3.4; 4. Sordo + 4.7; 5. Latvala + 10.8; 6. Hirvonen + 17.9; 11. Al Qassimi + 44.7.
Overall: 1. Loeb 13min 38.3sec; 2. Ogier + 7.3; 3. P Solberg + 8.3; 4. Sordo + 9.6; 5. Latvala + 18.1; 6. Hirvonen + 29.2; 13. Al Qassimi + 1:25.9.

Stage 3: 1. Loeb 11min 14.6sec; 2. Sordo + 2.4; 3. P Solberg + 2.6; 4. Ogier + 4.0; 5. Latvala + 7.6; 6. Hirvonen + 18.8; 11. Al Qassimi + 51.4.
Overall: 1. Loeb 24min 52.9sec; 2. P Solberg + 10.9; 3. Ogier + 11.3; 4. Sordo + 12.0; 5. Latvala + 25.7; 6. Hirvonen + 48.0; 12. Al Qassimi + 2:17.3.

Stage 4: 1. Loeb 13min 50.7sec; 2. Latvala + 2.6; 3. Ogier + 3.4; 4. P Solberg + 8.4; 5. Sordo + 11.3; 6. Hirvonen + 18.0; 12. Al Qassimi + 1:25.6.
Overall: 1. Loeb 38min 43.6sec; 2. Ogier + 14.7; 3. P Solberg + 19.3; 4. Sordo + 23.3; 5. Latvala + 28.3; 6. Hirvonen + 1:06.0; 13. Al Qassimi + 3:42.9.

Stage 5: 1. Latvala 5min 28.5sec; 2. Sordo + 1.3; 3. Ogier + 1.8; 4. Hirvonen + 3.0; 5. Loeb + 3.3; 6. P Solberg + 3.7; 12. Al Qassimi + 29.5.
Overall: 1. Loeb 44min 15.4sec; 2. Ogier + 13.2; 3. P Solberg + 19.7; 4. Sordo + 21.3; 5. Latvala + 25.0; 6. Hirvonen + 1:05.7; 12. Al Qassimi + 4:09.1.

Stage 6: 1. Loeb 8min 25.1sec; 2. Sordo + 1.0; 3. Ogier + 3.5; 4. P Solberg + 6.5; 5. Hirvonen + 6.6; 6. Latvala + 10.2; 12. Al Qassimi + 41.9.
Overall: 1. Loeb 52min 40.5sec; 2. Ogier + 16.7; 3. Sordo + 5.6; 4. P Solberg + 26.2; 5. Latvala + 35.2; 6. Hirvonen + 1:12.3; 12. Al Qassimi + 4:51.0.

Stage 7: 1. Sordo 11min 13.5sec; 2. Loeb + 1.1; 3. Ogier + 7.4; 4. P Solberg + 9.3; 5. Latvala + 11.9; 6. Hirvonen + 15.9; 11. Al Qassimi + 51.6.
Overall: 1. Loeb 1hr 03min 55.1sec; 2. Sordo + 21.2; 3. Ogier + 23.0; 4. P Solberg + 34.4; 5. Latvala + 46.0; 6. Hirvonen + 1:27.1; 12. Al Qassimi + 5:41.5.

Stage 8: 1. Latvala 14min 28.5sec; 2. Loeb + 4.2; 3. Sordo + 5.7; 4. Ogier + 6.8; 5. P Solberg + 15.6; 6. Hirvonen + 27.9; 14. Al Qassimi + 1:24.6.
Overall: 1. Loeb 1hr 18min 27.8sec; 2. Sordo + 22.7; 3. Ogier + 25.6; 4. Latvala + 41.8; 5. P Solberg + 45.8; 6. Hirvonen + 1:50.8; 11. Al Qassimi + 7:01.9.

 

Fotogalerie

Martin Prokop na Novém Zélandu 2010, foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu