Vyhledávání

Prokop s Tománkem vylétli hned v pátek na druhé erzetě mezi vinice při Německé rally

Šance na vítězství zapadlé pod vinnou révou – Prokop s Tománkem vylétli na druhé RZ z trati Německé rally

Již kolem pátečního poledne se v tabulce live timingu z Německé Rally, v řádku určeném pro mezičasy české posádky začalo objevovat hrozivé NIC. Naděje českých fandů upírající se k výpadku monitorovacícho systému bohužel rozptýlila strohá textová zpráva managementu Czech Ford National Teamu – „Car 30 metres out in vineyard. Crew OK“.

Martin Prokop odstartoval do soutěže zcela v souladu se svým předstartovním odhodláním a první rychlostní zkoušku prolétnul v nejrychlejším čase třídy SWRC. Náročných 24 kilometrů po cestičkách mezi německými vinicemi zvládnul o pouhých 6 desetin sekundy rychleji než největší soupeř, Fin Juho Hanninen. Třetí Sousa již zaostal vteřin 10. Ve vzduchu byl cítit velký boj o vítězství. Ale také déšť…a ten na druhé RZ skutečně přišel.

„Jestli jsem si něco před závodem přál, bylo to sucho,“ říká zklamaný Martin Prokop. „Na mokrém asfaltu máme s Fiestou naprosté minimum zkušeností . Přesto jsem se rozhodl nezvolnit, skutečně jsme potřebovali útočit na každém metru trati.“ Stopky prvního mezičasu potvrzují slova českého reprezentanta - Fiesta v českých barvách získala k dobru další 1,2 vteřiny.

„Na přední kola jsme na RZ, kterou skrápěl hustý déšť, nazuli pneumatiky s měkčí směsí, jejichž chování pro mě není stoprocentně čitelné. V rychlé zatáčce zafungovaly paradoxně lépe než jsem čekal, očekávané nedotáčivé sklouznutí bylo menší než jsem čekal a zatáčku jsme projeli více „vnitřkem“. Tam číhaly kamenné schůdky do vinohradu, o které jsme škrtnuli. Kolo bylo ve velké rychlosti okamžitě pryč a neříditelná „Fiona“ opustila trať rovně do vinice,“ popisuje Prokop okamžik, který zmařil naděje na kvalitní výsledek.

„Pochopitelně mě jezdecká chyba nesírně mrzí. Ale avizovali jsme, že žádné taktizování pro nás nepřichází v úvahu a pojedeme na hranici sta procent možností. Bohužel jsme se na okamžik v nesprávném místě ocitli za ní….“.

Tým podle manažera Quirina Mullera vyhodnotí míru poškození vozu a pokud to situace umožní, nasadí posádku v rámci pravidel Super Rally zpět do závodu. „Penalizace, kterou za neabsolvování dnešních testů dostaneme, bude obrovská. Rally je ale nevyzpytatelná disciplína a do cíle budou zbývat stále ještě dva dny. Budeme v servisu bojovat se stejným nasazením, jako naše posádka na trati.“ „Chyby litujeme už kvůli spoustě českých fandů, kteří nás tady povzbuzují,“ dodává Martin Prokop. „Snad si udobříme majitele vinice, ve které jsme přistáli. Nejspíš už tuším u koho budu muset nakoupit letošní vánoční dárky,“ říká pilot smířený s německým osudem.

 

Leaderboard after Day 1 - po pátku
1. S Loeb/D Elena FRA Citroen DS3 1hr 18min 21.4sec
2. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen DS3 1hr 18min 28.8sec
3. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Fiesta RS 1hr 19min 39.8sec
4. D Sordo/C Del Barrio ESP Mini John Cooper 1hr 20min 01.7sec
5. K Meeke/P Nagle GBR Mini John Cooper 1hr 20min 19.0sec
6. P Solberg/C Patterson NOR Citroen DS3 1hr 20min 21.2sec
7. H Solberg/I Minor NOR Ford Fiesta RS 1hr 21min 43.5sec
8. K Räikkönen/K Lindström FIN Citroen DS3 1hr 21min 46.9sec
9. D Kuipers/F Miclotte NLD Ford Fiesta RS 1hr 21min 53.1sec
10 A Araujo/M Ramalho PRT Mini John Cooper 1hr 22min 43.8sec

Stage Times

Stage 1: 1. Latvala 13min 57.4sec; 2. Ogier + 1.5; 3. Loeb + 2.0; 4. Hirvonen + 2.4; 4. P Solberg + 6.7; 6. Sordo + 7.6.
Stage 2: 1. Ogier 13min 18.9sec; 2. Loeb + 0.8; 3. Hirvonen + 31.6; 4. Latvala + 40.6; 5. Sordo + 44.1; 6= Tänak, Meeke + 51.5.
Overall: 1. Ogier 27min 17.8sec; 2. Loeb + 1.3; 3. Hirvonen + 32.5; 4. Latvala + 39.1; 5. Sordo + 50.2; 6. Meeke + 59.9.

Stage 3: 1. Loeb 12min 15.1sec; 2. Hirvonen + 4.0; 3. Ogier + 5.7; 4. Sordo + 6.7; 5. P Solberg + 9.6; 6. Meeke + 11.9; 26. Latvala + 1:23.0.
Overall: 1. Loeb 39min 34.2sec; 2. Ogier + 4.4; 3. Hirvonen + 35.2; 4. Sordo + 55.6; 5. Meeke + 1:10.5sec; 6. P Solberg + 1:16.8; 7. Latvala + 2:00.8.

Stage 4: 1. Ogier 13min 50.3sec; 2. Loeb + 3.5; 3. Meeke + 13.6; 4. Sordo + 15.9; 5. P Solberg + 16.3; 6. Räikkönen + 22.2; 8. Hirvonen + 29.0; 25. Latvala + 1:11.7.
Overall: 1. Loeb 53min 28.0sec; 2. Ogier + 0.9; 3. Hirvonen + 1:00.7; 4. Sordo + 1:08.0. 5. Meeke + 1:20.6sec; 6. P Solberg + 1:29.6; 12. Latvala + 3:09.0.

Stage 5: 1. Loeb 12min 51.5sec; 2. Ogier + 4.7; 3. Hirvonen + 7.9; 4. P Solberg + 16.3; 5. Sordo + 17.1; 6. H Solberg + 17.7; 26. Latvala + 1:10.4.
Overall: 1. Loeb 1hr 06min 19.5sec; 2. Ogier + 5.6; 3. Hirvonen + 1:08.6; 4. Sordo + 1:25.1; 5. Meeke + 1:42.4sec; 6. P Solberg + 1:45.9; 15. Latvala + 4:19.4.

Stage 6: 1. Loeb 12min 01.9sec; 2. Ogier + 1.8; 3. Hirvonen + 9.8; 4. P Solberg + 13.9; 5= Meeke, Sordo + 15.2; 27. Latvala + 1:51.3.
Overall: 1. Loeb 1hr 18min 21.4sec; 2. Ogier + 7.4; 3. Hirvonen + 1:18.4; 4. Sordo + 1:40.3; 5. Meeke + 1:57.6sec; 6. P Solberg + 1:59.8; 15. Latvala + 6:10.7.

 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu