Vyhledávání

Průběžně v IRC stříbrný Jan Kopecký se připravuje na Barum rallye

Jan Kopecký se připravuje na Barum rallye
 
Praha 25. srpna 2011 - Jezdec týmu Škoda Motorsport Jan Kopecký dokazuje svými dosavadními výsledky, že i v letošním ročníku šampionátu Intercontinental Rally Challange (IRC) hodlá atakovat nejvyšší příčky v konečném hodnocení.
 
Po nepříliš vydařeném startu do seriálu IRC, kdy v Rallye Monte Carlo dojel na osmé pozici, se Kopecký představil v prvním závodě mezinárodního mistrovství České republiky (MMČR), Valašské rallye. Před domácím publikem nenechal nikoho na pochybách, proč je v současnosti považován za jednoho z nejlepších českých jezdců rallye, a o půl minuty porazil druhého Romana Krestu. 
 
Toto vítězství jako by jej nastartovalo k velmi dobrým představením také na mezinárodní scéně a na dvou následujících závodech IRC na Kanárských ostrovech a ve Francii obsadil druhé místo. Následovalo třetí místo na Ukrajině a návrat na českou půdu při rallye Hustopeče, kde dokázal proměnit ve vítězství i svou druhou účast na závodě MMČR.
 
V posledním podniku seriálu IRC, jenž se konal na portugalských Azorských ostrovech, obsadil třetí pozici, přičemž před ním skončili pouze finský leader šampionátu Juho Häninnen a nor Andreas Mikelsen, oba taktéž jezdící na speciálech Škoda. Kopecký nastoupil do závodu po neúčasti na Belgické rallye, kterou byl nucen vynechat kvůli nehodě v testovací jízdě a zranění jeho navigátora Petra Starého.
 
Po šesti závodech se Jan Kopecký usadil na průběžném druhém místě. O závěrečném pořadí však není ještě ani zdaleka rozhodnuto, jelikož do konečného umístění se počítá pouze sedm nejlepších výsledků z celé sezony. Navíc poslední dva závody, ve Skotsku a na Kypru, jsou lépe bodově ohodnoceny než devět přechozích. Na závodníky IRC nyní čeká zastávka v České republice, kde srovnají své síly na tradiční Barum rallye.
 
V současné době se Jan Kopecký připravuje právě na zmíněnou Barum rallye, která je samozřejmě pod drobnohledem českých fanoušků. Proto jsme se ho zeptali na jeho dojmy z probíhající sezony, plány do nadcházejících závodů, ale i na technické otázky, neboť jedním z jeho partnerů je i společnost Federal-Mogul, jejíž produkty - stěrače Champion a brzdové komponenty Ferodo - jsou na voze použity.
 
 
 
·         Jaké cíle jste si určil před začátkem sezony?
V sezoně 2009 a 2010 jsme vždy skončili na 2. místě absolutně v šampionátu IRC, takže cíl pro letošní sezonu byl jednoznačný – pokusit postoupit o příčku výše a šampionát IRC vyhrát.
 
·         Změnily se nějak po polovině sezony?
Nyní se nacházíme na průběžném 2. místě v absolutním pořadí, to znamená, že šance bojovat o titul stále existuje.
 
·         Startujete současně ve dvou soutěžích najednou, v závodech mezinárodního mistrovství ČR a šampionátu ICR, jak to zvládáte? Jaký je to nápor na váš vůz?
Jelikož jsme součástí špičkového závodního týmu Škoda Motorsport, máme vždy před startem vůz ve stoprocentní kondici!
 
·         Na domácí půdě jste se letos představil dvakrát a vždy jste vyhrál. Věříte, že se vám podaří tuto bilanci prodloužit i na Barum rallye, jejíž výsledek se rovněž započítává do šampionátu ICR?
Pro vítězství uděláme vše a budeme se maximálně snažit vyhrát Barum rally jak v hodnocení mistrovství ČR, tak i v hodnocení IRC. Každopádně konkurence bude obrovská a předpokládáme velké boje až do poslední rychlostní zkoušky.
 
·         Poslední závod na Azorských ostrovech doprovázelo velmi nevlídné počasí. Jezdíte v automobilu speciálně upraveném do extrémních podmínek, avšak diváci možná ani netuší, jaké součásti automobilu mohou rozhodnout/ovlivnit závody v právě takovém extrémním počasí?
V extrémním počasí jako bylo na azorských ostrovech, kdy nás často doprovázela hustá mlha a silný déšť, je zapotřebí mít kvalitní rozpis a 100% důvěru v něj. Dále je zapotřebí mít kvalitní stírání čelního skla. Na stěrače Champion, které používáme je naprostý spoleh.
 
·         Při automobilovém sportu nerozhoduje o výsledném čase pouze akcelerace vozu, nýbrž také schopnost brzdit dostatečně razantně a v přesně daný čas, kdy to řidič potřebuje. Liší se proto nějak požadavky na brzdy a jejich údržbu?
Brzdová soustava na Škodě Fabii S2000 je špičkové kvality. Je zapotřebí používat brzdové desky, které pracují ve všech teplotních extrémech spolehlivě a konstantně. To nám umožňují brzdové komponenty Ferodo, na které se lze spolehnout jak v podmínkách, kde se tepoty pohybují pod bodem mrazu, tak i tam, kde je naopak teplota vzduchu vysoká a tím pádem se brzdy mnohem více zahřívají.
 
 
 
 
 
 
 
 
Jan Kopecký – sezona 2011
Mediasport MMČR v Rally
·         Odjeté dva závody
o       Hustopeče – 10. -11. 6., 1. místo před Krestou a Pechem
o       Valašská rally – 25. - 26. 3., 1. místo před Krestou a Valouškem
Intercontinental Rally Challange
·         Obhajuje 2. místo, počítá se 7 nejlepších výsledků, dvě poslední zastávky šampionátu lépe bodované
·         Účast na 5 ze 6 závodů
o          1. Monako                    18. - 22. ledna               8. místo
o          2. Kanárské ostrovy       14. - 16. dubna              2. místo
o          3. Francie                     12. - 14. května             2. místo
o          4. Ukrajina                    2. - 4. června                 3. místo
o          5. Belgie                       23. - 25. června             neúčastnil se – havárie při testovací jízdě, zranění navigátora
o          6. Azorské ostrovy        14. - 16. července          3. místo           
 
                                                                       ###
 PR
 
 

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu