Vyhledávání

První etapa Horácké Rally přinesla strhující souboj Kresty s Pechem

První etapa Horácké Rally přinesla strhující souboj Kresty s Pechem

TISKOVÁ INFORMACE č. 16
První etapa přinesla strhující souboj Kresty s Pechem

O vítězi první etapy Horácké rally 2008 rozhodly po 72 km rychlostních zkoušek pouhé dvě desetiny sekundy. Posádka Mogul Racing Teamu Roman Kresta, Petr Gross na voze Mitsubishi Lancer EVO IX vyhrála páteční etapu s minimálním náskokem. Druhá příčka patří dvojici EuroOil Čepro Czech National Team Václav Pech, Petr Uhel (Mitsubishi Lancer EVO IX). Třetí místo po prvním dnu získali Josef Peták, Alena Benešová (Peugeot 207 S2000). Příbramský jezdec ztrácí na vedoucího Krestu 43,7 sekundy. Horácká rally se započítává do FIA Evropský pohár v rally – region Central s koeficientem 2 a Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2008.

Vítěz předchozí soutěže v Hustopečích Václav Pech vyhrál první rychlostní zkoušku v Náměšti nad Oslavou. Trať v délce 7,47 km prolétl v čase o 3,9 sekundy rychlejším než Roman Kresta. Jezdec stáje Mogul Racing Team zatáhl na druhé erzetě Březka – Ocmanice, když na svého největšího konkurenta najel 8,2 sekund a probojoval se do čela soutěže. Při druhém průjezdu Náměště nad Oslavou se opět radoval Pech, nicméně v celkovém pořadí ztrácel na Krestu 3,1 sekundy. Pech přidal na tempu s nástupem nočních rychlostních zkoušek, vyhrál dvě erzety za sebou a opět se probojoval do čela. Nicméně při třetím průjezdu rychlostní zkouškou v Ocmanicích se Kresta vrátil zpět na vedoucí příčku. Souboj Kresty a Pecha byl ozdobou prvního dne Horácké rally.

Na bronzové pozici zatím jede Peták s nejrychlejším vozem kategorie Super 2000, čtvrtý je Karel Trojan a pátý Jaroslav Orsák (oba Mitsubishi Lancer EVO IX). V první desítce jsou dále Jaromír Tarabus (Fiat Grande Punto S2000), Jan Jelínek, Václav Arazim (oba Mitsubishi Lancer EVO IX), Emil Triner, Vojtěch Štajf (oba Subaru Impreza STi). Nejrychlejším jezdcem ve skupině A je Josef Sedláček, který pilotuje vůz Renault Clio R3.

Cíl páteční etapy nespatřilo šest posádek z 50 vozů, které nastoupily do prvního dne. Z předních jezdců odstoupil Michal Fiala (Mitsubishi Lancer EVO IX), který havaroval ze sedmého místa na 5. RZ a Sláva Ducháček (Mitsubishi Lancer EVO IX) odstoupil pro poruchu diferenciálu po třetí erzetě.

Neoficiální pořadí po 1. etapě:
1.    Kresta, Gross (Mitsubishi Lancer EVO IX)        36:52,8 min
2.    Pech, Uhel (Mitsubishi Lancer EVO IX)            + 0,2 s
3.    Peták, Benešová (Peugeot 207 S2000)            + 43,7 s
4.    Trojan, Řihák (Mitsubushi Lancer EVO IX)        + 53,7 s
5.    Orsák, Vajík (Mitsubishi Lancer EVO IX)        + 1:04,3 min
6.    Tarabus, Trunkát (Fiat Grande Punto S2000)        + 1:12,6 min
7.    Jelínek, Kotěna (Mitsubishi Lancer EVO IX)        + 1:30,2 min
8.    Arazim, Gál (Mitsubishi Lancer EVO IX)            + 1:33,9 min
9.    Triner, Aschová (Subaru Impreza STi)             + 1:38,5 min
10.    Štajf, Král (Subaru Impreza STi)                + 1:51,8 min

Vyhrané rychlostní zkoušky: 4 – Pech, 2 - Kresta



TISKOVÁ INFORMACE č. 17
Ohlasy jezdců po první etapě
Roman Kresta (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 1):
„Jede se velmi rychle, v zásadě nemáme, kde zrychlit. Opravdu je to velmi vyrovnané. Vašek dnes udělal jednu chybu, díky které jsme první. Přitom jak se jede rychle tak sebemenší chybička znamená ztrátu. Rozdíl je prakticky zanedbatelný a zítra se začíná nanovo. Auto jede bez vážnějších problémů, jen musíme trochu něco změnit.“

Václav Pech (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 2):
„Jsem rád, že se nám povedlo smazat ztrátu z druhé RZ. Bohužel jsme na konci přišli o vedení a tím i o etapové body. Vůbec nás to ale nemrzí. Na takové těžké, rychlé trati držet s Romanem krok je prostě super. Zítra půjde o to, kdo bude mít větší srdce mezi těmi stromy.“

Karel Trojan (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 3):
„Jedeme v pohodě. Žádnej problém. Jeli jsme si svoje. Docela nebezpečný jsou ty vytahaný štěrky protože po tmě vůbec nejsou vidět.  Zítra bude hlavní dojet do cíle.“

Josef Peták (Peugeot 207 S2000, startovní číslo 4):
 „Některý vložky se mi povedly jiný nepovedly. Nemáme žádná potíže. Auto funguje dobře. Je to tu prostě hrozně rychlý. Od rána pojedeme naplno.“

Jaroslav Orsák (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 5):
„Za tmy se jelo nic moc, ale je to lepší než nic. Auto funguje bezvadně kluci ho připravili skvěle. Zítra by jsme chtěli dojet, ale Karel je blízko. Deset vteřin je málo, ale nebudeme to tlačit do extrémů.“

Vojtěch Štajf (Subaru Impreza STi, startovní číslo 6):
„Po havárii stále vícd získávám jistotu. V Hustopečích se mi ve tmě moc nevedlo a tady jsem z toho taky neměl moc dobrý pocit. Ale z každou zkouškou se to postupně zlepšuje a doufám že se z toho dneska vyspím a tu jistotu získám a zítra to bude zase o kousek rychlejší. S autem nemáme žádný problém.“

Václav Arazim (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 7):
„Nejsme moc spokojení. Ta tma nám dneska nějak moc nesedla. Každou vložku to chtělo o trochu rychleji. Zítra to snad bude o kousek lepší.“

Emil Triner (Subaru Impreza STi, startovní číslo 8):
„Zatím dobrý, ale na jedný vložce mi nefungovalo ALS, ale na poslední už to bylo zase v pořádku. Zítra by jsme chtěli dojet bez problémů až do cíle.“

Vladimír Barvík (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 10):
My jsme jeli v klidu bez krizovek. Na těchto širších vložkách mi to prostě nejde. Já potřebuji takové úseky jako je Pindula. Zítra uvidíme, jak to půjde.“

Daniel Běhálek (Subaru Impreza STi, startovní číslo 11):
„Mně se za tmy jede dobře, ale pořád nám to nějak klouže. Se subaru jsme všichni seřazeni za sebou. Zítra by jsme chtěli dojet do top 10 a pobavit sebe a diváky.“

Jaromír Tarabus (Fiat Grande Punto S2000, startovní číslo 12):
„Nejelo se špatně, ale pořád tomu něco chybí. Na řízení auta tam stále něco chybí a nedokážeme využít jeho potenciál. Auto jinak funguje dobře. Zítra se budeme snažit dojet ty před náma a podržet ty za námi.“

Jan Votava (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 15):
„Ve druhé sekci jsme chtěli nastoupit, ale je to další trápení. Vypadává nám čtyřka. Jsem z toho dost otrávený. Zítra by jsme chtěli dokončit a postoupit o něco výš. Snad se ta převodovka nerozpadne úplně.“
 
Karel Trněný (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 14):
„Nejde nám to. Jednou jsme couvali a pak jeli půl vložky s prasklým diskem, takže se moc nedaří. Auto funguje jinak dobře.“

Marcel Tuček (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 16)::
„Je to sada děsu. Problém je v tom že je to roztahaný a opravd to nemá rytmus. Zítra to snad bude lepší. Jsem spokojenej, že jsme v cíli a už abychom byli v posteli. Zítra by jsme se chtěli dostat někam víc dopředu.“

Peter Gavlák (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 9):
„Nebylo to  až tak zlé. Měli jsme nějaký technický problém a chytli jsme penalizaci při výjezdu ze servisu. Ovšem takový je sport a nedá se nic dělat. Zítra je taky den. Hlavně aby nepršelo a bylo to pěkné závodění. Všechno je ještě otevřené.“

Milan Liška (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 18):
„Druhá sekce byla lepší jak první. Ale nevím proč, když jsem slepý jak patrona. Jeli jsme daleko lepší čas než za světla. Zítra, by jsme chtěli hlavně dojet a trochu se posunout výš.“

Jan Jelínek (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 20):
„Za tmy to šlo špatně. Jednou jsme museli i couvat. Na těchto širokých asfaltech nám to nejde už několik let. Já se asi v těch vysokých rychlostech bojím. Jet 200 na vytočenou pětku není pro mě. Auto je v pořádku a bez problémů. Zítra by jsme to chtěli hlavně udržet.“

Radek Mifka (Mitsubishi Lancer EVO IX, startovní číslo 17):
„Šlo to špatně. Zvláště na tý poslední dlouhý vložce. Nevím, kde je chyba. Auto je bez problémů. Zítra chci zrychlit a získat nějaké body.


Josef Sedláček (Renault Clio R3, startovní číslo 28):
„Mně se za tmy jede dobře. Ale na poslední vložce jsou nějaké naplaveniny a dost to klouže. Zítra není kam spěchat máme 33 vteřin náskok takže se to budeme snažit v klidu udržet.“


TZ

 

Fotogalerie

Rallye Lužické hory 2008, foto Jirka Rohlena

Další fotografie 1 2

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu