Vyhledávání

Slušovický legendární jezdec Leo Pavlík pečuje o motoristické juniory

Slušovický legendární jezdec Leo Pavlík pečuje o motoristické juniory

Slušovický Leo Pavlík se stále pohybuje kolem motoristického sportu. Tento výborný soutěžní jezdec a držitel řady mistrovských titulů, kerý začínal s vozy Škoda, pak jezdil s Renaulty 5 Alpine, či s Opelem Manta a na závěr pak s Audi Quattro, bývá nyní k vidění třeba na závodech motokrát. Dohlíží zde na dva juniory, přesněji juniora a juniorku, které učí vyhrávat, jak říká. Navíc spolupracuje také třeba s Jarkem Orsákem, jak ostatně prozradí v našem rozhovoru, který Motormixu ochotně poskytnul.


Byl jste se vubec podivat na slušovickou rallye a zavzpominat ??

Ve Slušovicích jsem nebyl, byl jsem s dětskama ( Renátou Stodůlkovou a Lukášem Vrečkou) na motokárách v Brně. Jak víte, tak se tam jede zimní pohár ... Jinak v poslední době jsem na rally často, spolupracuji s Jarkem Orsákem a tak se určitě i tam brzo uvidíme.
Jinak zatím nechodím na Rally vzpomínat - to asi tak až někdy za dalších minimálně 50 let :).

Připomeňme vlastně mladším ročníkům, s čím vším Leo Pavlik vlastně jezdil a jak se mu dařilo :-)

"Většinou jsme takoví - jak jsme mysleli"
Já jsem byl naštěstí naprogramován chodit vyhrávat a tak jsem se to snažil i naplňovat a někdy se mi to i docela dařilo :)
Závodil jsem s celou řadou aut a to od Škodovky až po Audi Quattro
Takže auta:
Škoda MB de luxe
Škoda Motorsport:
Škoda 11O R
Škoda 120 R
Škoda 130 RS (majitelé Škoda Motorsport, Barum team, Agroteam Slušovice)

Renault Sport:
Renault 5 Alpine
Renault 5 Turbo

Opel Manta 200

Audi Sport:
Audi Quattro
Audi 200 Quattro Coupe
testování soutěžních automobilů pro Audi sport:
Sport Quattro
Audi Quattro S1
Audi 80 Quattro Rally
Audi Quattro - mittelmotor 

Fotovzpomínky na Leo Pavlíka a plejádu jeho závodních vozů


A kam se pripadně poděly vaše tehdejší závodní vozy ?

Většina byla vrácena zpět do fabriky

Na které z těchto aut nejvíce vzpomínate ? - asi na audi ?

Audi - vrchol techniky. Harmonie výkonu a jízdních vlastností. Neuvěřitelné zážitky, nepředstavitelná akcelerace z 0 na 100 km/hod asi za 2,8 sec :))) !!!

Fantastická spolupráce a přátelství, které trvá do současnosti.

U mého bývalého ředitele v Audi Sport pana Rolanda Gumperta jsme třeba před několika dny testovali Apollo Sport o výkonu 750 PS. S Apollem velice úspěšně jezdili Renáta Stodůlková a Lukáš Vrečka.

Nyní už vás vůbec neláká nějaké to svezení v ostrém autě ?

Naopak, rád využívám každé možnosti abych se svezl rychle a v rychlém voze. Naposledy jsem řídil Apollo - které kromě jiného umí zabrzdit ze 300 kilometrové rychlosti za 6 sec.

U motorsportu jste ale zůstal a vlastně podporujete hned několik a již krátce zmíněných mladých talentu !! Proc ?
Ano, věnuji se přípravě atletů ve vrcholovém sportu a to hlavně lyže a motorsport. V oblasti motorsportu úzce spolupracuji s Renatou Stodůlkovou, Lukášem Vrečkou a Jarkem Orsákem Jsou dobří a talentovaní - učíme se vyhrávat.

Chtěji zůstat u motokár ( pokud jde o Renatu a Lukáše) nebo míří i do "větších" a dalších disciplin ?

Jarek Orsák určitě pomýšlí v budoucnu na přechod ze třídy "N" dále někam výš - třeba S 2.000 ??

Renáta a Lukáš se učí a určitě chtějí jít dál

A jak se vůbec připravujete na vanoce ?:_))
Myslím, že není zapotřebí se nějak vzlášť připravovat, ale určitě je fajn si je vychutnávat :)



foto- Leo Pavlík nyní - v Brně při motokárové Zimní lize 2011/2012.

 

Přidáváme ještě úryvek z knižky o Audi a závodění a testování Leo Pavlíka, kterou nyní jezdec připravuje a která by měla vyjít k příští Barumce ( 2012):

Pro zajímavost ještě uveďme základní parametry testovacího vozu Audi Sport Quattro S1, se kterým Leo na dráze v Dešné najezdil nejvíce kilometrů: výkon byl někde okolo 550 koní, motor točil maximálně 9 200 otáček. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhlo za cca 2,8 sekund, stovky se dosahovalo na druhý převodový stupeň. Maximální rychlosti dalších stupňů ve zkušebním autě byly 135 (3. stupeň), 160 (4.), 185 (5.) a 220 (6.). 

„Pro představu – auto zrychlovalo ze 185 na 220 km/h zhruba stejně rychle, jako když u normálního sériového auta na jedničku při třicetikilometrové rychlosti sešlápnete naplno plyn a rozjedete se na čtyřicet kilometrů za hodinu. Za takovou dobu umělo závodní quattro na šestku zrychlit ze sto pětaosmdesáti na dvě stě dvacet. Takže docela dobré svezení.“

 


děkuji za rozhovor

Pavel Jelínek

 

Fotogalerie

Legendární soutěžák Leo Pavlík nyní v nové roli

je manažerem mladých motokáristů atd, foto Tomáš Fried

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu