Vyhledávání

Stylem start cíl ovládla posádka Miroslav Janota a Pavel Stráský Krumlov mezi historiky

Stylem start cíl ovládla posádka Miroslav Janota a Pavel Stráský Krumlov mezi historiky

Testování okořenil Hájek historic rally team triumfem

Stylem start – cíl ovládla posádka Hájek historic rally teamu Miroslav Janota a Pavel Stráský osmatřicátý ročník Rallye Český Krumlov, druhý podnik letošního Mistrovství České republiky v rallye historických automobilů. Nebýt technických problémů, zvítězili by účastníci mistrovství Evropy ve všech deseti rychlostních zkouškách. O sedm dílčích triumfů a celkový náskok téměř čtyř minut na druhého Rakušana Gerharda Openauera je však již nikdy nikdo nepřipraví.

Start v Českém Krumlově pojali Janota se Stráským především jako test nového Opelu Kadett C GTE, který vyjel z dílen Hájek historic rally teamu teprve letos v zimě. Po startu šéfa týmu Ctirada Hájka na Historic Vltava Rallye tak čekala syrové auto další zatěžkávací zkouška.

„Sice jsme byli papírovými favority, v průběhu soutěže se však ukázalo, že to tak jednoznačné nebude. Přibrzdily nás technické problémy a navíc jsme se museli vypořádat s těžkými jihočeskými tratěmi, jejichž náročnost umocnilo deštivé počasí,“ komentoval s respektem českokrumlovskou soutěž jezdec Miroslav Janota. V průběhu třetí rychlostní zkoušky Kohout-Ján totiž Janotu potrápil zadní diferenciál opelu, když vibrace přenášející se do celého auta s dalšími ujetými kilometry postupně zesilovaly. V nočním servisu tak tým čekal velký úkol. „Kluci si vyzkoušeli výměnu celé zadní nápravy, brzd, tlumičů i seřízení podvozku,“ smeká před svými mechaniky pilot. „Odvedli skvělou práci. Za pětadvacet minut měli hotovo. Byl to koncert!“ chválí si práci svých svěřenců Ctirad Hájek.

I když minutový náskok příbramsko-netřebické dvojice na druhého Openauera byl více než výmluvný, Mirek Janota přiznal obtížnost dlouhé páteční vložky vedoucí přes horu Kohout až do Svatého Jana. „Naše auto tu erzetu málem nepřežilo. V životě jsem neviděl tak znehodnocenou cestu - nesmyslným řezáním zatáček byla všude vytahána spousta nečistot. V mých očích je takový styl jízdy totálně ztrátový a nechápu, jak může někdo takhle závodit. My jsme se samozřejmě museli podřídit, abychom zůstali ve stopě. Musím říct, že to byla nejhorší erzeta, jakou jsem kdy absolvoval. Kdybych dopředu věděl, jak to tam bude vypadat, obul bych bez jakéhokoliv váhání šotolinové pneumatiky. Lituji pořadatele, až budou muset cesty vrátit do původního stavu,“ kroutil hlavou Janota.

Úvodní měřený test druhého dne byl po havárii Jiřího Šmída zrušen, a tak se začalo závodit až na páté rychlostní zkoušce. „Při zahřívání pneumatik před prvním průjezdem Slavkova jsem zkusil zatáhnout ruční brzdu - a další technický nešvar byl na světě. Rozpadlo se přepákování v bubnu, vyskočil váleček a levé zadní kolo se zaseklo. Slavkov jsme tak odjeli pouze s předními brzdami a ztratili několik dalších sekund,“ uvedl jezdec, jenž však svůj náskok oproti pátku ještě zvýšil. „Auta stavím už několik let a myslel jsem si, že i tento kadett bude fungovat. Připadá mi, že nové auto žárlí na to druhé, se kterým jsme vyhráli na Vltavě, a říkalo si, že prostě nepojede.“
Po opravě se však Janota dostal znovu do pohody a zajel další skvělé časy, aniž by zapomínal na diváky. „Pavel mě nabádal, abych něco ukázal lidem, když jich u trati stojí tolik a čekají už jenom na historiky. Snad se to všem líbilo,“ uculuje se Miroslav Janota a dodává: „Závody jsme jako tým oddřeli a vyzkoušeli jsme si navíc ještě různé typy pneumatik, které jsou povoleny v Evropě. Byla to nádherná soutěž a jsem rád, že jsme ji absolvovali.“

„Mirek s Pavlem předvedli další pěkný výkon a dokázali se vyrovnat i s neposlušnou technikou. Start v Krumlově stoprocentně splnil svůj účel, když jsme odhalili zatím skryté závady. Kromě toho jsme udělali další krok k celkovému úspěchu v domácím mistrovství,“ řekl spokojeným tónem šéf týmu Ctirad Hájek. „Krumlovská rallye je navíc krásným závodem pořádaným profesionálními organizátory. Závěrečné vyhlášení pod zámkem mělo díky vydatnému dešti parádní atmosféru. Oproti jiným vyhodnocením v kulturních domech, hotelích nebo hospodách to prostě nemělo chybu!“ kvituje jihočeskou specialitu Hájek.

Rallye Český Krumlov byla pro spolujezdce Pavla Stráského domácí soutěží, na které startoval v minulosti už dvakrát jako jezdec. Po kolapsu techniky v roce 2007 se mu o rok později podařilo vyhrát třídu D1. Po boku Miroslava Janoty pak vloni zradila nově složenou posádku převodovka. O uplynulém víkendu se však Pavlovi splnil další sen. „S výsledkem jsem maximálně spokojený, protože jsme doma vyhráli historiky absolutně! Je krásné, když za vámi chodí kamarádi a ptají se, jak vám to jde a chválí vaše průjezdy. Perfektní bylo i vyhlášení, kde mě Mirek tolik zlil šampaňským, až jsem si musel svoji láhev otevřít zuby,“ smál se Pavel Stráský. „Hlavně to byl ale kvalitní test, který odhalil další ´mouchy´ našeho druhého vozu. Zároveň ukázal, že když nový opel funguje, tak je zcela konkurenceschopný.“

V následujících týdnech čeká Hájek historic rally team náročný program. O další body do tuzemského mistrovství se popere v polovině června při Rally Krkonoše. Ihned po skončení soutěže se potom přesune do Belgie, kde Janota se Stráským odstartují do dalšího podniku evropského šampionátu – Ypres Historic Rally.

Pavel Kacerovský
PR

 

Fotogalerie

Vltava historic 2010 a její vítěz M. Janota, foto týmu

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu