Vyhledávání

V polovině Rallye Vysočina si nejlépe vede Jarek Orsák

V polovině Rallye Vysočina si nejlépe vede Jarek Orsák

VYSOČINA V POLOVINĚ: VEDE ORSÁK TĚSNĚ PŘED ŠTĚPÁNKEM

Dramatická bitva o vteřinky a jejich desetinky jak na špici, tak na dalších příčkách – to je obraz, který nabízí Rally Vysočina po své první polovině. Na čele je vítězná posádka zatím všech dosavadních rychlostních zkoušek Jaroslav Orsák – Karel Vajík, jejich náskok ale mírně zredukovala penalizace za chybný průjezd retardérem na třetím testu
. Další důležité informace je možné najít na stránkách www.rallyvysocina.com.


Svižné a těžké, ale hezké a zajímavé – tak charakterizovaly po seznamovacích jízdách mnohé posádky tratě rychlostních zkoušek letošní Rally Vysočina. Hned na úvodním testu se ujal vlády nad soutěží král loňské sezóny Jaroslav Orsák, jemuž tradičně ´čte noty´ ostřílený Karel Vajík. O pouhé dvě vteřinky pomalejší rozjezd měli Jan Štěpánek s Markem Omelkou, už s větším odstupem dokončili test Josef Peták s Alenou Benešovou a také Roman Odložilík s Martinem Turečkem, pátý čas měli Jan Sýkora s Vítem Houštěm, za nimiž už s těsnými odstupy dokončili rychlostní zkoušku i další posádky. Podobné výsledky měl i druhý rychlostní test, kde se blýskli pátým časem Lumír Firla s Pavlem Dreslerem. Nejlepší tam byli ale opět Orsák a Štěpánek, kteří díky tomu dále zvýšili svůj náskok na ostatní soupeře. RZ 3 opět patřila Orsákovi, jenž tam ale posunul jeden z mála retardérů, které jsou na trati letošní soutěže umístěny, díky čemuž se jeho náskok před Štěpánkem snížil na necelé tři vteřiny.

Tento rozestup mezi prvními dvěma posádkami se příliš nezměnil ani na posledním testu první poloviny soutěže. Bronzová příčka zatím patří Petákovi, jeho náskok před Odložilíkem je ale velmi těsný a je dán i pětivteřinovou penalizací jeho soupeře (retardér). V dobrých výkonech pokračují i Firla a také Jelínek, kterým patří průběžná pátá a šestá příčka. Naopak příliš se nedaří Černému, Semerádovi ani Pantálkovi, trochu nezvyklým způsobem našel cestu do ´stopky´ prvního testu Vlček, který je průběžně sedmý.

Mezi dvojkolkami už našel společnou řeč se swiftem Jan Dohnal, jenž se posunul do čela výtečným výsledkem na technickém třetím testu. V tu chvíli však již byl ze hry Petr Zedník, jehož fiestu po skvělém úvodu zklamalo palivové čerpadlo. Dohnalovi tak sekundují zejména Novák a Dunovský, s novou technikou se ale dobře sžívá také Belinger. Jednotlivým třídám zatím vévodí i Pavel Mika (A7), Václav Kopáček (A5), Oldřich Boček (D9), Roman Stromšík (N3), Pavel Pelech (N2) a Ondřej Koubek (N1). V rally historických vozů dobře sekunduje Miroslavu Janotovi Jiří Petrášek, v rámci K4 Poháru ČRR si vede nejlépe Jiří Hendrich, když jeho největší soupeř Petr Šimurda odstoupil po druhém testu s poškozeným diferenciálem, dobré výkony předvádí i nováček Martin Lehký. V soutěži již nepokračují ani Tomáš Kubiš, Pavel Šimůnek, David Stavjaník, Pavel Pinkas, Michal Pokorný, Lukáš Friedrich, Martin Búš a Jiří Navrátil. Soutěž se dosud obešla bez větších havárií, největšími problémy jsou ulomená kola, technické závady, ale díky horku také zdravotní problémy posádek.


Karel Špaček
PR

 

Fotogalerie

Rallye Vysočina 2010 v okolí Kunžaku objektivem Romana Langera

Další fotografie 1 2 3 4

Vaše komentáře

Bookmark and Share

MOTORA - autodíly za nejlepší cenu